Jump to content

''Burgers(?)'' gedood door Apache helicopter


TZG

Recommended Posts

Beste GTAforummers

Zojuist op het NOS journaal een paar beelden gezien van een Apache helicopter die naar mijn mening onschuldige burgers overhoop schieten. Je hoort de mensen in de helicopter om toestemming vragen te vuren. Ze zeggen dat ze mannen met geweren zien, wat eigenlijk camera's zijn. Lijken ook op elkaar? Ze krijgen toestemming. Naar mijn mening onzin, ze vormen geen enkel gevaar. Maar de mensen in de heli maken er een soort computerspel van. "Light 'em all up! Come on, let's shoot" zijn teksten die worden uitgesproken in de heli. Geen enkel respect voor burgers in Baghdad. Nadat er een flink stel doden zijn gevallen, arriveert er een busje om de lijken te bergen, ook deze wordt gewoon zonder reden helemaal kapot geschoten. Maar het Pentagon heeft laten weten dat de mensen in de heli volgens de regels hebben gehandeld. Onzin naar mijn idee.

Bekijk

de (schokkende) beelden

Wat is jullie mening hiervan? Terecht, vormden ze een gevaar? Of hebben de piloten en schutters juist gehandeld?

TZG

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TomHagen

    2

  • Bierbuikje

    2

  • Dr.Oppai

    2

  • TZG

    2

Top Posters In This Topic

Ze zeggen dat ze mannen met geweren zien, wat eigenlijk camera's zijn. Lijken ook op elkaar?

Van boven wel.

Ze krijgen toestemming. Naar mijn mening onzin, ze vormen geen enkel gevaar.

Als ze geweren hadden wel.

Maar de mensen in de heli maken er een soort computerspel van. "Light 'em all up! Come on, let's shoot" zijn teksten die worden uitgesproken in de heli. Geen enkel respect voor burgers in Baghdad.

Al speelden ze 'baby's in kongo', zij doen hun werk.

Nadat er een flink stel doden zijn gevallen, arriveert er een busje om de lijken te bergen, ook deze wordt gewoon zonder reden helemaal kapot geschoten.

Er werd weer gedacht aan vijanden..

Maar het Pentagon heeft laten weten dat de mensen in de heli volgens de regels hebben gehandeld. Onzin naar mijn idee.

Wat is jullie mening hiervan? Terecht, vormden ze een gevaar? Of hebben de piloten en schutters juist gehandeld?

Helemaal terecht.

Het is wel oorlog en je moet natuurlijk wel denken aan je veiligheid.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is niks vechten voor vrijheid,Het is gewoon oorlogsmisdaad een beetje burgers neerkanllen kunnen alleen amirikanen omdat ze zogenaamd de wereld politie zijn. Net zoals bij Lauren verslaat waren er van die strijders die vochten voor Vrouwenrechten in Iran staat er een school in de buurt Komt turkije met hun bommen een school plat bombarderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is niks vechten voor vrijheid,Het is gewoon oorlogsmisdaad een beetje burgers neerkanllen kunnen alleen amirikanen omdat ze zogenaamd de wereld politie zijn. Net zoals bij Lauren verslaat waren er van die strijders die vochten voor Vrouwenrechten in Iran staat er een school in de buurt Komt turkije met hun bommen een school plat bombarderen.

ze dachten dat het vijanden waren.

Link to comment
Delen op andere websites

best hypocriet allemaal.

Nu krijgt de VS een grote mond omdat burgers verdacht werden een gevaar te zijn voor anderen, maar zodra een bomaanslag word gepleegt of wat dan ook komt dezelfde grote mond opdagen zeggen dat ze weer eens hun werk niet goed hebben gedaan, maakt uiteindelijk dus niks uit. Als jij door de politie word verdacht dat je drugs bij je hebt word je ook aangehouden, en dan laten ze je ook niet lopen omdat 'ze het wel eens fout konden hebben' nee, zoiets heet letten op de veiligheid van andere burgers.

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen zit hier nu wel met een domme kop te praten, zeggen dat het zus & zo moet, maar zolang mensen er zelf nog niet zijn geweest moeten ze niet gaan praten hoe het (volgens hen) wel moet.

Ja, toen ik het filmpje bekeek dacht ik ook even wapens te zien (0"16), en ookal lijkt het op een wapen, dan moet je er gewoon op schieten hoor. Stel dat het echt wapens waren, en ze schoten niet? Dan krijg je weer allerlei gezeur dat ze het wel moesten doen, safety first.

Hier in NL gaat het hetzelfde hoor, loop jij maar eens naar de politie toe, en trek een plastic pistooltje uit je zak waarmee je echt dreigt die politie agent te gaan vermooren, ja, dan heb je binnen no-time ook een kogel in je lijf gepompt. En dit is eigenlijk wel een goede vergelijking, want de politie ziet niet dat het om een nep pistooltje gaat, en de piloten van de apache zien niet dat het om camera's gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeten jullie niet dat de VS ook geen lieverdjes zijn? Dit is niet de eerste keer dat ze negatief in het nieuws komen en feit alleen al dat de VS koste wat kost het filmpje geheim wilde houden geeft al aan dat het niet helemaal klopt. Uiteraard zullen er wel eens burgerslachtoffers vallen en worden er fouten gemaakt. Maar dat ze weigeren om gewonde kinderen mee te nemen (Bron: Spitsnieuws) en dat ze in een verklaring vertellen dat de slachtoffers niet door de militairen gemaakt zijn (Bron: Spitsnieuws) doet toch de gedachte aanwakkeren dat ze iets willen verbergen. Dit heeft veel weg van een oorlogsmisdaad en dit moet dan ook goed onderzocht worden, het kan niet zo zijn dat de Amerikanen vrij spel hebben op dat gebied. Er zijn grenzen, ook voor dat machtige land. Dit valt niet goed te praten..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het eens met Jowx.

Als zoiets in de VS zou gebeuren zou het meteen heel erg zijn. Een terroristische aanslag. Maar omdat het "maar" Iraakse burgers zijn maakt het niet uit. Er zijn vast ook onschuldigen dood gegaan en er zaten zelfs kinderen in het busje. En dan zeiden ze iets dat het hun eigen schuld was, dat ze kinderen in dat busje hadden, maar daar hadden die kinderen niks aan gehad als ze dood waren geweest... Gelukkig zijn ze niet dood.

Link to comment
Delen op andere websites

In principe is het oorlog en dan vallen er (burger-) slachtoffers omdat er ook fouten worden gemaakt. Maar dit is geen fout meer, dit is gewoon een blunder. Totale black-out. Al hadden die mensen wapens, vormden ze dan direct gevaar? Ik vraag me het af. Als je met zo'n vaag beeld gaat concluderen dat ze wapens hebben, ben je te veel gefocust op het neerschieten van vijanden.

Aan de andere kant is het toch moeilijk om hier over te oordelen, je weet niet welke randzaken allemaal meespeelden.

Link to comment
Delen op andere websites

In principe is het oorlog en dan vallen er (burger-) slachtoffers omdat er ook fouten worden gemaakt. Maar dit is geen fout meer, dit is gewoon een blunder. Totale black-out. Al hadden die mensen wapens, vormden ze dan direct gevaar? Ik vraag me het af. Als je met zo'n vaag beeld gaat concluderen dat ze wapens hebben, ben je te veel gefocust op het neerschieten van vijanden.

Aan de andere kant is het toch moeilijk om hier over te oordelen, je weet niet welke randzaken allemaal meespeelden.

Het is toch heel aannemelijk om te denken dat het wapens zijn? Als ik zo kijk vind ik dat totaal geen gekke gedachte. En bij een oorlog is het volgens mij toch de bedoeling om je vijand neer te schieten?

Hoe die Amerikanen daarna alles in de doofpot proberen te stoppen slaat natuurlijk nergens op. Maar die soldaten in die helikopter valt weinig te verwijten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...