Jump to content

GTA IV laptop scherm flikkert


Joshua6464

Recommended Posts

Ok, raar probleempje met mijn laptop. Een paar dagen geleden heb ik GTA IV op mijn laptop geïnstalleerd en verbazingwekkend trekt hij deze redelijk voor mijn gevoel. Een paar dagen kon ik vrolijk spelen tot vandaag. Als ik op de computer werk, geen probleem. Maar als ik een paar minuten GTA IV speel gaat het scherm 'switchen' tussen donker en normaal beeld. Hetzelfde donkere beeld als ik de stroom loskoppel (en hij dus powersavend het scherm verduistert). Aan de stroomtoevoer ligt het niet want switch ik terug naar mijn bureaublad gebeurt het niet, ook tijdens het internetten niet.

Ik heb al zonder stroomtoevoer gespeeld (zover de accu-inhoud het toeliet) en geen probleem, het scherm verder en terug geklapt; geen oplossing, ik weet het niet meer.

Mijn theorie is dat de laptop alle andere keren 100% was opgeladen en nu is hij, as we speak, op 67% met opladen. Zou het opladen tijdens GTA IV niet werken? Driver problemen zou het niet zijn, de laptopleverancier op school heeft 1 week geleden de laatste versies helemaal ge-updated.

Groet,

Joshua

Link to comment
Delen op andere websites

Energiebeheer is helemaal op maximale prestaties ingesteld.

Adapterkabel is goed ingeplugd.

Rapport van C-MD's computer

Uitgevoerd op 13/07/2010, 17:09:14

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Intel Corporation  

 |Computermodel:|Cantiga & ICH9M Chipset  

 |Computernaam:|EASY-3  

 |Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem  

 empty.gif   

 motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|Intel Corporation  

 |Model:|Montevina CRB  

 |BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies LTD  

 |BIOS Model:|Ver 1.00PARTTBL, versie 1.0A-0004-0022   

 |Aansluitingen:|PEG Slot J6B2 (Gebruikt), PCI Express Slot J6B1 (Vrij), PCI Express Slot J6D1 (Vrij), PCI Express Slot J8B3 (Vrij), PCI Express Slot J8D1 (Vrij), PCI Express Slot J7B1 (Vrij), PCI Express Slot 6 (Gebruikt)  

 |Poorten:|J19 (Serieel), J1A1 (Toetsenbord), J1A1 (Muis)  

 empty.gif   

 processor.gifProcessor|Model:|Pentium® Dual-Core CPU T4300 @ 2.10GHz (Dual Core)  

 |Kloksnelheid:|2094 MHz  

 |Socket & Cache(s):|U2E1, 1024 KB L2 Cache  

 empty.gif   

 memory.gifGeheugen|Grootte:|2043 MB RAM  

 |Type(s):|2048 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, SO-DIMM)  

 empty.gif   

 harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)  

 |Grootte:|149.05 GB (149.05 GB (C:) )  

 |Vrije ruimte:|82.08 GB (82.08 GB (C:) )  

 empty.gif   

 drives.gifStations|Type(s):|C: Local Fixed Disk, D: CD- of DVD-ROM station, E: CD- of DVD-ROM station  

 |Model(len):|C: FUJITSU MJA2160BH G2 IDE, D: HL-DT-ST DVDRAM GT20N, E: UTQT MB0LE3C1UBK SCSI CdRom Device  

 empty.gif   

 soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Realtek  

 |Model:|Realtek High Definition Audio  

 empty.gif   

 videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce GT 130M   

 |Beeldprocessor:|GeForce GT 130M (0x0652)  

 |Geheugengrootte:|512 MB VRAM  

 |Stuurprogramma:|nv4_disp.dll, versie 6.14.11.7984  

 empty.gif   

 display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standard monitor types)  

 |Model:|Default Monitor  

 |Schermresolutie:|1440x900 (Breedbeeld 16:10 WXGA+)  

 |Kleurdiepte:|32-bits  

 |Frequentie:|60 Hz  

 empty.gif   

 mouse.gifMuis|Fabrikant:|Wacom Technology  

 |Model:|Wacom Mouse  

 |Aantal knoppen:|16  

 |Aansluiting:|USB  

 empty.gif   

 keyboard.gifToetsenbord|Model:|Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard  

 |Type:|Enhanced (101- or 102-key)  

 |Functietoetsen:|12  

 empty.gif   

 networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Atheros AR928X Wireless Network Adapter (Ethernet 802.3), Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3)  

 |Adressen:|IP: 192.168.0.169, MAC: 00:25:D3:3E:4D:B1, DHCP: 192.168.0.1 & IP: 0.0.0.0, MAC: 00:14:0B:69:DA:78, DHCP: 145.91.233.171  

 empty.gif   

 directx.gifDirectX|Versie:|9.0c  

 empty.gif   

 operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows XP Professional  

 |Versie:|5.1.2600  

 |Service Pack:|Service Pack 3     [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, deze laptop moet doorgaan voor een XXODD. Vlugge uitleg: op school kregen wij laptops aangeboden (wat ontzettende faal-laptops bleken te zijn) die door moesten gaan voor XXODD's. Nu is de mijne voor de 2de keer kapot gegaan (lang leve garantie) en is dit een leenlaptop (vermoedelijk dus ook een XXODD. Oplader aandrukken heeft geen nut, alleen zonder oplader spelen laat het flikkeren stoppen dus ik vermoed toch dat het met het opladen te maken heeft. Anders nog even geduld, zit op 81% opladen, kijken of ie bij een volle accu het probleem nog heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, deze laptop moet doorgaan voor een XXODD. Vlugge uitleg: op school kregen wij laptops aangeboden (wat ontzettende faal-laptops bleken te zijn) die door moesten gaan voor XXODD's. Nu is de mijne voor de 2de keer kapot gegaan (lang leve garantie) en is dit een leenlaptop (vermoedelijk dus ook een XXODD. Oplader aandrukken heeft geen nut, alleen zonder oplader spelen laat het flikkeren stoppen dus ik vermoed toch dat het met het opladen te maken heeft. Anders nog even geduld, zit op 81% opladen, kijken of ie bij een volle accu het probleem nog heeft.

ik ken dat merk niet maar faal laptops door school wat verwacht je anders:P

dure gaming laptops?

lukt het niet als je de accu eruit haalt en de stroomkabel erin laat laad hij ook niet op maar is hij wel aan als het goed is

Bewerkt: door proaz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen flauw idee hoe hij het doet, maar het is speelbaar en vloeiend :puh:

Zal het zonder accu eens proberen.

EDIT: Accu eruit lost het probleem op. Ik vermoed dat het dus aan het opladen ligt. Ik plaats hem er nu weer in, hij zat op 90% opladen.

Bewerkt: door Joshua6464
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen flauw idee hoe hij het doet, maar het is speelbaar en vloeiend :puh:

Zal het zonder accu eens proberen.

wel eerst ff uitzette voor je em eruit haalt snel oplade rin en heel snel aanzetten

anders kan het kapot gaan na 5 min ofzo

Link to comment
Delen op andere websites

Uitzetten klopt maar heel snel aanzetten en binnen 5 min kapot is fout.

oh mijn foutje :puh: srry is bij sommige laptopswel zo ik wil het er met mijne nie op gokke die batterije worde nie meer verkocht :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Beetje offtopic maar hoe de f*ck kun jij GTAIV vrolijk spelen met een Pentium D(!) op 2.1(!) Ghz? crazy.gif

Dat zegt hij ook niet, slimpie. Een Pentium Dual-Core is iets anders dan een PD :)

Overigens zou ik de accu er uit halen mits je er niet mee wilt gaan wandelen ofzo. Zo spaar je de accu voor wanneer je hem nodig hebt, en heb je daar ook geen last meer van.

Link to comment
Delen op andere websites

Probleem opgelost, laptop is opgeladen en geen problemen meer. Vaag dat het opladen stoort...

heb ik soms ook last van is heel vaag maja helemaal opgeladen en je gaat gta 4 spele is ie zo weerleeg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...