Jump to content

Verlang jij wel eens naar een andere tijd?


Sa_bulldog

Recommended Posts

De toekomst lijkt me uiteraard heel interessant, maar die kan ook heel kut zijn.. Geef mij maar '69: woodstock!! Waar iedereen graag naar WOII gaat ga ik liever naar de Viëtnamoorlog. Ook zou ik wel weer terug willen naar de 90's! :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sa_bulldog

    4

  • BoerBanaan

    3

  • Rinaldootje

    2

  • Michael_Scofield94941

    2

Zou wel eens de Tweede Wereldoorlog willen meemaken als soldaat/piloot/etc. Maar dan wel eentje die niet sterft natuurlijk..

Klinkt misschien raar, maar ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat moet zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen Derde Wereldoorlog hoor..:puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Jaren '80 zou ik graag meemaken. Naar mijn mening was de muziek destijds vele malen beter dan nu.

Die was ik vergeten in mijn vorige post, dus die ga ik er nog even bijzetten.

Daarnaast zou ik (hoe gek het ook moge klinken) een kijkje willen nemen in de het oude Rome, zo ongeveer 30-10 voor Christus, lijkt me heel interessant om daar eens rond te lopen, het eten van destijds proeven, de sfeer op straat en in de arena's meemaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zeker wel eens een kijkje willen nemen in een andere tijd. In de twintigste eeuw zou ik eens naar de tijd van de oorlogen willen gaan om in zo'n situatie te leven. Ook omdat de technologie nog niet zo ontwikkeld was en het lijkt me ook dat de mensen nog op hun gemak konden leven.

De middeleeuwen zou ik overslaan, in mijn ogen is dit een periode in de geschiedenis die amper van betekenis is geweest. Een samenleving waar eeuwenlang aan was gebouwd ging zomaar ten onder en opeens leefden we weer in de oertijd.

Daarom zou ik wel eens naar het Romeinse Rijk terug willen gaan. Voor het denken van toen en de toestand van overbevolking, vervuiling, technologie,... lijkt het me de ideale samenleving.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou ook wel de tijd willen meemaken voor de 2 grote oorlogen, toen alles nog goedkoop. Zodat je voor een paar centen naar de kermis kon die was toen nog anders. of tijdens de jaren 20/30 met de mafia en drooglegging.

Link to comment
Delen op andere websites

De prehistorie lijkt mij ook interessant om eens een kijkje in te nemen. Ten eerste: het is nog een enigszins mysterieuze tijd, gezien het feit dat er nog geen schrift was en dus er geen geschreven bronnen van zijn achtergelaten. Hierdoor weet je niet veel echt zeker. En ondanks het feit dat de ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden vanaf het ontstaan van een daadwerkelijke maatschappij tot nu ons leven een stuk gemakkelijker gemaakt hebben, lijkt het me interessant om eens te kijken naar de tijd toen de mens nog echt zijn best moest doen om te overleven, zonder enige hulpmiddelen (op primitieve gereedschappen na). De Neolithische Revolutie meemaken, kijken hoe dat tot stand is gekomen.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Ik heb wellicht wat ietwat vreemde 'keuzes' gemaakt waar ik weleens 'n kijkje zou willen nemen, namelijk de jaren '80 en hoe de mensheid op

een mysterieuze wijze ten einde komt.. Maar ik prefereer alsnog de eerste, gezien het mij zo'n uitermate leuke periode lijkt. In het bijzonder

de muziek, want zeg het zelf; het was vele malen beter dan het hedendaagse meuk. Daarnaast ben ik ook een enorme fan van de vibe

die er toentertijd hing. Als ik bijv. terugkijk naar een 80's serie dan krijg ik echt de neiging om er eens in rond te lopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wellicht wat ietwat vreemde 'keuzes' gemaakt waar ik weleens 'n kijkje zou willen nemen, namelijk de jaren '80 en hoe de mensheid op

een mysterieuze wijze ten einde komt.. Maar ik prefereer alsnog de eerste, gezien het mij zo'n uitermate leuke periode lijkt. In het bijzonder

de muziek, want zeg het zelf; het was vele malen beter dan het hedendaagse meuk. Daarnaast ben ik ook een enorme fan van de vibe

die er toentertijd hing. Als ik bijv. terugkijk naar een 80's serie dan krijg ik echt de neiging om er eens in rond te lopen.

Hoe kan je weten hoe de vibe toen was, je was toen hooguit een spermacel?

Miami Vice en Magnum PI kijken laat je echt geen vibe proeven, die positieve vibe kan je ook van hedendaagse series/films krijgen.

En de muziek, tja, ook toen had je rommel zoals sommige hedendaagse muziek en ook vandaag de dag komt er nog goede muziek uit.

Iedere generatie/periode is kut, overal is er ellende en dan maakt het al niet meer uit waar of wanneer je leeft.

Oftewel, het gras is altijd groener aan de overkant.

Link to comment
Delen op andere websites

1. Terug gaan naar mijn kindertijd en hier en daar wat veranderen/verbeteren.

2. Naar mijn eigen toekomst gaan en kijken wat er van mij terecht is gekomen.

Beide zijn wel gevaarlijk omdat:

-Als je iets veranderd in het verleden heeft het gevolgen voor het heden en de toekomst.

-Als je naar de toekomst reist en jij ziet iets gebeuren met jezelf en vervolgens weer terug keert naar het heden dan ga je vervolgens naar die bewuste datum leven.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...