Jump to content

Wie wordt er kampioen?


Flokkert

Wie wordt er kampioen?  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie wordt er kampioen?

    • AJAX
      22
    • PSV
      6
    • FC TWENTE
      23


Recommended Posts

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jimmiefitz

    10

  • Flokkert

    9

  • Dutchy3010

    6

  • GreyFox-Smurf

    6

Ik denk wel dat Twente uiteindelijk de verdiende kampioen is. Een seizoen duurt nou eenmaal 34 wedstrijden en Twente heeft het hele seizoen goed gepresteerd. Na de winterstop was Ajax met afstand de beste, maar ze hebben het daarvoor laten liggen. Ik ben alleen wel benieuwd hoe Twente het volgende seizoen daar gaat komen, nu een aantal sleutelspelers vertrekken. Maar nu eerst donderdag Feyenoord-Ajax kijken...

En nu weer terug naar de tv, voor Studio Sport part II.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk Twente ^_^

Twente ís al kampioen :7

Volgensmij heb jij 't woord sarcasme niet in je woordenboek staan ofniet :7

@guardian1980 ik denk dat ze gewoon weer een rond de 7e achtste plaats komen, een door de playoffs europaleauge mislopen, Twente hoort niet thuis in europa ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk Twente ^_^

Twente ís al kampioen :7

Volgensmij heb jij 't woord sarcasme niet in je woordenboek staan ofniet :7

Volgens mij weet jij niet waar deze smiley voor staat: :7

Gaat Ajax nu wel die voorrondes van de CL spelen?

Link to comment
Delen op andere websites

@guardian1980 ik denk dat ze gewoon weer een rond de 7e achtste plaats komen, een door de playoffs europaleauge mislopen, Twente hoort niet thuis in europa ;)

Gewoon zevende/achtste? Pardon? De afgelopen vier seizoenen zijn ze constant in de top vier geëindigd. Bovendien hoor je dan echt wel in Europa thuis. Ze doen daarin toch niet onder voor clubs als PSV en Ajax. Je wint niet voor niets 27 wedstrijden in een seizoen en krijgt slechts 23 doelpunten tegen.

@jimmiefitz: Ajax gaat nu inderdaad twee voorrondes van de Champions League spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet mijn complimenten aan Twente geven, met zulke druk nog goed kunnen presteren, prachtig hoor. Ze verdienen het natuurlijk wel, maar Ajax had het ook mogen verdienen met zo'n mooie inhaalrace. Maar al dat helemaal niets in Amsterdam, zelfs bij de degradantjes, is en blijft sneu.

Even over Ajax en de voorrondes CL:

Ajax geplaatste ploeg in derde voorronde CL

nieuws Door: Redactie op 3 mei 2010

CLlogo.jpgMet de tweede eindstek heeft Ajax zich gekwalificeerd voor de voorronde Champions League. Ajax speelt eerst de derde voorronde en als het die overleeft ook nog een vierde voorronde. In de derde voorronde zit Ajax sowieso in de geplaatste pot en speelt hierdoor tegen een op papier zwakkere tegenstander. Ajaxlife.nl neemt het aankomende schema en de mogelijke tegenstanders tot dusver even onder de loep.

Potindeling

De eerste wedstrijden van de derde voorronde hebben plaats op 27 en 28 juli. De returns zijn op 3 en 4 augustus. Deze ronde bestaat uit de nummers twee van Zwitserland, België, Schotland, Griekenland, Turkije, Portugal, Roemenie, Nederland, Oekraïne en de nummer 3 uit Rusland. Dat zijn dus tien clubs, van die tien clubs zijn er al vier zeker van hun plek. Dit zijn Celtic, Olympiakos, Ajax en Zenith.

Als de Europese competities eindigen zoals ze nu zijn, dan zijn de andere zes teams FC Basel, Dinamo Kiev, Club Brugge, Bursaspor, Braga en Unirea Urizceni. Deze tien teams worden verdeeld in de pot geplaatst en ongeplaatst. Dit hangt af van de club-ranking op UEFA-coëfficiëntenlijst. De clubs uit dezelfde pot kunnen elkaar niet loten. Op dit moment is de indeling als volgt.

Geplaatst: Zenith, Ajax, Olympiakos, FC Basel, Dinamo Kiev

Ongeplaatst: Club Brugge, Celtic, Bursaspor, Unirea Urizceni, Braga

Maar zoals gezegd zijn er dus zes van deze tien ploegen nog niet zeker van hun plek. Zo kan Basel nog vervangen worden door Young Boys en in Turkije kunnen ook nog Galatasaray en Fenerbahce tweede worden. Braga staat in Portugal tweede maar ook koploper Benfica kan nog naar deze plek zakken. In Oekraine kan koploper Shaktar nog tweede worden in plaats van Dinamo Kiev. Als deze ploegen zich voor de derde voorronde plaatsen dan wordt de lijst geplaatst/ongeplaats gewijzigd. We hebben uitgezocht dat Ajax in ieder geval niet meer uit de pot geplaatst kan vallen. Dit is dus mooi nieuws, Ajax hoort in ieder geval bij de geplaatste teams voor de loting van de derde voorronde.

Ajaxlife Champions League

Het is nog een beetje koffiedik kijken, volgende week weten we een stuk meer want dan zijn er weer wat competities afgelopen. Dan is onder andere bekend wie tweede wordt in Portugal. Dus: volgende week, zelfde dag, zelfde site voor een Champions League update.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...