Jump to content

Windows XP vervangen door Win 7


Casss

Recommended Posts

@ BC7

Ja :puh: ik ga geen Win 7 kopen voor een nieuwe taakbalk, dan instaleer ik ViGlance wel :puh:

@ Hayte

En mijn PC zou Aero met Glass/Transperancy effect gewoon aankunnen

@ clus

Daar had ik wat aan :)

@ wesley

Dus als het fout gaat kan ik mijn computer bij het vuil gooien :puh:

Bewerkt: door Gta-kneusje
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Casss

    21

  • TomFurga

    7

  • wesley123

    5

  • Hayte

    4

Dat weet ik ook wel, alleen weet ik niet of de topic starter dat weet. Ik had jargon naar z'n hoofd kunnen smijten, maar dan zou hij nog minder weten als simpel zeggen dat het veel op XP lijkt zonder Aero.

En of Windows 7 sneller is dan XP weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb nog geen Windows 7 gebruikt.

@ Hayte

En mijn PC zou Aero met Glass/Transperancy effect gewoon aankunnen

Niet persé, je kan er dan nog vanalles mee doen. Op de illegale toer gaan, Linux halen, etc.

Al is het niet een bepaald nieuwe computer, dus zo'n ramp zal dat niet zijn denk ik.

Edit: dacht dat ik op Edit drukte i.p.v. reply, sorry

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

De Pentium 4 ondersteunt alleen 32-bits (behalve de laatste P4 LGA775 modellen), en op Windows 7 werkt een Pentium 4 niet optimaal. Het draait wel, maar zal veel trager zijn dan XP. Eerlijk gezegd kan je beter een nieuwe PC kopen (Intel Core 2 Duo of beter), dan draait het soepel.

Link to comment
Delen op andere websites

De Pentium 4 ondersteunt alleen 32-bits (behalve de laatste P4 LGA775 modellen), en op Windows 7 werkt een Pentium 4 niet optimaal. Het draait wel, maar zal veel trager zijn dan XP. Eerlijk gezegd kan je beter een nieuwe PC kopen (Intel Core 2 Duo of beter), dan draait het soepel.

Dat is nou jammer :(

Link to comment
Delen op andere websites

Wat misschien wel een probleem is, als je een 64-bits OS wil, is dat je GEEN 16-bits toepassingen kan laten draaien. (ik tenminste niet) Meschien is dat een probleem voor die spellen uit het jaar nul?

Kijk ook eens of er fatsoendelijke Windows 7 drivers voor al jou hardware is! Anders heb je misschien ook een probleem, denk aan printers, scanners, webcams etc.

En als je ooit nog terug wilt naar XP, dan is dat ook niet zo'n ramp, want zo duur is een legale XP-Home nou ook weer niet.

Hier heb je er meteen 50: Klik :schater:

Bewerkt: door Albert03
Link to comment
Delen op andere websites

Wat misschien wel een probleem is, als je een 64-bits OS wil, is dat je GEEN 16-bits toepassingen kan laten draaien. (ik tenminste niet) Meschien is dat een probleem voor die spellen uit het jaar nul?

Dat klopt, maar met Windows XP-Mode zou je dat wel kunnen doen. Weet eigenlijk niet zeker of je 16-bits spellen fatsoenlijk onder de NT-series kan draaien (2000, XP, Vista, 7).

Link to comment
Delen op andere websites

Double bump

Is er dan ook nog gezeik met die drivers door mijn oude hardware, of zitten er die voor mijn hardware gewoon bij?

En ikzelf denk dat mijn PC er wel degelijk sneller op zal worden, omdat ik zoveel op mijn PC heb staan, en kijk eens naar deze processen (Ik heb wel in de MSCONFIG bijna alles uitgeevinkt wat mij opstarten stond :puh:)

Ik heb even een scan gemaakt met mijn eigen programma ProgressSnap (onvoltooide versie) dit zijn de resultaten:

Process Scan, scanned by ProcessSnap on 27-2-2010 17:33:51!

RAM: 2 GB

RAM USING (%): 36,66282

ViStart

avgwdsvc

svchost

explorer

alg

wlcomm

csrss

avgemc

chrome

ViGlance

fbguard

svchost

NMSAccessU

ProcessSnap.vshost

nvsvc32

RTHDCPL

svchost

notepad

smss

GrooveMonitor

winlogon

wmiprvse

mDNSResponder

jqs

AeroSnap

avgcsrvx

wmiprvse

svchost

AppleMobileDeviceService

explorer

msnmsgr

vbexpress

chrome

ctfmon

RTHDCPL

avgnsx

svchost

spoolsv

rundll32

MeDM

lsass

ctfmon

GoogleToolbarNotifier

GrooveMonitor

fbserver

chrome

avgrsx

svchost

services

MSCamS32

cisvc

csrss

notepad

svchost

rundll32

winlogon

msnmsgr

System

Idle

Zou je ook even willen zeggen of je zo'n lijstje nuttig vindt :puh:?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu Windows 7 en Windows XP gekocht, die waren zo goedkoop, ik kon ze echt niet laten liggen :puh:.

Ik denk dat ik hem vanmiddag nog ga instaleren.

Nog tips? Onder het instaleren zit ik op mijn laptop.

Ik denk dat ik ook na het installen een filmpje op youtube zet, met daarop te zien hoe snel/langzaam die loopt en hoe de install ging!

Hij is geinstaleerd :D, ik weet niet wat Hochstenbach gelult heeft want mijn PC met nu Windows 7 Ultimate is sneller dan xp.

Alleen 1 probleempje, ik heb geen internet verbingding. kan iemand mij helpen?

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Onder Configuratiescherm-> Netwerk en internet vind je daar opties voor, bij problemen wil Windows7 ze nog wel eens zelf kunnen oplossen, zie Configuratiescherm-> Systeem en beveiliging-> Onderhoudscentrum.

Onder Alle programma's-> Onderhoud-> Help en ondersteuning vind je vast nog meer nuttige informatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...