Jump to content

Fifa 10 vs 2010 Fifa World Cup South Africa


Axelectric_

Recommended Posts

Ik ben een beetje aan het twijfelen welke van deze twee ik (misschien) zal aanschaffen.

Daarom wil ik graag van jullie de pluspunten en minpunten horen van beide games.

En natuurlijk ook welk spel jij uiteindelijk het beste vindt. :tu:

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

De sfeer in World Cup 2010 is echt geweldig. Alle 32 WK-landen hebben hun officiële coach langs de lijn staan. Totaal heeft het spel 199 landenteams. Verder heb je veel korte tussenfilmpjes tijdens het voetbal van bijvoorbeeld het publiek, een shot op een paar spelers of of de coach. Gameplay is verder iets verbeterd ten opzichte van FIFA10. Je kunt naast de eindronde ook een kwalificatie spelen.

Maar het ligt een beetje aan welk voetbal je voorkeur ligt, landenteams of clubteams. Waarschijnlijk zit de sfeer die in World Cup 2010 zit ook in FIFA 11. Dus als je de keuze moest maken en je wilt NU een voetbalspel dan zou ik voor WorldCup gaan en anders zou ik wachten tot FIFA11. Het heeft weinig zin om nu nog FIFA10 te kopen als over 2 maanden de nieuwe uitkomt. FIFA11 en World Cup zullen twee verschillende games zijn. De ene meer gericht op clubs en de andere op landen.

Er staan trouwens nog demo's in de store van beide games, dus die kun je ze spelen om het verschil te zien.

World Cup

• 199 landen

• Goede sfeer met vuurwerk, publiek-animaties, confetti e.d.

• Meer tussenfilmpjes

• Nieuwe strafschoppen-systeem

• Strafschoppen en Traningsveld weer terug in het hoofdmenu

• "Aanvoeder van je land", speel met je eigen prof

• "Kwalificatiereeks", speel verschillende scenario's na uit de WK-kwalificatie

• Coach langs de lijn

• Geen coach-mode.

Over FIFA10 zeg ik verder geen punten omdat je beter kan wachten op FIFA11.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb beide demo's al uitgeprobeerd, en in World Cup is er inderdaad een veel betere sfeer.

Het enige dat me tegenhoud dit spel te kopen is het feit dat je enkel met landen kan spelen.

Ik ga er nog eens over nadenken. :)

• Geen coach-mode.

Wat is coach-mode anyway?

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Dubbelpost samengevoegd.
Link to comment
Delen op andere websites

Coach mode zit in de standaard FIFA-reeks waar je een club kiest en deze gaat managen (spelers kopen/verkopen e.d.) en zo een aantal seizoenen speelt met een bepaalde club.

Oh, maar wat kan je dan wel doen? Enkel willekeurige matches spelen? :?

Link to comment
Delen op andere websites

In FIFA World Cup:

• Aftrap: Offline 1vs1 (of bij meerdere controllers meer spelers) wedstrijden

• Strafschoppen mode

• Training mode

• FIFA World Cup Toernooi mode(kwalificatie en eindronde)

• Kwalificatiestrijd (speel echte kwalificatie-momenten na)

• Online World Cup Toernooi

• Multiplayer mode

Link to comment
Delen op andere websites

In FIFA World Cup:

• Aftrap: Offline 1vs1 (of bij meerdere controllers meer spelers) wedstrijden

• Strafschoppen mode

• Training mode

• FIFA World Cup Toernooi mode(kwalificatie en eindronde)

• Kwalificatiestrijd (speel echte kwalificatie-momenten na)

• Online World Cup Toernooi

• Multiplayer mode

Kan je dan ook gewoon zoals in het echte leven is spelen?

Voor de beker enzo? ;p

Maar als het kan lijkt het me wel weinig wedstrijden?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, standaard staat het toernooi ingedeeld zoals het nu gespeeld is (qua groep wedstrijden). Je kan er zelf voor kiezen om dit te spelen of een totaal andere groepsindeling te kiezen die je kan bepalen door de computer of zelf kan instellen. Als je dat te weinig wedstrijden vind, kan je ook een volledig toernooi doen. Dan zit daarbij de kwalificatie-serie. Hier moet je je dan kwalificeren voor het WK d.m.v groepen.

Link to comment
Delen op andere websites

Fifa 2010 world cup als je uitgaat van gameplay, en daar draaien games zoals dit toch echt om.

Tuurlijk heeft Fifa 10 de meeste opties MAAR, als je ziet wat voor juweeltje de WK game is kwa sfeer en zeker (kleine?) gameplay verbeteringen dan opteer ik de WK editie als de beste versie. Als ze dit in FIFA 11 doorzetten dan moet FIFA 11 de beste footie ooit worden.

Link to comment
Delen op andere websites

• Strafschoppen mode

• Training mode

En wat zijn deze twee modes?

• Strafschoppen mode

Speel strafschoppen na en/of train op strafschoppen.

• Traningsmode

Train met je team op spelsituaties, vrije trappen, corners en penalty's of gewoon een potje voetbal.

Beter wachten tot FIFA 11 want WK 2010 is al voorbij.

Dat het WK al voorbij is hoeft niet zo te zijn dat de hele game niks meer aan is. Ik heb nu al paar keer ná het echte WK al zelf een paar WK's en zelfs EK's gespeeld met steeds andere ploegen, tegenstanders en indelingen en het blijft steeds verschillend en leuk. Je kan namelijk net zo goed een EK naspelen of zelfs een Cup met alleen maar Aziatische landen als je dat zou willen i.p.v. de echte World Cup. Maar dat ligt precies aan de voorkeur die je hebt (clubs/landenteams) of je de game koopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...