Jump to content

Windows XP vervangen door Win 7


Casss

Recommended Posts

Ik ben van plan om mijn computer te Backuppen, en dan leegvegen en dan een schone Win 7 instalatie te doen. Alleen heb ik nog een paar problemen/onduidelijkheden.

1. Backuppen: Hier heb ik het probleem dat mijn Ext. hardes schijf 2 partities heeft van 50 gig, nu is het er irritand want bij mijn Int. harde schijf is er 64 gig gebruikt, kan ik van mijn ext. harde schijf met 2 partities 1 partitie maken?

2. HEEL, HEEL oude games: Mijn jongere zusje (8) heeft erg veel spellen uit het jaar nul. En ik heb een Win 7 laptop (64 bit) en drie crasht elke keer als er zon oud spel opstart, dit wil mijn zusje natuurlijk niet (die deze PC ook gebruikt) hoe kan ik dit oplossen of voorkomen.

3. Snelheid: Ik heb gehoord dat Win 7 ietsjes langzamer is dan XP, alleen hoe langzamer is dat, een milliseconde langer wachten als je een program opstart, of ga je het echt wel merken, die langzaamheid?

4. Kan mijn PC nou echt win 7 aan?

5. Hoe kan ik zorgen dat als mijn PC crasht of ik wil weer terug naar XP dat ik er weer Win XP op kan instaleren (no disk)

6. Kan je met een Win 7 disk zowel 64 als 32 bit instaleren?

En flits zegt dat ik te weinig geheugen heb, 20 mb

Is 64 bit langzamer?

Hier nog even de systemspecs + flits info

Adviesniveau: Windows 7 - x86

[table=header]Onderdeel |Huidig |Eis |Voldoet

ok.gif Processor|Intel Pentium 4 Processor|Intel Pentium III Processor|JA

ok.gif Kloksnelheid (MHz)|2926|1000|JA

ok.gif Geheugen (MB)|2047|1024|JA

ok.gif Totale hardeschijfruimte (GB)|127,99| |JA

ok.gif Vrije hardeschijfruimte (GB)|59,21|16|JA

ok.gif Vrije hardeschijfruimte op systeemschijf C: (GB)|59,21| |JA

ok.gif Videokaart|NVIDIA GeForce 6200 LE|NVIDIA GeForce FX Go 5100|JA

ok.gif Videogeheugen (MB)|128|64|JA

ok.gif Horizontale beeldschermresolutie (pixels)|1280|800|JA

ok.gif Verticale beeldschermresolutie (pixels)|1024|600|JA

ok.gif Bitsdiepte|32|4|JA

ok.gif Vernieuwingsfrequentie (Hz)|60| |JA

ok.gif DirectX|9.0c|9.0|JA

ok.gif Besturingssysteem|Windows XP Home Edition| |JA

ok.gif Service Pack|Service Pack 3| |JA [/table]

Advies:

- Deze computer is nog goed genoeg. Er is in principe geen upgrade nodig.

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

Groeten, Gta-Kneusje

BTW: Ik vind zelf dat ik wel veel topics aanmaak, als jullie je daar aan storen moeten jullie het wel zeggen yep.gif

Bewerkt: door Gta-kneusje
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Casss

    21

  • TomFurga

    7

  • wesley123

    5

  • Hayte

    4

Hier uw antwoorden:

1: Partities kun je aanpassen, dus vergroten, verkleinen of samenvoegen met het programma Partition Magic.

2: Op Windows 7 zul je alles kunnen draaien wat op XP ook kan. Er zijn zover bij mij bekend geen compatibilitiets problemen zoals we van Vista kennen. Tevens heb je de optie met Vista Ultimata om een virtuele Windows XP te draaien, waarin alles kan wat op een echte XP PC mogelijk is.

3: Nee, Windows 7 is sneller dan Windows XP. Je zult dus eerder vooruitgang ondervinden dan achteruitgang.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier uw antwoorden:

1: Partities kun je aanpassen, dus vergroten, verkleinen of samenvoegen met het programma Partition Magic.

2: Op Windows 7 zul je alles kunnen draaien wat op XP ook kan. Er zijn zover bij mij bekend geen compatibilitiets problemen zoals we van Vista kennen. Tevens heb je de optie met Vista Ultimata om een virtuele Windows XP te draaien, waarin alles kan wat op een echte XP PC mogelijk is.

3: Nee, Windows 7 is sneller dan Windows XP. Je zult dus eerder vooruitgang ondervinden dan achteruitgang.

:D Dankjewel!!!!

Maar ik had wel gelezen dat partition magic gevaarlijk is, als ik je in de rede mag vallen :puh:

2. Oke, maar hoe kan het dan dat het op mijn laptop niet werkte?

3. BC7 had gezegd dat het iets langzamer was :puh:, jij zal het wel beter weten :)

Link to comment
Delen op andere websites

2. HEEL, HEEL oude games: Mijn jongere zusje (8) heeft erg veel spellen uit het jaar nul. En ik heb een Win 7 laptop (64 bit) en drie crasht elke keer als er zon oud spel opstart, dit wil mijn zusje natuurlijk niet (die deze PC ook gebruikt) hoe kan ik dit oplossen of voorkomen.

Die 64-bit kan misschien niet alle (oude) 32-bit-programma's draaien? Daar lees je wel vaker problemen over.

Link to comment
Delen op andere websites

2. HEEL, HEEL oude games: Mijn jongere zusje (8) heeft erg veel spellen uit het jaar nul. En ik heb een Win 7 laptop (64 bit) en drie crasht elke keer als er zon oud spel opstart, dit wil mijn zusje natuurlijk niet (die deze PC ook gebruikt) hoe kan ik dit oplossen of voorkomen.

Die 64-bit kan misschien niet alle (oude) 32-bit-programma's draaien? Daar lees je wel vaker problemen over.

Maar wat is het verschil tussen 64 en 32 bit en ik kan 64 bit volgens mij niet aan met mijn x86 processor

Link to comment
Delen op andere websites

dan kan je 64 bit inderdaad neit aan nee, dus is die vraag nutteloos.

Verder, als je 2 partities van 50GB hebt dan doe je toch 50gb op de ene en 14gb op de ander?

Ik wil ook wel eens je computerspecificaties weten, als je pc geen eens een 64-bit processor heeft betwijfel ik of windows 7 er goed op kan draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

dan kan je 64 bit inderdaad neit aan nee, dus is die vraag nutteloos.

Verder, als je 2 partities van 50GB hebt dan doe je toch 50gb op de ene en 14gb op de ander?

Ik wil ook wel eens je computerspecificaties weten, als je pc geen eens een 64-bit processor heeft betwijfel ik of windows 7 er goed op kan draaien.

Mijn PC specs staan in de spoiler in de hoofdpost, en je win 7 upgrade advisor zei dat ik de 32 bits als de 64 bits versie aan kan :S

Met die partities, tja dat kan ik ook doen, maar ik stoorde me er vaak aan, stond het nou op de ene of de andere partitie :puh:, laat dan maar.

Ik heb nog even een rapportje van Win 7 upgrade advisor gemaakt

Win7Upgrade.txt

Je moet de extensie wel even naar .mht veranderen (Gtagames wil .mht extensie niet uploaden)

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Heb even mijn laptop naast mijn PC neergezet en een spel geinstaleerd in een compatabiteitsmodus (of zoiets) toen kreeg ik hem weer wel geinstaleerd, dus ik denk dat probleem 2 niet meer mee draait :puh:

Check ook even de hoofdpost (aangepast)

Bewerkt: door Gta-kneusje
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt toch Win 7 upgrade advisor gedaan? Als die zegt dat het kan, moet het lukken, lijkt me.

Ja, maar dan vind ik het erg gek dat ik Win7 64 bit kan met mijn x86 processor.

En ik heb nog een probleem

5. Hoe kan ik zorgen dat als mijn PC crasht of ik wil weer terug naar XP dat ik er weer Win XP op kan instaleren (no disk)

6. Kan je met een Win 7 disk zowel 64 als 32 bit instaleren?

En flits zegt dat ik te weinig geheugen heb, 20 mb

Is 64 bit langzamer?

Bewerkt: door Gta-kneusje
Link to comment
Delen op andere websites

Of je 64 of 32 bits installeert hangt af van je cd. Heb je een CD van Windows zelf (Retail versie dus), dan kan je allebei installeren (je wordt bij een startscherm gevraagd wat je wilt). Bij de OEM versie's (ook wel bekend als SystemBuilder) moet je bij het aanschaffen al duidelijk maken welke je wilt kopen. Je kan hierbij dus niet tijdens de installatie kiezen welke versie je wilt installeren.

De Adviseur geeft trouwens de minimale systeem eisen. Daarmee zal je (volgens het programma) 7 wel kunnen installeren en gebruiken, alleen moet je misschien Windows Aero uitzetten (dat is eigenlijk heel Windows 7), en heb je simpel gezegd Windows XP met een nieuwe taakbalk.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Of je 64 of 32 bits installeert hangt af van je cd. Heb je een CD van Windows zelf (Retail versie dus), dan kan je allebei installeren (je wordt bij een startscherm gevraagd wat je wilt). Bij de OEM versie's (ook wel bekend als SystemBuilder) moet je bij het aanschaffen al duidelijk maken welke je wilt kopen. Je kan hierbij dus niet tijdens de installatie kiezen welke versie je wilt installeren.

De Adviseur geeft trouwens de minimale systeem eisen. Daarmee zal je (volgens het programma) 7 wel kunnen installeren en gebruiken, alleen moet je misschien Windows Aero uitzetten (dat is eigenlijk heel Windows 7), en heb je simpel gezegd Windows XP met een nieuwe taakbalk.

Dat laatste klopt niet. Want wat veel mensen denken is: windows 7 is gewoon xp met een niewe skin.

Ze zien alleen de skin en kijken niet verder dan hun neus lang is.

Er zitten zoveel verbeteringen/toevoegingen in windows 7 t.o.v. xp, die niet in het design zichtbaar zijn.

Maar daar denken (sommige) mensen niet bij na :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...