Jump to content

WK2018/2022 mogelijk naar Nederland en België?


Wesley

WK2018/2022 mogelijk naar Nederland en Belgi  

59 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet het WK van 2018/2022 naar de Benelux komen?

    • Ja!
      33
    • Nee!
      23
    • Twijfel
      3


Recommended Posts

@Wesley_GTA

Dan zou zeker ook geen nieuwe winkel moeten openen, omdat je bang bent nooit klanten te krijgen? En daarnaast, hoe waarschijnlijk lijkt jou dat?

Ik praat dan niet over een winkel ik praat dan over de inkomen en uitgaven bij de overheid. Het kabinet denkt dat ze ongeveer 400 miljoen euro nodig zijn voor verbouwen van stadions en bouwen van nieuwe spoorwegen etc. Verder denken ze nog 200 miljoen nodig te zijn voor handhaving van de openbare orde en veiligheid. (Alle schade dat wordt veroorzaakt hebben ze natuurlijk nog niet mee gerekend) Naast dat denken ze ook dat ze ongeveer 1.2 miljard gaan binnenhalen. Vergeet niet dat die 1.2 miljard verdeelt moet worden.

Als ze het door de helft gaan verdelen dan maakt Nederland er dus totaal geen winst mee, en zijn nog een heel wat aantal dingen nog niet meegerekend.

En we mogen ook best even hier naar kijken: "Oud-minister van Financiën Wouter Bos waarschuwde in februari nog voor de hoge kosten van de WK-organisatie. Hij zei in Sportweek: ‘Er zijn te veel voorbeelden van landen die heel veel geld in het organiseren van een groot toernooi staken en na afloop met lege stadions en schulden achterbleven. We moeten dus wel een beetje nuchter sommetjes blijven maken met zijn allen. "

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    10

  • Mania-92

    8

  • Wesley

    7

  • wesley123

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik praat dan niet over een winkel ik praat dan over de inkomen en uitgaven bij de overheid. Het kabinet denkt dat ze ongeveer 400 miljoen euro nodig zijn voor verbouwen van stadions en bouwen van nieuwe spoorwegen etc. Verder denken ze nog 200 miljoen nodig te zijn voor handhaving van de openbare orde en veiligheid. (Alle schade dat wordt veroorzaakt hebben ze natuurlijk nog niet mee gerekend) Naast dat denken ze ook dat ze ongeveer 1.2 miljard gaan binnenhalen. Vergeet niet dat die 1.2 miljard verdeelt moet worden.

Als ze het door de helft gaan verdelen dan maakt Nederland er dus totaal geen winst mee, en zijn nog een heel wat aantal dingen nog niet meegerekend.

En we mogen ook best even hier naar kijken: "Oud-minister van Financiën Wouter Bos waarschuwde in februari nog voor de hoge kosten van de WK-organisatie. Hij zei in Sportweek: ‘Er zijn te veel voorbeelden van landen die heel veel geld in het organiseren van een groot toernooi staken en na afloop met lege stadions en schulden achterbleven. We moeten dus wel een beetje nuchter sommetjes blijven maken met zijn allen. "

Wat jij je nu af vraagt is niet of er omzet wordt gemaakt maar of er winst wordt gemaakt. En die 1.2 miljard, denkt de overheid dat zelf binnen te halen of een combinatie van overheid, horeca e.d. En ik vind het gedeelte na het zwart gedrukte veel relevanter.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze moeten hier geen WK organiseren, dat gaat veel te veel kosten. Ik werk liever voor men pensioen later dan voor enkele weken voetbal wat me toch niet interesseert.

En naast hun eis van belastingsvrij komen er nog veel andere kosten bij zoals wegen, stadions en noem maar op, en wie gaat dat belalen? Juist ja, de werkende mens.

En Teh_Ninja, of het WK nu hier of ergens anders is, de verkoop van tv's stijgt altijd tijdens een WK. En trouwens als de overheid al die kosten moet terugverdienen aan de btw van wat meer verkochte tv's zou het makkelijk zijn :7 .

Nee, nee, ze moeten dat hier niet organiseren. En voor de extra bekendheid moet je het ook niet doen hoor, kijk nu naar Zuid-Afrika. Nu hebben ze wat in de belangstelling gestaan, maar ik denk dat Nederland meer in de belangstelling heeft gestaan omdat ze tot in de finale geraakt zijn?

Zoals ik het bekijk vind ik niet één reden waarom het WK wel in de benelux zou moeten georganiseerd worden.

Link to comment
Delen op andere websites

En Teh_Ninja, of het WK nu hier of ergens anders is, de verkoop van tv's stijgt altijd tijdens een WK. En trouwens als de overheid al die kosten moet terugverdienen aan de btw van wat meer verkochte tv's zou het makkelijk zijn :7 .

Dat bedoel ik ook niet zo. Ik gaf een voorbeeld over 1 persoon.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk levert het wel geld op, waarom zouden anders zo veel landen een WK of EK willen organiseren? Miljoenen supporters komen dan naar de Benelux om te gaan kijken naar de wedstrijden, alle stadions, horeca en infrastructuur krijgen een boost, alleen maar goed. Bovendien wordt Nederland beter op de kaart gezet.

En dan nog de kosten...

Die wegen daar inderdaad tegen op, als de overheid het slim aanpakt wegen de inkomsten zwaarder. Ik zeg ook niet dat ze een pak geld op de voor Sepp afgezette snelweg moeten neerleggen.

Kijk maar naar Zuid-Afrika, daar hoorde je nooit wat van, nu zal iedereen weten dat het een prachtig vakantieland is. :Y

Werk jij toevallig bij de Zuid-Afrikaanse VVV? :cab: Dat hele land is een grote teringzooi, en dat heeft dit wk alleen nog maar eens bevestigd.

Maar Nederland is geen teringzooi. :) Bovendien is het in grote delen van Zuid-Afrika prima vertoeven, dat had ik van te voren niet verwacht.

Schandalig hè. :-(

Nee hoor.

En Wouter Bos is gewoon een dwaas, de overheid moet inderdaad een duit in het zakje doen, maar aan alle belasting die er betaald moet worden wordt dat gewoon terugverdient.

De FIFA hoeft geen belasting te betalen. :bonk:

Maar de miljoenen supporters die hier komen wel. :bonk:

Om trouwens nog een mooi voorbeeldje te geven, WK 2006. Ondanks dat Franz Beckenbauer met zijn privé helikopter op kosten van het Duitse rijk van stadion naar stadion vloog, hebben ze daar flink winst gemaakt.

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

En Wouter Bos is gewoon een dwaas, de overheid moet inderdaad een duit in het zakje doen, maar aan alle belasting die er betaald moet worden wordt dat gewoon terugverdient.

De FIFA hoeft geen belasting te betalen. :bonk:

Maar de miljoenen supporters die hier komen wel. :bonk:

Om trouwens nog een mooi voorbeeldje te geven, WK 2006. Ondanks dat Franz Beckenbauer met zijn privé helikopter op kosten van het Duitse rijk van stadion naar stadion vloog, hebben ze daar flink winst gemaakt.

Duitsland ja.. dan praat je over een land met veel meer stadions. Tevens had Duitsland het misschien ook gewoon beter voor elkaar. Bij Nederland valt dat nog een flinke stuk mee. Ik heb net een kostenplaatje gegeven. Zie quote van mezelf:

Ik praat dan niet over een winkel ik praat dan over de inkomen en uitgaven bij de overheid. Het kabinet denkt dat ze ongeveer 400 miljoen euro nodig zijn voor verbouwen van stadions en bouwen van nieuwe spoorwegen etc. Verder denken ze nog 200 miljoen nodig te zijn voor handhaving van de openbare orde en veiligheid. (Alle schade dat wordt veroorzaakt hebben ze natuurlijk nog niet mee gerekend) Naast dat denken ze ook dat ze ongeveer 1.2 miljard gaan binnenhalen. Vergeet niet dat die 1.2 miljard verdeelt moet worden.

Als ze het door de helft gaan verdelen dan maakt Nederland er dus totaal geen winst mee, en zijn nog een heel wat aantal dingen nog niet meegerekend.

Schade kan zomaar oplopen tot miljoenen per dag. Een storm kan al per dag schade aanrichten tot 15 miljoen en dat is op één dag. Voor een WK kan het dus zo oplopen richting de 100 miljoen in die hele maand. Tevens gokken ze dat er 1.2 miljard binnenkomt. Maar dat is een gok, dus dat kan minder zijn of veel meer.

Ik vind dat Nederland geen onnodige risico's moet nemen in deze financiële situatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Om trouwens nog een mooi voorbeeldje te geven, WK 2006. Ondanks dat Franz Beckenbauer met zijn privé helikopter op kosten van het Duitse rijk van stadion naar stadion vloog, hebben ze daar flink winst gemaakt.

Heb je daar ook een bron van?

Link to comment
Delen op andere websites

Om trouwens nog een mooi voorbeeldje te geven, WK 2006. Ondanks dat Franz Beckenbauer met zijn privé helikopter op kosten van het Duitse rijk van stadion naar stadion vloog, hebben ze daar flink winst gemaakt.

Wat je wel vergeet is dat duitsland barst van de stadions waar je wedstrijden kunt houden.

Nederland heeft dit niet, alleen het amsterdam arena is groot genoeg om het aantal bezoekers aan te kunen. Vervolgens moet je 8 nieuwe stadions bouwen, moet je eerst nog een goed gelegen plekje voor zoeken, dan eromheen nog wegen aanleggen. Nopu een goewd plekje zoeken is al een probleem, het platteland is neit makkelijk bereikbaar vind ik zo...

Dan hebben we het nog niet eens over het grootste probleem gehad, wie gaat het stadion runen als het toernooi is geweest? Daar zijn in Zuid Afrika nu ook problemen over, miljoenen geinvesteert in die stadions maar die staan nu mooi leeg.

Link to comment
Delen op andere websites

De lege stadions zullen in Nederland in mindere mate een probleem zijn, wij hebben wel eens UEFA leage wedstrijden hier en dan komen ze aardig vol en er staat al een nieuwe kuip op de planning. Ik denk dat het stadionprobleem wel los laat lopen.

Het geldprobleem doet me veel meer. Als FIFA hier een WK organiseert kost dat ons alleen maar bakken met geld en er moeten heel wat extra biertjes verkocht worden om alleen al de stadions eruit te krijgen, laat staan alle kosten die de FIFA maakt. Dan blijft er één voordeel over: publiciteit. Wij mochten al een aantal keer bij de G20 aanschuiven en zijn internationaal bekend vanwege onze waterwerken, dus ik denk dat dit voordeel verwaarloosbaar klein zal zijn. Laat ze dit maar lekker ergens anders organiseren, imo.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat de fifa geen belasting betaald is al gezegd, maar is ook al gezegd dat alle belasting die de fifa wel moet betalen het kabinet die kosten terug betaalt (dat heeft het demissionair kabinet tegen fifa gezegd zonder toestemming van de tweede kamer)

EN is ook al gezegd dat de heiniken music hall zijn naam moet veranderen tijdens het wk (als ze geen sponsor zijn), dat moeten allen bedrijven in een straal van twee km van het stadion. Dan mag paulissen advocaten ook niet zo heten als ze geen sponsor zijn, want dat is reclame.

Cylas

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland heeft dit niet...

Nederland organiseert het WK niet alleen mocht dit komen... het is Nederland en België.

Er worden daarbij 13 en niet 9 stadions gebruikt waarvan 7 in Nederland en 6 in België.

In elke grote stad wordt er eentje neergepoot, het grootste in Rotterdam terwijl Eindhoven eigenlijk de 'gaststad' is.

Daarbij worden 6 van de 13 stadions enkel uitgebreid, ze worden niet allemaal nieuw gezet.

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland heeft dit niet...

Nederland organiseert het WK niet alleen mocht dit komen... het is Nederland en België.

Er worden daarbij 13 en niet 9 stadions gebruikt waarvan 7 in Nederland en 6 in België.

In elke grote stad wordt er eentje neergepoot, het grootste in Rotterdam terwijl Eindhoven eigenlijk de 'gaststad' is.

Daarbij worden 6 van de 13 stadions enkel uitgebreid, ze worden niet allemaal nieuw gezet.

En daarom moet de regering even 400 miljoen euro (ons geld) ophoesten. Dat is nog maar een deel van het kostenplaatje.

Dat de fifa geen belasting betaald is al gezegd, maar is ook al gezegd dat alle belasting die de fifa wel moet betalen het kabinet die kosten terug betaalt (dat heeft het demissionair kabinet tegen fifa gezegd zonder toestemming van de tweede kamer)

Waarom denken ze dan dat ze ongeveer 1.2 miljard winst gaan maken terwijl ze 600 miljoen ongeveer (exclusief alle schade dat gemaakt wordt) moeten uitgeven. Vergeet niet, 1.2 miljard moet verdeelt worden tussen NL en BE. Ik ga iniedergeval van Wouter Bos zijn reactie uit en dat dat we meer gaan uitgeven, dan dat we gaan binnen krijgen.

EN is ook al gezegd dat de heiniken music hall zijn naam moet veranderen tijdens het wk (als ze geen sponsor zijn), dat moeten allen bedrijven in een straal van twee km van het stadion. Dan mag paulissen advocaten ook niet zo heten als ze geen sponsor zijn, want dat is reclame.

Dictatuur? Enigste bedrijf dat winst gaat maken is FIFA zelf, NL en BE draaien echt verlies. En zulke dingen kan juist wel weer in deze economische crisis. Liever zetten ze 10 duizend extra politie agenten de straat op. Of geven ze die 600mil. euro uit aan de zorg. Dat is veel belangrijker dan een voetbal spel van een maand lang.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

In dit nieuwsbericht staan alle belachelijke eisen van de fifa.

  • Eigen rijstrook op de snelweg.
  • Geen cent belasting betalen.
  • Alle reclames (behalve van de hoofdsponsors) wordt binnen een straal van 2 kilometer van de stadions verwijderd).
    • De Heineken musical hal naast de ArenA zal er dus ook aan moeten geloven een naamswijziging te ondergaan. Belachelijk toch?

    [*]Geen marketings producten in de trant van oranje meer in Nederland voor de burger die hier toch ontzettend van geniet.

    • Dit is niet alleen verboden in de stadions, maar de hele verkoop in Nederland is verboden. Dus geen Bavaria meisjes, geen pletterpetten, geen trom-petten, geen Heineken toeters, geen Wuppies, Welpies of Pluisjes. Geen enkel marketings product in de trant van oranje dat reclame maakt voor het product is meer toegestaan. Dat wordt dus saai in effen oranje shirtjes sjokken.

Laat maar zitten dat wk.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

In dit nieuwsbericht staan alle belachelijke eisen van de fifa.

  • Eigen rijstrook op de snelweg.
  • Geen cent belasting betalen.
  • Alle reclames (behalve van de hoofdsponsors) wordt binnen een straal van 2 kilometer van de stadions verwijderd).
    • De Heineken musical hal naast de ArenA zal er dus ook aan moeten geloven een naamswijziging te ondergaan. Belachelijk toch?

    [*]Geen marketings producten in de trant van oranje meer in Nederland voor de burger die hier toch ontzettend van geniet.

    • Dit is niet alleen verboden in de stadions, maar de hele verkoop in Nederland is verboden. Dus geen Bavaria meisjes, geen pletterpetten, geen trom-petten, geen Heineken toeters, geen Wuppies, Welpies of Pluisjes. Geen enkel marketings product in de trant van oranje dat reclame maakt voor het product is meer toegestaan. Dat wordt dus saai in effen oranje shirtjes sjokken.

Laat maar zitten dat wk.

Eigen rijstrook? Al is een rijstrook voor 10 minuten afgesloten, dan heb je in no-time een file. Trouwens wat de reclame betreft van bedrijven in de buurt van een stadion, ik vind het echt een schande als een bedrijf z'n naam moet aanpassen omdat een dictatoriaal bedrijf een spel wilt organiseren. Ik vindt zoiets gewoon heftig asociaal als zoiets moet, alleen omdat een ander bedrijf iets wilt organiseren, dat hoort gewoon niet zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat bedrijven in een straal van 2km tijdelijk een andere naam moeten kan ik wel begrijpen, anders hebben zij er voordeel van zonder er voor te betalen, in tegenstelling tot de sponsoren die er wel voor betalen. Maar een eigen rijstrook en het verbod op marketing producten is belachelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...