Jump to content

Het "Ik wil een nieuwe desktop of Laptop" topic


Fedmas

Recommended Posts

Probleem is dat tegenwoordig de midrange sectie van laptops zo verneukt is, ze hebben allemaal van die energiezuinige processoren(bij Intel te herkennen aan de U) met 0,0 performance. Ik zie dat je een hybride laptop postte van 950 euro, wat is het verste dat je wil gaan qua budget? Ik zou een leuke gamelaptop kopen voor dat geld(dan kan je ook V spelen, altijd mooi meegenomen toch?) zodat ie aan al je eisen kan voldoen.

https://www.bol.com/nl/p/msi-gp62-2qe-242nl-gaming-laptop/9200000051359296/

DIt is bijvoorbeeld een goede koop en het is niet eens een dikke laptop(3 cm is redelijk normaal).

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nyltje

    13

  • Matthias1999

    9

  • Fedmas

    8

  • NicolaB

    7

Ik wil graag wel een hybride laptop omdat het met de programma's die ik draai in de auto een tablet fijner werkt.

Mijn budgut is ergens rond se 1000 euro,maar met de asusu die ik in mijn vorige post had gezet zou ik gtav toch wel kunnen draaien op medium?

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Je bent jezelf aan het beperken door een of andere GT940M te nemen want de kans is er dat het een Kepler architectuur is ipv Maxwell.

Als je budget echt rond de 1000 euro is, zou ik toch echt voor deze gaan:

http://www.laptopshop.nl/product/678348/category-45702/asus-rog-gl552vw-cn471t.html

De CPU is een echte quadcore, dus 4 echte kernen ipv van die fake i7 shit met U of H suffix want dat zijn eigenlijk i3's.

En de GPU is ook een prima, GTX960M met GDDR5. De GTX950M kan een DDR3 hebben ipv GDDR5 en dat wil je niet.

Met dit laptop kan je GTAV makkelijk op high spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan heb ik nog steeds geen tablet. Ik heb liever dat ik met de programma's kan werken als dat ik gtav op high kan spelen aangezien ik dat vele male vaker gebruik. Ik zal van de week eens langs de winkel gaan en kijken wat er daaruit kkomt. En anders houd ik m'n games lekker op de PS4. Toch bedankt voor het advies.

Link to comment
Delen op andere websites

Tablet = slechte hitte afvoer / slechte stroom aanvoer = slechte prestaties in games en in zware programma's.

Laptop = betere stroom aanvoer en betere hitte afvoer = betere prestaties.

Als je t ding gaat gebruiken voor Facebook etc. dan voldoet een tablet, wil je gaan gamen, dan moet je toch echt een laptop kopen. Een tablet met daarop windows is sowieso een afrader want vrijwel geeneen programma ondersteunt nog echt goed touch.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

ligs6mhevh3kb.png

Zijn 1 van deze spellen geschikt voor Cities Skyline uf Bus Simulator 2015?

Cities Skyline is voornamelijk de spel die ik wil spellen. Anders koop ik volgend jaar wel een gaming pc.

Snap namelijk niet hoe je dit moet lezen

Link to comment
Delen op andere websites

Alles op low heb je misschien net genoeg fps om het fatsoenlijk te kunnen spelen. Een prebuild (voor gebouwde) pc van deze prijs kan deze spellen wel op high aan en ook veel meer fps.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet hoe je iemand een prebuild kan aanraden.. Kant en klare pc's zijn 9/10x ver ondermaats. Promoten met i5/7 processoren en de rest van de hardware is ver beneden maat. Voor te gamen althans.

nyltje, ik waardeer je inzet maar ga, als je zelf amper kennis hebt over computers, mensen die er zelf ook niks vanaf weten, geen advies geven. Misschien koopt iemand ooit iets afgaand op jouw advies en komt dan wellicht van een koude kermis thuis.

Ik probeer je niet te beledigen ofzo maar aangezien je reacties in het Unity PC topic in dit subforum door o.a Ezra gecorrigeerd moest worden vond ik dat ik er wat van moest zeggen. Ik ga namelijk ook niemand advies geven in het Cartalk topic omdat ik verdomd goed weet dat ik maar een fractie kennis bezit ten opzichte van Moechy of GolfG60.

Nogmaals ik probeer je niet aan te vallen en wat je ermee doet moet je uiteraard zelf weten..

Edit - OT - @Kratod, ik zou persoonlijk wachten met kopen en (door)sparen voor een samengestelde gamepc. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld iemand van dit forum de beste hardware voor het geld kan samenstellen. Maar ik zou hoe dan ook een reactie van iemand met meer kennis afwachten. (No offense Nyltje)

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet hoe je iemand een prebuild kan aanraden.. Kant en klare pc's zijn 9/10x ver ondermaats. Promoten met i5/7 processoren en de rest van de hardware is ver beneden maat. Voor te gamen althans.

nyltje, ik waardeer je inzet maar ga, als je zelf amper kennis hebt over computers, mensen die er zelf ook niks vanaf weten, geen advies geven. Misschien koopt iemand ooit iets afgaand op jouw advies en komt dan wellicht van een koude kermis thuis.

Ik probeer je niet te beledigen ofzo maar aangezien je reacties in het Unity PC topic in dit subforum door o.a Ezra gecorrigeerd moest worden vond ik dat ik er wat van moest zeggen. Ik ga namelijk ook niemand advies geven in het Cartalk topic omdat ik verdomd goed weet dat ik maar een fractie kennis bezit ten opzichte van Moechy of GolfG60.

Nogmaals ik probeer je niet aan te vallen en wat je ermee doet moet je uiteraard zelf weten..

Edit - OT - @Kratod, ik zou persoonlijk wachten met kopen en (door)sparen voor een samengestelde gamepc. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld iemand van dit forum de beste hardware voor het geld kan samenstellen. Maar ik zou hoe dan ook een reactie van iemand met meer kennis afwachten. (No offense Nyltje)

Ik raad geen prebuilt aan, ik zeg alleen dat je zelfs met een prebuild veel betere prestaties hebt. Ik had er eigenlijk achter kunnen zetten: "Maar als je hem zelf bouwt, heb je nog meer waar voor je geld."

Ik voel me trouwens niet zo snel aangevallen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet hoe je iemand een prebuild kan aanraden.. Kant en klare pc's zijn 9/10x ver ondermaats. Promoten met i5/7 processoren en de rest van de hardware is ver beneden maat. Voor te gamen althans.

nyltje, ik waardeer je inzet maar ga, als je zelf amper kennis hebt over computers, mensen die er zelf ook niks vanaf weten, geen advies geven. Misschien koopt iemand ooit iets afgaand op jouw advies en komt dan wellicht van een koude kermis thuis.

Ik probeer je niet te beledigen ofzo maar aangezien je reacties in het Unity PC topic in dit subforum door o.a Ezra gecorrigeerd moest worden vond ik dat ik er wat van moest zeggen. Ik ga namelijk ook niemand advies geven in het Cartalk topic omdat ik verdomd goed weet dat ik maar een fractie kennis bezit ten opzichte van Moechy of GolfG60.

Nogmaals ik probeer je niet aan te vallen en wat je ermee doet moet je uiteraard zelf weten..

Edit - OT - @Kratod, ik zou persoonlijk wachten met kopen en (door)sparen voor een samengestelde gamepc. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld iemand van dit forum de beste hardware voor het geld kan samenstellen. Maar ik zou hoe dan ook een reactie van iemand met meer kennis afwachten. (No offense Nyltje)

Ik raad geen prebuilt aan, ik zeg alleen dat je zelfs met een prebuild veel betere prestaties hebt. Ik had er eigenlijk achter kunnen zetten: "Maar als je hem zelf bouwt, heb je nog meer waar voor je geld."

Ik voel me trouwens niet zo snel aangevallen. :puh:

Nee, dat is niet waar, tenminste, in de meeste gevallen is dat niet zo. Vaak worden precraps met een hoogwaardige CPU verkocht samen

met belachelijke GPU, crappy moederbord, trage RAM geheugen en vaak met een erg slechte voeding.

En als je je GPU wilt upgraden, dan speel je Russische roulette want als de BIOS gelockt is, ben je fked want je kan dan de GPU niet upgraden.

Weet niet of dat ook met RAM geheugen gebeurt maar een BIOS gelockt? Schrijf dat maar op je linker borst.

Custom builds leveren nóg betere prestaties en zijn ook goedkoper dan prebuilds want OEMs moeten ook wat eraan verdienen.

Bewerkt: door SilverRST
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet hoe je iemand een prebuild kan aanraden.. Kant en klare pc's zijn 9/10x ver ondermaats. Promoten met i5/7 processoren en de rest van de hardware is ver beneden maat. Voor te gamen althans.

nyltje, ik waardeer je inzet maar ga, als je zelf amper kennis hebt over computers, mensen die er zelf ook niks vanaf weten, geen advies geven. Misschien koopt iemand ooit iets afgaand op jouw advies en komt dan wellicht van een koude kermis thuis.

Ik probeer je niet te beledigen ofzo maar aangezien je reacties in het Unity PC topic in dit subforum door o.a Ezra gecorrigeerd moest worden vond ik dat ik er wat van moest zeggen. Ik ga namelijk ook niemand advies geven in het Cartalk topic omdat ik verdomd goed weet dat ik maar een fractie kennis bezit ten opzichte van Moechy of GolfG60.

Nogmaals ik probeer je niet aan te vallen en wat je ermee doet moet je uiteraard zelf weten..

Edit - OT - @Kratod, ik zou persoonlijk wachten met kopen en (door)sparen voor een samengestelde gamepc. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld iemand van dit forum de beste hardware voor het geld kan samenstellen. Maar ik zou hoe dan ook een reactie van iemand met meer kennis afwachten. (No offense Nyltje)

Ik raad geen prebuilt aan, ik zeg alleen dat je zelfs met een prebuild veel betere prestaties hebt. Ik had er eigenlijk achter kunnen zetten: "Maar als je hem zelf bouwt, heb je nog meer waar voor je geld."

Ik voel me trouwens niet zo snel aangevallen. :puh:

Nee, dat is niet waar, tenminste, in de meeste gevallen is dat niet zo. Vaak worden precraps met een hoogwaardige CPU verkocht samen

met belachelijke GPU, crappy moederbord, trage RAM geheugen en vaak met een erg slechte voeding.

En als je je GPU wilt upgraden, dan speel je Russische roulette want als de BIOS gelockt is, ben je fked want je kan dan de GPU niet upgraden.

Weet niet of dat ook met RAM geheugen gebeurt maar een BIOS gelockt? Schrijf dat maar op je linker borst.

Custom builds leveren nóg betere prestaties en zijn ook goedkoper dan prebuilds want OEMs moeten ook wat eraan verdienen.

Een prebuild is bijna niet te upgraden en een laptop ook niet dus dan klopt het lijkt me.

De hoogste gpu die ik in een laptop kon vinden onder de 600 euro was een GT940. In een prebuild van 600 zit er tenminste nog een GTX950 in. In de laptop zit dan ook nog een oudere cpu en bij sommige ook 2gb minder ram. En prebuild van 600 geeft ongeveer prestaties van een laptop van 800. Een zelfgebouwde is altijd beter, qua prijs en prestatie, maar als je het over (voorgebouwde) laptops en (voorgebouwde) prebuilds is een prebuild beter. (qua prestaties)

Als je trouwens geen randapparatuur hebt kan een laptop denk ik wel voordeliger zijn dan een prebuild, maar het wint nog steeds niet van een zelfgebouwde.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet te vergeten dat een prebuild lekker makkelijk is. Goedkoper kan wel, vooral in de low-end klasse. Ook al verdienen OEMs eraan, ze verkopen die dingen wel in batches en niet per stuk.

Koop je een flaptop waar je alleen maar voor je school/werk op gaat? Bespaar je de moeite zou ik zeggen en koop een standaard ding voor 300 piek.

Wil je er op gamen? laptop's zijn handig voor LAN-parties, maar lastiger om up te graden.


Ik heb nog steeds die verrekte Vista PC uit 2009 die het prima doet. Ik wil nog steeds dus een nieuwe, mrja ik heb geen zin om een PC in elkaar te zetten en ff niet te kunnen gamen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb voor school een laptop nodig om foto's en video's te editten en wilde graag hulp met het uitzoeken van een goede keuze.

Budget: Laat maar zien wat ik uit moet geven om onderstaande specificaties te krijgen.

Doel: Foto's en video's editten voor school,

Gamen, games als GTA V op medium/high settings 1080p 60fps en ik wil ook nog wel een beetje future proof zijn.

Merk: Geen voorkeur

Benodigde randapparatuur: Geen

SSD, ja of nee? Ja, 128 GB is genoeg

Besturingssysteem: Windows 10

Minimale specificaties die de school heeft voorgeschreven:

CPU: Intel Core i5-5xxx 1,7 GHz en 2,7 GHz turbo clock

Aangezien ik moet video editten is een i7 denk ik aan te raden.

Beeldschermdiagonaal: 13,3 inch

Resolutie: 1440 x 900

USB poorten: 2 x 3.0

RAM: 8 GB 1600 MHz

16 GB lijkt mij ook wel aan te raden voor video editten

Opslag: 256 GB, maar dat is te weinig voor games dus maak daar maar 1 TB HDD + 128 GB SSD van.

GPU: Intel HD Graphics 5xxx, is niet voldoende voor gaming dus heb een dedicated gpu nodig, maar ik heb geen idee welke.

Deze heb ik zelf gezien, het leek mij wel een goede laptop, maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.

http://www.laptopsho..._specifications

Bewerkt: door Matthias1999
Link to comment
Delen op andere websites

https://tweakers.net...0P9aVt1576su5QM

Als je de settings van games nog iets hoger wil doen zou ik hier iets uitkiezen: https://tweakers.net...pv-4SHHFzCle1xc (betaal je natuurlijk wel wat meer voor) http://www.overclock.net/t/1560023/is-the-970m-worth-150-over-the-960m

Als je er een paar hebt uitgekozen kan je die vergelijken, reviews lezen of hier plaatsen.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...