Jump to content

Hoe moet je levels installeren?


daanverheijke

Recommended Posts

ik weet niet hoe ik GTA2 levels kan installeren in mn GTA2 volgens wikigta moet ik de levels kopieeren en in de gta2data zetten maar die kan ik niet vinden komt dat door dat ik meschien gta2 (FULL VERSION) gedouwnloead heb

alvast bedankt :)

van daantje

Link to comment
Delen op andere websites

Levels en andere mods installeren is bij alle PC-versies mogelijk, inclusief de Rockstar Classics versie (v9.6f).

Allereerst moet je de download uitpakken (meestal mogelijk met WinRAR of WinZip), waarna je verschillende bestanden krijgt zoals gmp, mmp en scr. Deze bestanden plaats je in de map GTA2\data. Waar deze map zich op je PS bevindt is afhankelijk van waar je GTA2 geïnstalleerd hebt, maar staat altijd in dezelfde map waarin ook de exe van GTA2 staat (het icoontje waarop je klikt om het spel te starten). De standaard locatie is C:\Program Files\Rockstar Games\GTA2\data.

Zie ook de pagina Levels installeren (GTA2) op WikiGTA. Degelijke mods horen ook een readme te hebben waarin uitgelegd wordt hoe de mod geïnstalleerd moet worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Klik met de rechtermuisknop op het ingepakte bestand en kies dan "hier uitpakken". Alle bestanden verschijnen dan op de plek waar het ingepakte bestand staat. Deze bestanden kun je gewoon knippen en plakken op iedere gewenste locatie. Heb je ooit eerder met WinRAR, WinZip of soortgelijke programma's gewerkt en begrijp je hoe het werkt?

Link to comment
Delen op andere websites

nee ik heb het sinds een week of 2 ogeveer maar ales is engels en als ik op mn rechter muis klik krijg ik dit:

(mn engels is nie zo goed :N )

select all

add files to archive

extract to the specified folder

test archived files

view file

delete files

repair archive

extrect without confirmation

show information

set defauld passwoord

add to faforites

creat new folder

rename

view ass

sort by

dat was het maar niet kopieeren of zo iets

en ik heb over mn helen computer gezocht voor gta2data maar ik kon dat bestand (of wat dat dan ook is) nie vinden :cry:

Link to comment
Delen op andere websites

Okee, een iets grondiger aanpak:

1. Klik met je rechtermuisknop op het ingepakte bestand dat je hebt gedownload en kies "hier uitpakken" of "extract here".

installinggta2mods1.png

De download uitpakken.

2. Kopieer de bestanden die nu verschijnen (rechtermuisknop op de bestanden en kies "kopiëren" of "copy"). Niet alle bestanden zijn belangrijk (zoals de readme) maar als je niet weet welke bestanden dit zijn kun je ze gewoon allemaal kopiëren.

installinggta2mods2.png

De belangrijke bestanden kopiëren.

3. Ga nu naar de map "gta2": de locatie waar je GTA2 geïnstalleerd hebt. De exacte locatie ligt aan wat je bij het installeeren hebt opgegeven, maar de standaard locatie van GTA2 is C:\Program Files\Rockstar Games\GTA2. De map "gta2" kun je herkennen aan het icoontje waarmee je GTA2 en de GTA2 Manager start.

installinggta2mods3.jpg

De map "GTA2". De map "data" is geselecteerd.

4. Open de map "data". Dit is waarschijnlijk het eerste gele icoontje in de map "gta2". Je kunt de map herkennen aan een heleboel levelbestanden die al in deze map staan, zoals bil.gmp, lorne2e.gmp, downtown-2p.mmp, Industrial-6P.scr en nog veel meer van dit soort bestanden. Hier moet je de bestanden van de mod plakken (bewerken > plakken of edit > paste).

Bij sommige mods moet je originele bestanden vervangen. Als dit het geval is krijg je een waarschuwing voordat het bestand echt vervangen wordt. Het is dan verstandig om eerst een kopietje van het bewuste bestand te maken (een zogenaamde back-up) die je op een andere locatie bewaard. Als je de mod ooit weer een keer wilt verwijderen kun je de back-up weer eenvoudig terugzetten. Doe je dit niet, dan moet je GTA2 opnieuw installeren als je de mod wilt verwijderen.

installinggta2mods4.jpg

De bestanden in de map "data" plakken.

Als alle bestanden in de map data staan is de mod geïnstalleerd.

Link to comment
Delen op andere websites

de map gta2 data heb ik gevonden ^_^ maar kopieeren blijft verlopig nog een raadsel want die gozer die alsmaar reageerd heeft denk ik een ander. :N

ddus heeft iemand nog handige/boeiende informatie geef me het dan :Y:tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...