Jump to content

Eredivisie 2010/2011


BoerBanaan

Recommended Posts

  • Reacties 536
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    61

  • Leontjuuh-gta

    54

  • GekkieJ01

    45

  • NandroDavids

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

GloryHunters hiero.

Ha Utrechtse Trolletje! Ben jij er ook weer? Erg hé dat Ajax kampioen is en Utrecht niet Europa in kan. Dan moet je toch even je frustraties naar die ''arrogante'' Amsterdammers gooien. Je hebt bij elke kampioen gloryhunters, maar Ajax heeft echte fans die altijd achter de club staan. Zoals in Dit is mijn Club gezongen word: Het kan dooien, het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen, maar een beter club als deze is er niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Over welke gloryhunters heb je 't eigelijk want we zijn al 7 jaar geen kampioen geweest en toch was altijd het stadion vol, gek hé? :7

Achja we zijn kampioen wat boeit het wat iedereen over ons zegt, dat ze maar lekker huilend onder de bank gaan liggen ofzo.

Wij zijn dit jaar de beste gebleken dus wat maakt het uit ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Nu Ajax CL-geld en dergelijke binnen krijgt beginnen de eerste spelersaankopen al te komen. Boerrigter, Janssen, Sigthorsson en Serero van Ajax Cape Town. Ik persoonlijk vind Janssen niet echt bij de speelwijze van Ajax passen. Janssen heeft trouwens gezegt dat hij ook wel interesse had in Ajax.

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Dat je kampioen bent geworden wil niet zeggen dat je de beste bent. Ik vond Twente de beste ploeg dit jaar omdat ze elke wedstrijd op dezelfde manier speelden, allemaal even sterk. Ajax heeft een aantal wedstrijden ertussen zitten die drama waren. Achja, geluk moet je mee hebben natuurlijk.

Het kan dooien, het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen, maar een beter club als deze is er niet.

Nee, Ajax is de beste van de wereld. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Je begrijpt hopelijk ook wel dat je niet in je clublied gaat zetten van: "We zijn niet de beste, bijv. Barcelona is een stuk beter." :7

Dat Twente altijd even sterk speelde klopt helemaal niet, kijk maar naar de kampioenswedstijd, daarin speelde Twente dramatisch slecht, dat gaf Janssen ook toe. Ik vond dat er dit jaar geen één club er met kop en schouders boven uit stak, kan je ook afleiden uit de eindstand, de top 3 zat met punten erg dicht bij elkaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat je kampioen bent geworden wil niet zeggen dat je de beste bent.

In Nederland vind ik dat de kampioen altijd de beste is: als je over 34 wedstrijden de meeste punten weet te behalen, ben je de beste. Kijken we naar België, dan hoef je niet de beste te zijn. Immers, niet elke wedstrijd telt daar tegenwoordig even zwaar mee.

Natuurlijk, Ajax heeft zijn mindere wedstrijden gehad, maar die heeft Twente ook absoluut gehad. Sowieso de kampioenswedstrijd natuurlijk, maar ook uit tegen De Graafschap bijvoorbeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

@ NandroDavids: België z'n competitie is overkut. Alles wat faalt in Nederland, is België zo idioot genoeg om het over te nemen. Neem nu het rookverbod. Het faalde in Nederland(caféuitbaters verloren 25 procent van hun omzet), wat doet Nederland? Ze heffen het op. Simpel. Daar hoef je geen hooggeleerde meneer voor te zijn. België neemt het over terwijl zowat iedereen er tegen is.

Playoffs. Ze falen in Nederland, wat doet Nederland? Ze heffen het op. Simpel. Wat doet België? Ze nemen het over.

Argument tegen playoffs: Standard raakte met ongelofelijk geluk in playoff 1 en was door de playoffs bijna kampioen, wat o zo ontrecht zou geweest zijn. Diegene die op het einde de meeste punten heeft, is de beste. En niet diegene die na het einde van het seizoen nog eens playoffs speelt, dat is gewoon niet meer te doen.

Maar ach, het is gewoon een vuile centenkwestie in België, de grote clubs vangen meer geld door die schijtplayoffs.

En Belgisch voetbal? Is dit voetbal? Ga maar eens naar 0:49. In België krijg je voor het spuwen in het gezicht van de scheidsrechter en je truitje in het gezicht van de scheids duwen focking 6 maanden schorsing. Voor een tackle à la Witsel(die menig voetbalfan wel kent) 3 weken. Ik noem het in België geen voetbal meer..:N

Maar Nandro, mag ik je wat vragen? Doel je met dat niet elke wedstrijd meetelt op de playoffs? Want tussen 32 wedstrijden en 34 wedstrijden zit nu niet zo'n groot verschil héh, als we teruggaan naar het Belgisch voetbal zonder al die horrortackles en kutplayoffs.

Ik vind het eerlijk gezegd wel tof dat Ajax kampioen is geworden, maar ik had het Twente evenzeer gegund. Overigens nemen sommigen hier het voetbal wat té serieus. Als mijn favo club verliest, loop ik niet rond te bitchen over penalty's dit en dat(bijvoorbeeld). Dat is namelijk het spelletje voetbal, dat nu eenmaal vaak arbitrage kent met momenten. Als m'n ploeg verloren heeft, dan heeft hij verloren. Erover lopen zeuren of met modder gooien naar de winnaar(bij wijze van spreken dan) vind ik echt o zo nutteloos en zwak..

Link to comment
Delen op andere websites

En Belgisch voetbal? Is dit voetbal?

Ik las gister tijdens de wedstrijd op VI.nl dat er een afschuwelijke overtreding was gemaakt, dat rood had moeten zijn, maar was eerlijk gezegd verbaasd toen ik de daadwerkelijke actie zag. Hier zit toch echt geen opzet bij, mijns inziens. Totaal niet te vergelijken met die tackle van Witsel die je noemt.

Maar Nandro, mag ik je wat vragen? Doel je met dat niet elke wedstrijd meetelt op de playoffs? Want tussen 32 wedstrijden en 34 wedstrijden zit nu niet zo'n groot verschil héh...

Ik doel op het feit dat op een gegeven moment de punten worden gehalveerd in de Belgische competitie. Dat slaat werkelijk nergens op. De wedstrijden in de play-offs die volgen tellen wel weer vol mee, maar de wedstrijden daarvóór worden gehalveerd. Achterlijk vind ik het.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik las gister tijdens de wedstrijd op VI.nl dat er een afschuwelijke overtreding was gemaakt, dat rood had moeten zijn, maar was eerlijk gezegd verbaasd toen ik de daadwerkelijke actie zag. Hier zit toch echt geen opzet bij, mijns inziens. Totaal niet te vergelijken met die tackle van Witsel die je noemt.

Maar zo hoog spelen met je been als er een speler naast je loopt, dat doe je toch niet? Oké, het is geen Witseltackle, 100 % mee akkoord. Maar dit gaat toch echt te ver? Welke malloot speelt er nu zo hoog met z'n been als er een speler naast hem staat?

Ik doel op het feit dat op een gegeven moment de punten worden gehalveerd in de Belgische competitie. Dat slaat werkelijk nergens op. De wedstrijden in de play-offs die volgen tellen wel weer vol mee, maar de wedstrijden daarvóór worden gehalveerd. Achterlijk vind ik het.

100 % mee akkoord, dat is achterlijk. Daardoor was Standard bijna kampioen..:N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond 't er niet uitzien als een tackle of dat er opzet in het spel was. Dit zeg ik dan niet om te bitchen, maar hoe ik 't zie. En aangezien ik zelf ook wel redelijk hoog speel (1 klasse onder 't landelijk, wel andere sport, maardan nog, groter sport) kan ik de inzet van de verdediger wel begrijpen. Hij word er voor betaald om dat balletje van 't goal te houden, en krijgt op z'n donder wanneer die het niet doet. Nu is dit een beetje onhandig gedaan, maar door de felheid was hij zich er niet bewust van denk ik zo. Een verstandige keuze van de scheidsrechter vind ik zo, zo heeft hij er tijd voor om na te denken zonder een woedeaanval waarom hij rood kreeg.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...