Jump to content

De futurische gebouwen


studio dewolf

De futurische gebouwen  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vind je mooi?

    • Futurische gebouwen
      15
    • Klassieke gebouwen
      11


Recommended Posts

Wie vindt futurische gebouwen mooi? Of liever klassieke gebouwen? Waarom?

Ik vind futurische gebouwen mooi als zij staan in grote stad dan heb je mooie skyline (uitzicht op gebouwen).

shanghaitower01.jpg

Futurische gebouw

235pxchryslerbuildingby.jpg

Klassieke gebouw

Bewerkt: door studio dewolf
Link to comment
Delen op andere websites

Klassieke gebouwen zijn gebouwen die komen niet uit 21 eeuw vb Empire State building, ...

Sommige steden zijn wel mooi met klassieke gebouwen zoals Rome en Londen maar New york, vind ik liever futurische gebouwen want er zijn weinig klassieke gebouwen en vele saai oude betonnen gebouwen.

Link to comment
Delen op andere websites

Beide, laatste stuk waar ik best wel trots op ben als Eindhovenaar is dit >>

378D64EE7AF5FF0128FE6C7603926A03-de-blob-eindhoven.jpg

600_300x_Blob.jpg

ED_BLOBOFFLOP_59660_927531b.jpg

4086294018_6d791d289a.jpg

Ik vind een skyline zoals Rotterdam die heeft ook zeer mooi, maar ik kan ook genieten van die oude smalle straatjes die we vaak in bv landen rond de middelandse zee terugvinden.

Link to comment
Delen op andere websites

De meeste klassieke gebouwen vind ik niet mooi, alleen Griekse en Romeinse gebouwen. Maar futuristische gebouwen vind ik over het algemeen het mooist. Alleen het moet natuurlijk wel

goed ontworpen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Beide, laatste stuk waar ik best wel trots op ben als Eindhovenaar is dit >>

378D64EE7AF5FF0128FE6C7603926A03-de-blob-eindhoven.jpg

600_300x_Blob.jpg

ED_BLOBOFFLOP_59660_927531b.jpg

4086294018_6d791d289a.jpg

Ik vind een skyline zoals Rotterdam die heeft ook zeer mooi, maar ik kan ook genieten van die oude smalle straatjes die we vaak in bv landen rond de middelandse zee terugvinden.

Inderdaad, zoals straatje in Italië.

dsc04779sc.jpg

Futurische gebouwen passen niet in dorpjes daarom vind ik dat dorpjes moeten typisch huizen behouden zoals Italië, Oostenrijk,...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de futuristische gebouwen wel leuk. Maar de sfeer is er minder. Zo was ik met een schoolreis in londen, en liepen we tussen een paar zeer moderne zakenkantoren en er was ook een park rond en al. Maar de kleur grijs primeerde vooral, dus je was het daar wel snel beu gekeken.

Bewerkt: door SNIPER44
Link to comment
Delen op andere websites

Klassieke gebouwen vooraln gewoon omdat ze wat cultuur dragen in tegenstelling tot de moderene/futuristische gebouwen. Toch vind ik moderne gebouwen ook wel wat hebben, maar toch... passen klassieke gebouwen toch mooier in een skyline, naar mijn mening dan. Even een voorbeeldje waar ik direct aan dacht: 8911-004-86C2BF2E.jpg

Dit is Ulm [Duitsland] een stadje van 120.000 inwoners met enkel een immense kerk van 162 meter hoog, altijd een mooi zicht om er langs voorbij te rijden.

Zelfs mijn eigen stad (Aarschot) heeft zo'n immens uitstekende kerk, deze is 85 meter hoog, mooi in het midden van een stad van 30.000 inwoners waar het 2de hoogste gebouw nog maar net ca. 20 meter aanraakt. Toch zijn andere 'klassieke' skylines toch ook geweldig, neem nu eens als voorbeeld LA. Dit behoord dan ook tot de klassieke skylines, zelfs Frankfurt behoort tot de klassieke skylines als je enkel gebouwen uit de 21e eeuw bedoelt. Mij maakt het dus niet zoveel uit, modern of klassiek, zolang het in het beeld past of toch misschien maar niet. Laten we dan maar zeggen: zolang het mooi is en blijft is het van mij goed :) .

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Kerk van Ulm is hoogste kerk van de wereld. Dom van Keulen is derde hoogste kerk van de wereld. Ik heb ooit top van kerktoren van Keulen bereikt met 509 trappen. Het was echt zwaar :bonk:

LA kan ik moeilijk zeggen of klassiek of futurisch maar Frankfurt vind ik eerder futurisch want vele glazen gebouwen enzo.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...