Jump to content

De futurische gebouwen


studio dewolf

De futurische gebouwen  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vind je mooi?

    • Futurische gebouwen
      15
    • Klassieke gebouwen
      11


Recommended Posts

Een beetje meer respect voor het World Financial Building Shanghai Dotz, maar je hebt wel gelijk. Ik vraag me ook af waarom er dat gat vanboven inzit, misschien omdat ze er ooit nog wel een snelweg willen doorleggen wie weet, die gekke Chinezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Lol.. :schater:

Ik ben toch met moeite gegaan voor klassiek.. Het heeft veel meer karakter dan het strakke en moderne, al hoewel ik dat toch ook heel erg kan waarderen. :Y Ik heb zelf gewerkt in een zeer modern gebouw, een theater, bouwjaar 2007. Om er een impressie van te krijgen, zie spoiler.

theater-de-spiegel.jpg

img0782_19.jpg

spiegel1.jpg

Obsolete_305310b.jpg

Het heeft zeker wel zijn schoonheid, maar het karakter ontbreekt. Wat je goed kan zien op de laatste foto (van binnen) is dat er wel is gepoogd om d.m.v. kleurgebruik het traditionele theater wel eer aan te doen, maar door de grote hoeveelheden lichtinval vergeet je dit wel erg snel.

Praktisch feitje nog dat je je in dit soort glazen bouwwerken wegsmelt met een beetje zonlicht en dus zwaar afhankelijk bent van een aircosysteem, in oudere panden heb je geen airco nodig, daar komt zo verdomd weinig raamwerk aan te pas (wat ook voor die tijd veel goedkoper was) dat een airco aanschaffen zonde van het geld zou zijn.

Ik heb vroegâh op school gezeten (jah.. :D ) in een best oud pand, deze:

12836_2212.jpg

Ik kan er helaas geen foto's van vinden van binnen, maar stel je voor dat je van die grote, hoge plafonds overal hebt, muren tot op manshoogte bedekt met kleine tegelstukjes, vloeren van marmer, etc. etc.. Daar heb ik dan toch meer mee. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 years later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...