Jump to content

Hulp bij PHONEs


R-fl3x

Recommended Posts

Hey,

ik heb het sinds kort weer gevat met GTA 2 Modding. M'n eigen map is klaar, en het script ook. Alleen zou ik graag ook missie's maken met behulp van een Phone. Op WikiGTA bij de tutorial van Lantyz begrijp ik niet echt waarvoor die twee subroutine's dienen (GTA2 Modding --> Programmeren --> PHONEs). Kan iemand wat meer uitleg geven over zowel de gehele Phone?

Alvast bedankt,

Reflex

Link to comment
Delen op andere websites

De missie wordt gestart met behulp van een thread trigger. De subroutine is een vast onderdeel van die trigger: zodra de trigger geactiveert wordt, start de subroutine. Door in die subroutine weer een PHONE_TEMPLATE te zetten kun je een missie in een multiscript starten. Het is alweer een tijdje geleden dat ik PHONE_TEMPLATEs gebruikt heb, dus ik zou zo uit mijn hoofd niet weten hoe het precies in elkaar zit. Het is een vrij complexe constructie met diverse COUNTERs die bijhouden of de speler missies haalt of niet, al een missie heeft gestart, etc. In de scripts van het Industrial District kun je het hele systeem vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begin het al wat te snappen door de Industrial Scripts.

Maar als nog één ding me vaag blijft; is het wel die on_gang1_mission , on_gang2_mission ..

Houdt dit dan bij of je al bezig bent met een missie? En is het noodzakelijk dat je map dan uitgerust met drie gangs?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...