Jump to content

HELP ? Gta SA / Direct X Probleem !


Melvin_123

Recommended Posts

Hallo allemaal

ik zou graag weer eens GTA San Andreas willen Spelen maar ik kan de Game niet starten helemaal NIET. De installatie is wel gewoon Gelukt ! Alleen als ik de game wil starten krijg ik dit Bericht : dat Gta SA op ze minst DIRECT X9.0 nodig heeft MAAR al mijn andere games doen het wel gewoon ! en ik weet bijna 100% zeker dat ik wel DIRECT X9.0 op mijn Computer heb !!! Iemand nog een Tip / idee ? om dit op te lossen ( heb zelfs een nieuwe GTA SA gekocht en ook bij die CD-rom hou ik dit probleem... erg jammer

Hier het Bericht dat ik Telkens krijg :

1269387652-20.jpg

LET OP : ook belangrijk is om te weten dat dit spel een aantal maanden geleden wel WERKTE !!! ???

Gr. Melvin

Link to comment
Delen op andere websites

Maar je hebt zeker nog niet gecontroleerd of je DirectX 9.0 ook écht hebt??? Moet je even controleren.puh2.gif

EDIT: misschien is het programma wel per ongeluk verwijderd ofzo?

>>> Door VWO-er: Het heeft geen nut het eerste bericht te citeren, daarom -behoorlijk lang- citaat verwijderd.<<<

Bewerkt: door VWO-er
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het even Gecontroleerd Directx Versie : DirectX 10.0 dit moet toch goed zijn ??? of moet je echt Directx 9.0c hebben ? zo ja ? kan iemand messchien een Link sturen waar je precies de Goede DirectX 9.0c voor San Andreas kunt downloaden ? Alvast Bedankt.

Groeten Melvin

Link to comment
Delen op andere websites

Welke videokaart heb je? De videokaart moet in ieder geval DirectX 9.0c ondersteunen. Softwarematig DirectX9 zetten op een oudere videokaart heeft geen nut. Je zegt dat je DirectX10 hebt. Ik zie een XP skin. Klopt dit wel? Alleen Windows Vista en Windows 7 hebben officiële ondersteuning voor DirectX10 Je kunt ook proberen DirectX9.0c te installeren, klik daarvoor op deze link: DirectX 9.0c updater. Computers met Vista of Windows 7 hebben geen DirectX 9 bestanden.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb niet veel ervaring met hoe en wat videokaarten en al die technische dingen. wat ik WEL WEET is mijn GTA SA het een paar maanden Geleden GEWOON WERKTE !!! :( Waarom nu opeens niet meer ? wat is dat voor Kansloze actie !? ik vind het maar jammer dit. ja ik heb XP en ik had via een site een download voor DirectX10 voor XP maar dat is dus nep ! ook jou link heeft niet gewerkt helaas. in ieder geval bedankt voor de reatie's allemaal !!!

Link to comment
Delen op andere websites

Er kan een hoop gebeuren in een paar maanden tijd!! De PC kan zijn aangepast (hardware) en/of software (games?) is geïnstalleerd die invloed heeft op DirectX. Daarnaast heb ik even gegoogled en er schijnt een 'alpha' versie te zijn van DirectX 10 voor Windows XP. Maar zoals ikt al heeft gezegd werkt DirectX 10 niet met elke grafische kaart. Daarnaast is het schijnbaar onmogelijk om DirectX 10 te 'downgraden' naar DirectX 9. Ik vrees dus dat je vrij drastische stappen moet nemen om het één en ander werkend te krijgen op jouw PC. Doen andere spellen (die DirectX nodig hebben) het wel goed op je PC of heb je alleen last met GTA SA? Verder adviseer ik je om even te informeren in het sub-forum Computer Talk > Software.

Vraag daar voor welke versie van DirectX jouw grafische kaart geschikt is (9 of 10). Mocht het namelijk nodig zijn om terug te gaan naar DirectX 9 dan vrees ik namelijk dat je Windows (XP) geheel opnieuw moet installeren op je PC. Maar dat weet ik niet 100% zeker. Informeer dus even goed in het Software sub-forum naar de mogelijkheden om DirectX 9 werkend te krijgen op je PC. Succes ^_^

PS Er is nog een kleine mogelijkheid om te proberen: verwijder het bestand gta_sa.set in de GTA San Andreas User Files map bij je documenten. En probeer het spel dan weer te starten. Het kan zijn dat die map en/of dat bestand nog niet bestaat, in dat geval heb je deze mogelijkheid niet. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb GTA SA PC .. WEG GEGOOID XD

gelukkig heb ik nog vice city op de pc die het wel gewoon Perfect doet ! en GTA IV op de Xbox 360.

Bewerkt: door Melvin_123
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...