Jump to content

Bier


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 372
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    35

  • Cheers.

    21

  • commando

    19

  • flippie13

    13

Ondanks dat de Hertog Jannetjes nog steeds mijn voorkeur genieten, drink ik afgelopen tijd ook regelmatig Oettinger (Lidl) of Schultenbrau (Aldi). Niet zo zeer dat ze de vertrouwde A-merken allemaal met kop en staart overtreffen, maar het is vooral vanuit het financiële oogpunt steeds vaker een te overwegen keuze. Voornamelijk Oettinger is daadwerkelijk goed bier: ik drink het liever dan Amstel, bijvoorbeeld. Ik heb een vriend die het niet kan uitstaan als de woorden Lidl en Aldi in de context van bier gebruikt worden, maar ik ken ook genoeg die regelmatig of alleen maar Lidl- of Aldi-bier drinken. Wat zeggen jullie daarvan?

Hier thuis hebben we eigenlijk alleen maar Schultenbräu. En als ik eerlijk moet zijn, vind ik het veel beter te pruimen dan de meeste andere 'reguliere' biertjes. Maar voor het echt lekkere bier moet je natuurlijk niet bij Amstel, Hertog Jan of Heineken zijn.

Wedden de meeste mensen die hier zeggen dat ze bier drinken drinken het alleen om stoer te doen? :puh:

Moeten ze zelf weten. Een biertje op z'n tijd vind ik gewoon lekker, wat anderen daardoor over mij gaan denken zal me de reet roesten :7

Ik drink geen bier en alcohol. Ik vind het vies en het is ook niet goed voor je. Nee, geef mij maar dan een glas cola.
Klik hier maar eens, dat alcohol niet goed voor je is, is bekend, maar cola is echt geen haar beter en daar drink je meer van(tenzij je een alcoholist bent).
Dat cola geen haar beter voor je is dan bier en alcohol, is echt onzin.

Sterker nog: de huisarts hier (inmiddels met pensioen) zei dat een paar biertjes per week niet zo veel kon verslechteren aan je gezondheid. Nee, wat je erbij opeet (chips, nootjes, de complete frituurpan) schaadt je gezondheid veel meer.

Bier is zelfs voedzamer dan cola :7

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het is moeilijk voor de bierdrinkers hier om te begrijpen dat alcohol ongezond is.

Chips, nootjes, cola... Wat er hier allemaal voorbij komt.

Ik heb het natuurlijk niet over suikers of kcal, dat zal best wel op gelijk of hoger niveau komen. Ik heb het over de directe schadelijke werking van alcohol, dat cellen in het brein aantast en je bij een kleine hoeveelheid al direct nadelen van ondervind.

Vandaar mag je niet na 3 bier achter het stuur en met 3 cola wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het is moeilijk voor de bierdrinkers hier om te begrijpen dat alcohol ongezond is.

Chips, nootjes, cola... Wat er hier allemaal voorbij komt.

Ik heb het natuurlijk niet over suikers of kcal, dat zal best wel op gelijk of hoger niveau komen. Ik heb het over de directe schadelijke werking van alcohol, dat cellen in het brein aantast en je bij een kleine hoeveelheid al direct nadelen van ondervind.

Vandaar mag je niet na 3 bier achter het stuur en met 3 cola wel.

Ik drink geen bier...

Ik heb familieleden 3 meter onder zien gaan die door (ernstig) alcoholmisbruik zijn overleden, ik heb er aardig wat ervaring mee kan ik je vertellen.

Dus, voor je interesse, die schade die alcohol doet zul je op de korte termijn niet merken, die merk je pas echt bij misbruik en dat haal je vaak in een weekend niet als je het met mate doet.

Tuurlijk is alcohol schadelijk maar bij lange bij niet wat jij zojuist probeert te verkondigen, beter gezegd, lees dit eens.

Dit staat er in het kort:

Het onderzoek ging om een gebruik van ongeveer vijftien glazen per week. De uitkomst was dat drank geen verhoogd risico gaf op afwijkingen in het cognitief functioneren.

Hun functioneren werd niet beïnvloed, dat betekend niet direct dat er geen schade ontstaat, maar de directe hersenen schade die jij verkondigd blijkt hierbij dus niet waar te zijn.

Of anders, lees dit eens:

Soms produceert ons lichaam namelijk, net als bijvoorbeeld gistcellen, kleine hoeveelheden alcohol tijdens de afbraak van koolhydraten.

Een mooi voorbeeld dat alcohol pas schadelijk is bij ernstig misbruik ervan, een bron eerder zeiden ze al dat vele 'alcohol is slecht' onderzoeken over alcohol verslaafde gaat.

Als je het linkje had gelezen die ik je gaf, kan cola een bron van overgewicht, obesitas of diabetes zijn.

Overgewicht en obesitas kunnen weer hart schade/falen kan opleveren, diabetes type 2 zorgt voor allerlei complicaties.

Fosforzuur zit ook in cola, die op zijn beurt nierschade kan opleveren, diabetes type 2 kan er ook voor nierschade zorgen trouwens.

Je kan praten wat je wilt, maar alles in hoge dosis is schadelijk, als je buiten komt adem je ook gewoon fijnstof in en ook dat is slecht.

Fijnstof zorgt voor long en hart ziektes, bronchitis en astma, dus ja, zelfs buiten komen is slecht voor je, maar ook hiervoor moet je jaren sparen.

Overigens, met drie jointjes op, mag je ook niet rijden maar met drie sigaretten achter de kiezen wel.

Misschien komt het wel omdat bier alcohol bevat wat je gedrag beïnvloed wat cola in mindere ernstige mate doet?

Wellicht omdat jointjes THC bevatten en sigaretten niet?

Maakt dat sigaretten en cola veiliger voor je?

Nee, uiteindelijk is alles slecht voor je en ga je aan alles dood.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het is moeilijk voor de bierdrinkers hier om te begrijpen dat alcohol ongezond is.

Chips, nootjes, cola... Wat er hier allemaal voorbij komt.

Ik heb het natuurlijk niet over suikers of kcal, dat zal best wel op gelijk of hoger niveau komen. Ik heb het over de directe schadelijke werking van alcohol, dat cellen in het brein aantast en je bij een kleine hoeveelheid al direct nadelen van ondervind.

Vandaar mag je niet na 3 bier achter het stuur en met 3 cola wel.

Ik zou zeggen: stort je eens op dit onderwerp, en lees je posts nog eens door, want het meeste dat je zegt klopt van geen kant. Merkbare hersenschade ondervind je pas na het drinken van ongeveer 25 glazen per week, voor zo'n 10 tot 15 jaar lang. Daar kom ik in ieder geval lang niet aan toe.

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn er hier mensen die van Radler wel warm kunnen lopen? :puh:

Zoals de meesten hier, vooral wanneer het warm is, ideaal voor bij een bbq. En laat ik al een paar keer gebarbecued hebben dit jaar ;) Verder drink ik, zeker momenteel, weinig bier of andere alcoholische dranken.

Link to comment
Delen op andere websites

Afgelopen week had ik 'n Radler 0.0% appel-limoen geproefd. Ik vond het best wel lekker en verfrissend, trouwens een beetje

afwisseling dan dat gewone Radler. Wat ik overigens regelmatig drink 's avonds.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het is moeilijk voor de bierdrinkers hier om te begrijpen dat alcohol ongezond is.

Chips, nootjes, cola... Wat er hier allemaal voorbij komt.

Ik heb het natuurlijk niet over suikers of kcal, dat zal best wel op gelijk of hoger niveau komen. Ik heb het over de directe schadelijke werking van alcohol, dat cellen in het brein aantast en je bij een kleine hoeveelheid al direct nadelen van ondervind.

Vandaar mag je niet na 3 bier achter het stuur en met 3 cola wel.

Ik zou zeggen: stort je eens op dit onderwerp, en lees je posts nog eens door, want het meeste dat je zegt klopt van geen kant. Merkbare hersenschade ondervind je pas na het drinken van ongeveer 25 glazen per week, voor zo'n 10 tot 15 jaar lang. Daar kom ik in ieder geval lang niet aan toe.

Mwah, ik weet wel iets over het onderwerp. Natuurlijk hoef je het er niet mee eens te zijn, maar dat is iig wel waarom ik dus geen alcohol drink.

Voor de rest eet ik wel gewoon chips en drink ik af en toe eens cola. Dat kan je er gewoon weer af sporten zonder ook maar een beetje schade aan je hersenen.

O ja, niet te vergeten dat ik buikpijn van alcoholische dranken krijg.

Bewerkt: door JJ-B
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...