Jump to content

WK2018/2022 mogelijk naar Nederland en België?


Wesley

WK2018/2022 mogelijk naar Nederland en Belgi  

59 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet het WK van 2018/2022 naar de Benelux komen?

    • Ja!
      33
    • Nee!
      23
    • Twijfel
      3


Recommended Posts

Op RTLNieuws hadden mensen het er al over, dat het WK voetbal mogelijk in 2018/2022 naar de Benelux komt. Ook zeiden ze bij RTLNieuws dat Nederlanders vinden dat het MOET komen in dit land. Maar is dat werkelijk zo? Ik vroeg mij dat wel eens af en daarom heb ik toch maar eens besloten om hier een topic van te maken.

Zelf heb ik liever niet dat het WK naar Nederland en België moet komen, ten allereerst moet de FIFA een volledige vrijstelling krijgen van belasting betalen. Mensen van FIFA betalen dus bij extreem veel dingen heel erg veel minder geld. Naast dat kost alles ook tonnen aan belastinggeld en om eerlijk te zijn vind ik het gewoon weggegooid geld. Er wordt even een maand lang een aantal voetbal wedstrijden gespeeld en het spelletje is alweer voor bij. Terwijl het miljarden gaat kosten om alles goed te bouwen om het WK succesvol te laten lopen. Ik ben er dus fel op tegen dat het WK naar de Benelux komt, ik mag graag naar EK/WK kijken, maar als het gewoon zo extreem veel belastingcentjes gaat kosten dan heb ik toch liever dat een ander land het gaat organiseren.

Hoe denken jullie erover?

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    10

  • Mania-92

    8

  • Wesley

    7

  • wesley123

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik vind dat er een WK moet komen. Het is bewezen dat je met een EK/WK veel inkomsten binnen krijgt en dat dat elk toernooi alleen maar meer wordt (alleen ik heb geen bron meer:S). Verder is het toch leuk om zo iets mee te maken in je leven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat er een WK moet komen. Het is bewezen dat je met een EK/WK veel inkomsten binnen krijgt en dat dat elk toernooi alleen maar meer wordt (alleen ik heb geen bron meer:S). Verder is het toch leuk om zo iets mee te maken in je leven.

Wouter Bos zegt dat een WK meer kost dan dat het oplevert. Daarnaast eist de FIFA dat ze geen belastingen hoeven te betalen, wat Nederland ook weer een aantal honderden miljoenen kost. Voor de winst hoef je zo'n WK dus niet te organiseren. Dan moet je je afvragen of de kosten opwegen tegen de andere baten (holland-promotion etc.) en ik vind van niet. Van mij hoeft er dus geen WK te komen, en de FIFA die hier 4 weken de macht krijgt is helemaal uit ten boze.

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan voor de staat niet alleen meer kosten dan opleveren, maar ik denk ook dat alleen een deel van de middenstand er iets aan heeft. Ik denk zelfs dat alleen de grote hotels en winkels aan het wk kunnen verdienen, dus ik twijfel of het goed is dat het wk naar nl komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wouter Bos zegt dat een WK meer kost dan dat het oplevert. Daarnaast eist de FIFA dat ze geen belastingen hoeven te betalen, wat Nederland ook weer een aantal honderden miljoenen kost. Voor de winst hoef je zo'n WK dus niet te organiseren. Dan moet je je afvragen of de kosten opwegen tegen de andere baten (holland-promotion etc.) en ik vind van niet. Van mij hoeft er dus geen WK te komen, en de FIFA die hier 4 weken de macht krijgt is helemaal uit ten boze.

Als de bedrijven die op welke manier dan ook een dienst of product aan de FIFA leveren, waar de FIFA geen belasting over hoeft te betalen, krijgen zij weer meer koopkracht. Waarschijnlijk gaan zij dan ook weer meer uitgeven, waardoor de overheid al weer een deel van de belasting die de FIFA niet hoefde te betalen terug pakt. Ook zal de horeca een boost krijgen, en daar betaalt de klant wel gewoon belasting. En de horeca zal waarschijnlijk ook weer meer uitgeven, waardoor de overheid weer geld binnen krijgt. Of dat direct opweegt tegen de kosten weet ik niet, maar het zou me niks verbazen dat het op langere termijn wel geld oplevert.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de bedrijven die op welke manier dan ook een dienst of product aan de FIFA leveren, waar de FIFA geen belasting over hoeft te betalen, krijgen zij weer meer koopkracht. Waarschijnlijk gaan zij dan ook weer meer uitgeven, waardoor de overheid al weer een deel van de belasting die de FIFA niet hoefde te betalen terug pakt.

Oh.. Als het zo werkt dan schaffen we toch dat hele belasting gewoon af? Dan hebben we allemaal meer koopkracht en kunnen we allemaal meer uitgeven.. Wat een nonsensargument..

Ik zou graag het WK in Nederland zien, maar met de huidige voorwaarden, kosten en belachelijke eisen die de FIFA maffia stelt zie ik het absoluut niet zitten. Dus ik ga voor NEE, de eisen van de FIFA slaan echt nergens op.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk levert het wel geld op, waarom zouden anders zo veel landen een WK of EK willen organiseren? Miljoenen supporters komen dan naar de Benelux om te gaan kijken naar de wedstrijden, alle stadions, horeca en infrastructuur krijgen een boost, alleen maar goed. Bovendien wordt Nederland beter op de kaart gezet. Kijk maar naar Zuid-Afrika, daar hoorde je nooit wat van, nu zal iedereen weten dat het een prachtig vakantieland is. :Y

De investeringen zijn het heus wel waard, het is niet zo dat we 1, 2, 3 even wat miljoentjes kunnen oprapen, maar uiteindelijk is het alleen maar goed.

... en de FIFA die hier 4 weken de macht krijgt is helemaal uit ten boze.

Hahaha, ja. Als hier een WK komt gaat de Fifa jou vertellen wat je wel en niet mag. Wanneer jij boodschappen mag doen, naar school mag, en wanneer je achter de PC mag. Als je een berichtje hier wil plaatsen, moet je eerst toestemming aan de Fifa vragen, want Fifa heeft de macht. :tu:

En Wouter Bos is gewoon een dwaas, de overheid moet inderdaad een duit in het zakje doen, maar aan alle belasting die er betaald moet worden wordt dat gewoon terugverdient.

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaha, ja. Als hier een WK komt gaat de Fifa jou vertellen wat je wel en niet mag. Wanneer jij boodschappen mag doen, naar school mag, en wanneer je achter de PC mag. Als je een berichtje hier wil plaatsen, moet je eerst toestemming aan de Fifa vragen, want Fifa heeft de macht. :tu:

Inderdaad, belachelijk toch? FIFA heeft veel te veel macht, schandalig dat velen dat gewoon slikken.. :)

Link to comment
Delen op andere websites

In eerste instantie zeg ik ook "JA".

Maar als ik dan op het journaal hoor dat er speciaal snelwegen worden afgezet als Blatter naar een stadion toe moet, heb ik zoiets van laat dan maar. Zelfs voor onze koningin word de snelweg niet afgezet als ze ergens heen moet. Wie denkt die arrogante kwal van een Blatter dan dat'ie is? Hij gaat maar lekker ergens anders koning spelen met zijn belachelijke eisen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou graag het WK in Nederland zien, maar met de huidige voorwaarden, kosten en belachelijke eisen die de FIFA maffia stelt zie ik het absoluut niet zitten. Dus ik ga voor NEE, de eisen van de FIFA slaan echt nergens op.

Ben ik mee eens. Waarom zou de FIFA anders moeten worden behandeld? Kom op zeg. Eerst was ik er volledig mee eens als het in Nederland kwam. We hebben grotendeels al de stadions, dus dat kost sowieso minder. Maar bij die eisen zou ik ook nee zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk levert het wel geld op, waarom zouden anders zo veel landen een WK of EK willen organiseren? Miljoenen supporters komen dan naar de Benelux om te gaan kijken naar de wedstrijden, alle stadions, horeca en infrastructuur krijgen een boost, alleen maar goed. Bovendien wordt Nederland beter op de kaart gezet.

En dan nog de kosten...

Kijk maar naar Zuid-Afrika, daar hoorde je nooit wat van, nu zal iedereen weten dat het een prachtig vakantieland is. :Y

Werk jij toevallig bij de Zuid-Afrikaanse VVV? :cab: Dat hele land is een grote teringzooi, en dat heeft dit wk alleen nog maar eens bevestigd.

... en de FIFA die hier 4 weken de macht krijgt is helemaal uit ten boze.

Hahaha, ja. Als hier een WK komt gaat de Fifa jou vertellen wat je wel en niet mag. Wanneer jij boodschappen mag doen, naar school mag, en wanneer je achter de PC mag. Als je een berichtje hier wil plaatsen, moet je eerst toestemming aan de Fifa vragen, want Fifa heeft de macht. :tu:

Schandalig hè. :-(

En Wouter Bos is gewoon een dwaas, de overheid moet inderdaad een duit in het zakje doen, maar aan alle belasting die er betaald moet worden wordt dat gewoon terugverdient.

De FIFA hoeft geen belasting te betalen. :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Als de bedrijven die op welke manier dan ook een dienst of product aan de FIFA leveren, waar de FIFA geen belasting over hoeft te betalen, krijgen zij weer meer koopkracht. Waarschijnlijk gaan zij dan ook weer meer uitgeven, waardoor de overheid al weer een deel van de belasting die de FIFA niet hoefde te betalen terug pakt.

Oh.. Als het zo werkt dan schaffen we toch dat hele belasting gewoon af? Dan hebben we allemaal meer koopkracht en kunnen we allemaal meer uitgeven.. Wat een nonsensargument..

:7. De FIFA hoeft geen belasting te betalen, maar de mensen/bedrijven die aan het WK verdienen wel. Doordat de Nederlanders die aan het WK verdienen extra geld uitgeven krijgt de overheid weer belastinggeld binnen. Als we belasting voor iedereen afschaffen verdient de overheid niks terug.

Edit: Ik heb er even een plaatje bijgemaakt over een baas van een horeca gelegenheid die van zijn extra inkomsten een nieuwe TV bij de MM koopt.

wk.jpg

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Je vergat nog wat:

post-35628-1279378084,22.jpg

Of dacht jij dat die stadions e.d. gratis uit de grond komen schieten. Dat er geen nieuwe en goede infrastructuur moet komen (Hier in Rotterdam alleen al gaat het over een metrolijn van "maar" 80 miljoen en een stadion van "maar" 300 miljoen), dat er veel geld uitgegeven moet worden aan politie etc. Die snelweg plat gooien voor Blatter gaat ook niet voor niets. Per saldo houd je onder de streep niets over en kost het dit land meer geld dan dat het opbrengt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de bedrijven die op welke manier dan ook een dienst of product aan de FIFA leveren, waar de FIFA geen belasting over hoeft te betalen, krijgen zij weer meer koopkracht. Waarschijnlijk gaan zij dan ook weer meer uitgeven, waardoor de overheid al weer een deel van de belasting die de FIFA niet hoefde te betalen terug pakt.

Oh.. Als het zo werkt dan schaffen we toch dat hele belasting gewoon af? Dan hebben we allemaal meer koopkracht en kunnen we allemaal meer uitgeven.. Wat een nonsensargument..

:7. De FIFA hoeft geen belasting te betalen, maar de mensen/bedrijven die aan het WK verdienen wel. Doordat de Nederlanders die aan het WK verdienen extra geld uitgeven krijgt de overheid weer belastinggeld binnen. Als we belasting voor iedereen afschaffen verdient de overheid niks terug.

Edit: Ik heb er even een plaatje bijgemaakt over een baas van een horeca gelegenheid die van zijn extra inkomsten een nieuwe TV bij de MM koopt.

*plaatje*

Wat nou als er geen omzet wordt gemaakt?

"Oud-minister van Financiën Wouter Bos waarschuwde in februari nog voor de hoge kosten van de WK-organisatie. Hij zei in Sportweek: ‘Er zijn te veel voorbeelden van landen die heel veel geld in het organiseren van een groot toernooi staken en na afloop met lege stadions en schulden achterbleven. We moeten dus wel een beetje nuchter sommetjes blijven maken met zijn allen. "

Link to comment
Delen op andere websites

Je vergat nog wat:

post-35628-1279378084,22.jpg

Of dacht jij dat die stadions e.d. gratis uit de grond komen schieten. Dat er geen nieuwe en goede infrastructuur moet komen (Hier in Rotterdam alleen al gaat het over een metrolijn van "maar" 80 miljoen en een stadion van "maar" 300 miljoen), dat er veel geld uitgegeven moet worden aan politie etc. Die snelweg plat gooien voor Blatter gaat ook niet voor niets. Per saldo houd je onder de streep niets over en kost het dit land meer geld dan dat het opbrengt.

Die horen niet in het plaatje imo. Ik weet dat het geld gaat kosten. Maar beveiliging moet de FIFA imo betalen, zei huren die beveiligers immers in. En de inzet van politie zou de FIFA eigenlijk ook aan moeten meebetalen. Een stadion? Daarvan kan een groot gedeelte misschien wel gesponsord van worden, b.v. door het ''Heineken Stadium''(of een andere sponsor natuurlijk) te noemen. De infrastructuur? Ik weet niet of daar überhaupt al iets aan veranderd moet worden ook als het WK hier niet komt, maar daar hebben we na het WK nog steeds profijt van.

@Wesley_GTA

Dan zou zeker ook geen nieuwe winkel moeten openen, omdat je bang bent nooit klanten te krijgen? En daarnaast, hoe waarschijnlijk lijkt jou dat?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...