Jump to content
Joriz

Review van Red Dead Redemption online!


Red Dead Redemption ligt inmiddels al weer een paar weken in de winkel. Toch heeft iedereen nog niet de kans gehad om het spel te spelen en/of te kopen. Tussen mijn drukke leven door heb ik de afgelopen week toch nog wat tijd gevonden om het spel op de Playstation 3 te spelen en te verkennen. Daarom bij deze een review van Red Dead Redemption om een goede indruk te krijgen over dit spel wat zo vaak met Grand Theft Auto IV is vergeleken.
med_gallery_1_123_199790.jpg
Hoofdpersoon John Marston
Lees de complete review -->


Red Dead Redemption ligt in de winkel voor Xbox 360 en Sony PS3 voor een adviesprijs van € 64,99. Bij meeste winkels is het spel goedkoper verkrijgbaar. Voor de fans van Red Dead Redemption komt er op GTAGames.nl binnenkort nog een speciale actie. We geven Red Dead Redemption T-Shirts weg en een exclusief Red Dead Redemption kaartspel. Houd het nieuws dus in de gaten om te zien wanneer de actie start!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Red Dead Redemption ligt inmiddels al weer een paar weken in de winkel. Toch heeft iedereen nog niet de kans gehad om het spel te spelen en/of te kopen. Tussen mijn drukke leven door heb ik de afgelopen week toch nog wat tijd gevonden om het spel op de Playstation 3 te spelen en te verkennen. Daarom bij deze een review van Red Dead Redemption om een goede indruk te krijgen over dit spel wat zo vaak met Grand Theft Auto IV is vergeleken.
med_gallery_1_123_199790.jpg
Hoofdpersoon John Marston



Het verhaal
Red Dead Redemption begint met de snelheid van een oude western film. Hier moest ik zelf even doorheen bijten aangezien je wel van dit tempo moet houden, het spel wordt gelukkig wel gauw sneller. De hoofdpersoon John Marston is ‘gevraagd’ door federale agenten om een oude vriend die tevens bandiet is op te pakken. Vanuit Blackwater reist John Marston dan met de trein naar het wilde westen. In de trein krijg je al een goede indruk van de sfeer die Rockstar Games de spelers wilt meegeven. Echter zoals ik al zei kan dit enigszins saai zijn. Eenmaal aangekomen in het kleine plaatsje Armedillo reist John Marston af naar een fort die zijn oude vriend heeft bezet. John probeert hem te overtuigen om te stoppen met de bezetting en mee te komen zodat hij kan worden berecht voor zijn daden. Nadat woorden niet werken trekt John zijn geweer. Echter is zijn oude vriend sneller en schiet een kogel in zijn buik.

“Kort spel” dacht ik dus. Denk je bijna dat de hoofdpersoon dood is, maar gelukkig wordt de half dode John Marston gered door de ongetrouwde vrouw Bonnie MacFarlane. Om Bonnie te bedanken dat ze je leven heeft gered en voor je heeft gezorgd help je haar met klusjes rond de grote boerderij die ze bezit. Zo dien je onder andere paarden te vangen, koeien naar de wei te brengen en Bonnie naar de stad te brengen. Deze missies zijn duidelijk uitleg (tutorials) die je nodig hebt om de rest van het spel door te komen, al komen deze missies niet zo over door de bijzondere personages in het spel.

med_gallery_1_123_34823.jpg
John Marston op de boerderij van Bonnie MacFarlane


Marshal Leigh Johnson wil je graag helpen met het vangen van je oude vriend die het fort bezet. Echter vraagt hij wel om hem eerst te helpen met wat klusjes. In deze missies zul je al snel in schietgevechten tegen criminelen terecht komen.
Het verhaal gaat op deze manier verder, diverse excentrieke types willen je helpen met het vangen van je oude wapen vriend, maar vragen steeds om een gunst. Uiteindelijk beland je in Mexico (het gebied ten zuiden van de San Luis rivier), waar je oude wapenvriend naar toe is gevlucht. Hier dien je jezelf te redden met een paar woorden Spaans. Al spreken degene waar je in contact mee komt wel Engels, helpt het dus als er iemand naast je zit die ook echt Spaans kent. Het Spaans wordt namelijk enkel in het Spaans ondertiteld. Spaans heb je dit niet nodig om de missies te begrijpen, maar het is wel grappig om te weten wat ze in Mexico allemaal tegen je zeggen.

Verder dan dit zal ik niet op het verhaal in gaan aangezien ik zelf ook nog veel missies heb te gaan en tevens verder het verhaal niet wil verklappen.
Tussen het verhaal door zal je ook steeds meer toegang krijgen tot de rijkheid aan zijmissies, waaronder het bewaken van een boerderij of stad, het helpen van een vrouw in nood, pokeren en het opknappen van ‘klusjes’ voor onbekenden.

Official Launch Trailer van Red Dead Redemption



Sfeer
Red Dead Redemption is een echt goede western. Niet elke missie is even ingewikkeld of bijzonder, maar dankzij het verhaal en de rijkheid aan bijzondere/excentrieke karakters valt dat niet op. Door de sfeer en feeling die Rockstar het spel mee geeft denk je al meteen niet meer aan spellen zoals GTA. Daarom mag je het spel ook eigenlijk niet met GTA4 vergelijken, aangezien er behalve wat spelelementen eigenlijk geen overeenkomst is.
De muziek draagt ook zeer goed bij aan de sfeer van het spel. Bill Elm (van Friends of Dean Martinez) en Woody Jackson hebben speciaal voor het spel western muziek gecomponeerd. De muziek is niet zoals in GTA een radiostation, maar veranderd aan de hand van de actie en locatie in het spel. Hierdoor hoor je altijd gepaste muziek. Omdat de muziek zo goed is kan je hem ook als los album kopen.

med_gallery_1_124_352572.jpg
Één van de fictieve bedrijven in Red Dead Redemption. In 1911 geloofde ze nog dat je van cola met cocaïne gezond werd en van elektrische schokken op je manlijkheid vruchtbaar werd.



Besturing
De besturing van Red Dead Redemption is in het begin een beetje wennen, al komt deze redelijk overeen met Grand Theft Auto IV. Als je eenmaal met driehoekje op je paard bent gestapt kan je het paard met X aansporen om harder te lopen. Als je het paard echter te vaak aanspoort achter elkaar gaat hij langzamer lopen en weigert het paard zelfs na een tijdje en gooit hij je er af. Belangrijk als je haast hebt is dus belans te houden in het aansporen zodat het paard zo hard mogelijk gaat zonder te weigeren. Dit is redelijk snel onder de knie te krijgen.
Voor het schieten heeft het spel semi-auto targetting. Dat houdt in als je er ongeveer naar kijkt dat het spel automatisch goed richt als je op L2 drukt, al werkt dit niet altijd 100%.
Ook zit er een soort met Matrix mode in het spel wat het Dead-Eye richtsysteem heet. Hierdoor gaat het spel opeens zeer traag en heb je de tijd om exact te richten. Dit werkt echter wel met de Dead-Eye meter. Hoe voller die zit hoe meer je de tijd hebt. De meter raakt vol als je een tijdje geen Dead-Eye gebruikt of door raak te schieten tijdens gebruik van het Dead-Eye richtsysteem.

med_gallery_1_123_93022.jpg
Met L2 en R2 vang je een wild paard. Klinkt simpel, maar probeer daarna maar is op het wilde paard te blijven zitten.



Grafisch
Grafisch ziet Red Dead Redemption er echt super uit. Dankzij de verbeterde RAGE engine (die ook door Rockstar in GTA4 is gebruikt) van Rockstar Games ziet het spel er zeer goed uit. De draw distance is enorm. Je ziet mensen al van ver op hun paard aankomen, maar vooral het uitzicht is mooi, aangezien je de bergen van redemption mountains al van ver ziet liggen.
In het spel zit net zo als GTA4 ook de Euphoria engine. Deze zorgt er voor dat vele dingen dynamisch en dus niet voorgeprogrammeerd gaan. Nooit zul je dus iemand op dezelfde manier zien neervallen, maar is zijn valbeweging dus natuurkundig kloppend en onvoorspelbaar.
De RAGE engine heeft ook zijn nadelen. Het heeft geen anti-aliasing dus op HD TV’s met 720p kan het spel er enigszins pixelig uitzien. Op ouderwetse SD televisies heb je hier gelukkig geen last van, echter zijn dan de instructies/ondertiteling zeer slecht te lezen ondanks dat ik het op een grote ouderwetse breedbeeld televisie heb gespeeld.
Een uitkomst aan de pixeligheid in de RAGE engine zou zijn dat Rockstar zijn RAGE engine blijft verbeteren en deze verbeteringen ook in huidige spellen blijft doorvoeren via updates of het spel ooit nog naar de computer laten komen waar het op zeer hoge resoluties minder opvalt. Al heb je zoals met GTA4 al bleek een super dure computer nodig om het spel er ook daadwerkelijk goed uit te laten zien op hoge resoluties. Voordeel is en blijft van consoles dus dat het spel bij iedereen even goed werkt.

Filmpje over de vele mogelijkheden in Red Dead Redemption


Conclusie
Red Dead Redemption is een zeer mooi spel wat je echt de Western Sfeer mee geeft. Dankzij muziek, goed uitgewerkte verhaallijn en uitgestrekte landschappen komt het spel over als een echte Western film waar je zelf de hoofdrol in speelt.
Ondanks het mooie weer buiten is het spel zeker het kopen waard, al had het beter op een regenachtige herfstdag uit kunnen komt.
Het spel ziet er grafisch zeer goed uit en is ook zeer mooi uitgewerkt. Er zijn enkel nog wat kleine bugs die niet echt hinderlijk zijn. Volgens Rockstar Games worden deze binnenkort gerepareerd.
Aangezien GTAGames.nl geen reviewwebsite is hang ik geen cijfer aan het spel vast, maar som ik hieronder de plus en minpunten op van het spel. Voor een nog verdere indruk zou je het spel dus echt moeten kopen/spelen.
[table=header]Pluspunten|Minpunten

  • Goed verhaal
  • Passende muziek
  • Echte Western sfeer
  • Grafisch mooi

|

  • Nog wat bugs in het spel
  • Kleine inperfecties
  • Niet aanpasbare tekstgrote instructies/ondertiteling

[/table]
Red Dead Redemption ligt in de winkel voor Xbox 360 en Sony PS3 voor een adviesprijs van € 64,99. Bij meeste winkels is het spel goedkoper verkrijgbaar. Voor de fans van Red Dead Redemption komt er op GTAGames.nl binnenkort nog een speciale actie. We geven Red Dead Redemption T-Shirts weg en een exclusief Red Dead Redemption kaartspel. Houd het nieuws dus in de gaten om te zien wanneer de actie start!



Fans kunnen tevens terecht in het Red Dead Redemption forum van GTAGames.nl

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hey,

ik heb een vraagje ? eehh... RDR is nu al vanaf een paar weekjes te koop, en je kunt hem kopen voor ongeveer 65,00 euro ( sommige winkels goedkoper ), maar je kon hem pre-orderen voor Limited Edition, dus er zijn twee versies uitgekomen 1. Standard laat ik maar zeggen 2. limited Edition, maar mijn vraag is of die Limited Edition nog te koop zijn ?

aangezien ik op internet en in de winkels alleen maar die Standard versie heb gezien.

bedankt alvast :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hey,

ik heb een vraagje ? eehh... RDR is nu al vanaf een paar weekjes te koop, en je kunt hem kopen voor ongeveer 65,00 euro ( sommige winkels goedkoper ), maar je kon hem pre-orderen voor Limited Edition, dus er zijn twee versies uitgekomen 1. Standard laat ik maar zeggen 2. limited Edition, maar mijn vraag is of die Limited Edition nog te koop zijn ?

aangezien ik op internet en in de winkels alleen maar die Standard versie heb gezien.

bedankt alvast :tu:

Als je de limited edition wil, kan je het beste bij de kassa vragen of ze nog geleverd worden. En zoja, of je die dan kan reserveren. Lijkt me...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

YEAH

Hele mooie review. Als Joriz dit nou met wat eigen gameplay en geluid commentaar gaf was het da bom :$

GtaForumTV

:7 GTAForumTV... Zal toch nooit gebeuren.:N

OT: goed reviewtje.;) Ik ben blij dat meerdere mensen hetzelfde over de plus- en minpunten denken.:puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

:puh:

Hey,

ik heb een vraagje ? eehh... RDR is nu al vanaf een paar weekjes te koop, en je kunt hem kopen voor ongeveer 65,00 euro ( sommige winkels goedkoper ), maar je kon hem pre-orderen voor Limited Edition, dus er zijn twee versies uitgekomen 1. Standard laat ik maar zeggen 2. limited Edition, maar mijn vraag is of die Limited Edition nog te koop zijn ?

aangezien ik op internet en in de winkels alleen maar die Standard versie heb gezien.

bedankt alvast :tu:

Als je de limited edition wil, kan je het beste bij de kassa vragen of ze nog geleverd worden. En zoja, of je die dan kan reserveren. Lijkt me...

Ok.. bedankt ik zal wel even kijken, ga morgen toch naar de winkel denk ik :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

John probeert hem te overtuigen om te stoppen met de bezetting en mee te komen zodat hij kan worden berecht voor zijn daden. Nadat woorden niet werken trekt John zijn geweer. Echter is zijn oude vriend sneller en schiet een kogel in zijn buik.

“Kort spel” dacht ik dus.

Dit is een grapje, toch :7 ?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

John probeert hem te overtuigen om te stoppen met de bezetting en mee te komen zodat hij kan worden berecht voor zijn daden. Nadat woorden niet werken trekt John zijn geweer. Echter is zijn oude vriend sneller en schiet een kogel in zijn buik.

“Kort spel” dacht ik dus.

Dit is een grapje, toch :7 ?

als je verder leest weet je het wel :bonk:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het enige waar ik me aan erger in dit spel is dat het s'nacht pikdonker is en je moeilijk missies kunt doen omdat je geen steek voor ogen ziet. :duh: Maar als het dag is ziet de speelwereld er perfect uit. Heel mooi om dan door het platteland te galloperen en om je heen te kijken :*D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het enige waar ik me aan erger in dit spel is dat het s'nacht pikdonker is en je moeilijk missies kunt doen omdat je geen steek voor ogen ziet.

Ach het zorgt voor een extra graad mocht je het spel nog eens willen spelen op een zwaarder niveau... speel al je missie's 's nachts. Het is toch ook normaal dat je geen steek ziet, want van waar moet het licht komen dan? :7

Daarbij een mooie, lange review :puh: .

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het enige waar ik me aan erger in dit spel is dat het s'nacht pikdonker is en je moeilijk missies kunt doen omdat je geen steek voor ogen ziet. :duh:

Bij mij valt dit heel erg mee, probeer anders eens de brightness van je TV hoger te zetten!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...