Jump to content

[Tutorial] PortForwarden


goudewup

Recommended Posts

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Casss

    12

  • goudewup

    11

  • Morph1

    9

  • maurice1234

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb een IPv6 adress, moet ik die pakken?

EDIT, mijn IPv4 adress is 10.0.0.183. Da's toch niet goed? confused2.gif

EDIT2, YeSSSS, mijn port is OPEN, na het resetten van me router en de 234e poging om 7777 te openen. :puh: Wat is het pingen van mijn router? Want dat lukte PFf niet.

EDIT3: Port is open, maar nog steeds kan niemand mijn server in..

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

als het goed is heb je als ip om je router in te komen 192.168.1.1, en aan je ipconfig een paar posts geleden te zien moet je dus bij poortforwarden een ip invullen. daar staat dan al 192.168.1.[ ] en dan moet je daar iets invullen.

daar moet je 179 invullen.

open op both of 2x openzetten, 1x op udp en 1x op tcp

als je dat allemaal goed heb weet je zeker dat je 1 router heb, als je er 2 heb moet je wat kabeltjes verwisselen

Link to comment
Delen op andere websites

als het goed is heb je als ip om je router in te komen 192.168.1.1, en aan je ipconfig een paar posts geleden te zien moet je dus bij poortforwarden een ip invullen. daar staat dan al 192.168.1.[ ] en dan moet je daar iets invullen.

daar moet je 179 invullen.

open op both of 2x openzetten, 1x op udp en 1x op tcp

als je dat allemaal goed heb weet je zeker dat je 1 router heb, als je er 2 heb moet je wat kabeltjes verwisselen

Nu in het Nederlands graag? confused2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Nu in het Nederlands graag? confused2.gif

XD

als jij op de pagina van je router wilt komen zou jij waarschijnlijk dit nummer in je internet browser typen :192.168.1.1

een paar posts geleden heb jij je CMD met ipconfig geplaatst waarin te zien is achter het IPv4-adress het nummer :192.198.1.173

dat laatste blauwgedrukte moet je bij je pagina achter het ip dat je moet invullen zetten, in jou geval dus 173.

verder moet je zorgen dat de poort 7777 op bijden protocolen (UDP&TCP; Any; both of allbij apart openzetten, eentje op udp en eentje op tcp) openstaan.

al weet je zeker dat dat allemaal goed staat en het werkt nog niet moet je kijken bij het security gedeelte van jou router en kijken of er ergens iets van "Block Anonymous internet Requests" staat, zo ja zorg ervoor dat dat hokje ervoor of erachter NIET aangevinkt is.

verder moet je daar nog kijken of je iets van Firewall kan vinden (niet op je pc maar echt in de router) als dat er is, zet dat uit, dan weet je zeker dat die het niet blokt.

als je alles heb gedaan en het werkt nog niet, kijk dan of je niet toevallig 2 routers bij jou thuis heb. anders zou je namelijk wat kabeltjes moeten verswisselen om je server online te krijgen.

Bewerkt: door Morph1
Link to comment
Delen op andere websites

kijk dan of je niet toevallig 2 routers bij jou thuis heb. anders zou je namelijk wat kabeltjes moeten verswisselen om je server online te krijgen.

je hoeft je niet altijd kabeltjes verwisselen, je kan ook gewoon van de eerste router een switch maken.

Ik heb een IPv6 adress, moet ik die pakken?

EDIT, mijn IPv4 adress is 10.0.0.183. Da's toch niet goed? confused2.gif

EDIT2, YeSSSS, mijn port is OPEN, na het resetten van me router en de 234e poging om 7777 te openen. :puh: Wat is het pingen van mijn router? Want dat lukte PFf niet.

EDIT3: Port is open, maar nog steeds kan niemand mijn server in..

Heb je al gekeken of een virusscanner of een firewall het blokeert?

>>> Door VWO-er: Berichten samengevoegd, gebruik de volgende keer de Bewerken-knop om je bericht aan te passen.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

ik heb thuis namelijk 2 routers omdat we meer dan 4 computers op de kabel hebben maar uiteindelijk hadden we er maar 4 dus hadden we 1 router naar mijn kamer gedaan en in mijn kamer zit een kastje met ook zo'n plug die aan de eerste router vast zit, maar die andere router staat nu op me kamer zodat mijn vrienden ook heel snel internet hebben die met hun laptops wel eens komen.

maar anders weet ik het niet, dan kan je router extra beveiligd zijn of is je internet gewoon traag XD

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...