Jump to content

Hoe gebruikt je Map0?


R-fl3x

Recommended Posts

hallo,

sinds kort ben ik begonnen met de mapping- en scripting tutorials van Lantyz te volgen. nu heb ik mijn map succesvol af (en script ook ;), maar zit met een probleem. je moet in de map een "restart" zone inzetten. ik heb een Windows Vista, en hier verschijnen de nodige errors dan weer :duh:

nu ik die oplossing van jullie gevonden heb, die Beta map, weet ik echt niet wat ik ermee moet doen!

moet ik mijn map daarin kopiëren of zo?

mvg,

Ice

Link to comment
Delen op andere websites

Allereerst; map0 is geen bèta. Als je geen zones kunt plaatsen, kun je map0 gebruiken om nieuwe levels in te plaatsen, zodat je toch de 175 zones die in map0 reeds aanwezig zijn kunt gebruiken. Als je level al klaar is kun je het ook in map0 plakken.

Een alternatief voor het zoneprobleem is TradeMarks editor; deze editor is nog niet voltooid, maar je kunt er al wel zones mee maken en bewerken.

Link to comment
Delen op andere websites

sorry lantyz maar ik begrijp het nog niet!

ik heb die onafgewerkte editor dedownload, maar crasht meteen!

wat ik niet versta is:

als ik die map0 open, krijg ik die .gmp file te zien. als ik daarop klik, moet ik dan mijn nieuwe map daarin brengen?

zo ja, hoe?

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb die onafgewerkte editor dedownload, maar crasht meteen!

TradeMarks editor verkeert nog wel in de bètafase, dus daar kunnen nog wat problemen bij optreden. Als je het niet werkend krijgt, is het misschien verstandiger om eerst wat bekender met modding te worden voordat je deze editor gebruikt.

als ik die map0 open, krijg ik die .gmp file te zien. als ik daarop klik, moet ik dan mijn nieuwe map daarin brengen?

zo ja, hoe?

Selecteer je gehele eigen level en druk op Ctrl + C om de selectie te kopiëren. Open dan Map0 in een tweede editor en druk op Ctrl + V om je level in map0 te plakken. Pas nu de zones naar wens aan en sla het op onder een eigen naam.

Link to comment
Delen op andere websites

sorry lantyz, maar ik heb nu exact gedaan wat je zegt...:

mijn map editor crasht nog steeds als ik in MAP0 een zone wil aanvullen

en mijn gta 2 crasht als ik hem aanleg :|

kan ik niet gewoon een script maken en hem koppelen aan een bestaande map?

bv: een script uit die tutorial maar op de map van industrial (originele map) spelen?

PS:

ik heb ook een win XP, maar als ik daarin zone's wil toevoegen zegt hij dat er een bug is opgetreden, en het programma moet afsluiten :ch:

Bewerkt: door I-cer
Link to comment
Delen op andere websites

mijn map editor crasht nog steeds als ik in MAP0 een zone wil aanvullen en mijn gta 2 crasht als ik hem aanleg :| [...] ik heb ook een win XP, maar als ik daarin zone's wil toevoegen zegt hij dat er een bug is opgetreden, en het programma moet afsluiten :ch:

Het hele idee achter map0 is dat je geen zones meer hoeft toe te voegen; je kunt gewoon de zones bewerken die al in het level aanwezig zijn.

kan ik niet gewoon een script maken en hem koppelen aan een bestaande map?

bv: een script uit die tutorial maar op de map van industrial (originele map) spelen?

Ja, dat kan.

Link to comment
Delen op andere websites

nu snap ik er echt niks meer van!

ik compile alles succesvol, ik gebruik de wil.gmp map, en een zelfgemaakt script maar ik krijg steeds als ik gta2 opstart, word heel mijn beeld zwart en krijg ik een blauw puntje!

achter dat moet ik mijn taakbeheer starten om weer naar mijn bureaublad te gaan, ook verandert de resolutie....

Bewerkt: door I-cer
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...