Jump to content
Joriz

'The Making-of' de muziek van Red Dead Redemption


De spellen van Rockstar Games worden altijd met veel aandacht en met oog voor detail gemaakt. Dit was ook het geval met het western spel Red Dead Redemption. Dit spel is voor een deel door dezelfde makers als Grand Theft Auto IV gemaakt en werkt ook op dezelfde grafische engine. Met de muziek echter zijn in tegenstelling tot vele andere spellen niet wat nummers achter elkaar geplakt. Bill Elm (van Friends of Dean Martinez) en Woody Jackson hebben samen met andere muzikanten allerlei stukken ingespeeld die tijdens het spelen van het spel worden gecombineerd tot muziek. De muziek kan hierdoor afhankelijk zijn van de stemming in het spel. Hierdoor hoor je altijd (andere) interactieve muziek.

Een making-of van de muziek in Red Dead Redemption is in een documentaire in de mediaspeler hieronder te bekijken.

Fans van Red Dead Redemption kunnen terecht in onze Red Dead Redemption forum sectie op GTAForum.nl voor hulp, opmerkingen en multiplayer fun.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik weet niet of ze het wel echt spelen hoor Flitskikker, het lijkt meer een filmpje van gameplay.

Inderdaad, toen ik het zag staan dacht ik direct aan dat ene zinnetje van vorige keer: 'we verwachten wel meer van dit soort komkommernieuws aangezien er geen GTA of dergelijke wordt aangekondigd.'

Anderzijds is het wel eens leuk om zien :puh: .

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is een gameplay-video wat ze afspelen. Wat daar staat is een Apple Macbook en geen Windows.

OT: Mooie video. Leuk om eens te zien hoe dat achter de schermen gaat. Je herkent meteen de geluiden uit de game.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuke video inderdaad, geweldig om te zien dat ze er zoveel energie voor hebben ingestoken. En vooral hoe professioneel ze bezig zijn, veel eigen instrumenten waarmee ze hun soundtracks maken. Een ingewikkeld werkje lijkt me wel, alle geluiden moeten kloppen bij bepaalde gebieden of momenten. Zeker leuk om eens een kijkje achter de schermen te nemen. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...