Jump to content

Bier


Jesperkaj

Recommended Posts

Even een flinke bump, want ik ben op 't moment naar mijn mening het lekkerste biertje dat er -bij mijn weten- bestaat aan het drinken: Tripel Karmeliet. Echt ongelooflijk lekker. Wat sterker (8,4%) dan een gewoon biertje, beetje blond, fruitig, en qua geur en smaak uitstekend. Voor alle bierliefhebbers wat mij betreft een absolute aanrader.

Oh, en na ruim 2 jaar alsnog complimenten aan Jesperkaj voor het subtiel verwerken van een biermerk in de openingspost.

Brand maar los!

Je kan de smaak wat afleiden van Stoofvlees.

Stoofvlees + bier... hmm...

stoofvlees-met-bier.jpg

Ziet er niet al te lekker uit als je het mij vraagt >.<

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 372
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    35

  • Cheers.

    21

  • commando

    19

  • flippie13

    13

Stoofvlees met bier, niet lekker? Ik kan me lelijk vergissen (ben nu ook geen chef kok) maar dat is toch redelijk normaal? Je kan het erbij doen om het een extra smaak te geven, het is natuurlijk niet noodzakelijk. Da's hetzelfde dat je bier bij pannenkoekendeeg kan doen (opnieuw, ik kan me lelijk vergissen).

Ik heb trouwens niet zo'n uitgesproken lievelingsbier, heb ook nog veel te proeven. Voorlopig denk ik toch dat het tussen blond Kasteelbier en Kwak zou gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Was ik trouwens vergeten zeggen: ik kan bruine bieren niet uitstaan. Vind het te zoet. Voor mij staat een goed bier gelijk met een bittere smaak.

Heb vandaag een Gents bier gedronken, Gulden Draak. Mijn vrienden hadden het eens heel de tijd gedronken voor een verjaardagsdrink waar ik niet aanwezig was, dus heb ik het ook maar eens geproefd. Wist niet dat het een bruin bier was, pas na het bestellen had ik het door. Dus na het bestellen hoopte ik dat het goed was. En dit blijkt het eerste bruine bier dat ik wel kan pruimen.

Verder heb ik ook eens Delirium Tremens gedronken. Wou het eens proberen, maar uiteindelijk vind ik het niet zo'n speciaal bier. Het is zwaarder dan normale bieren, maar het smaakt niet echt veel anders, vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Even een flinke bump, want ik ben op 't moment naar mijn mening het lekkerste biertje dat er -bij mijn weten- bestaat aan het drinken: Tripel Karmeliet. Echt ongelooflijk lekker.

Tripel Karmeliet... Ik zal het proberen te onthouden, zodat ik het kan proberen als ik het tegenkom. :Y

Ik deed vanavond even wat boodschappen, gewoon in de plaatselijke Jumbo waar ik iedere week wel kom, en waar viel mijn oog op? Juist, Tripel Karmeliet. Gewoon in de schappen van de supermarkt! € 1,35 per flesje, maar dan heb je ook wat hoor...genieten! :bier:

Dus, kijk maar 's bij je plaatselijke Jumbo of ze 't ook hebben ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

In italie heb ik ook wat bier gedronken. Jet land staat er niet bekend om maar volgens een vriend moest je peroni en moretti toch zeker proeven. Allebei goed maar moretti is iets sterker qua smaak dus krijgt die mijn voorkeur.

Verder toch ook eens de pilsner urquell gedronken die ik in tsjechie was vergeten. Lekker maar niet iets waar ik er twee na elkaar kan van drinken. Ook een trappist geprobeerd La Trappe geloof ik. Die vond ik zeer lekker. En dan nog een onbekend streekbiertje: zonderik of iets dergelijks. Maakt niet uit want het maakte me misselijk.

Link to comment
Delen op andere websites

In Azie had ik San Miguel and Red Horse gedronken, waarvan San Miguel rond de 5% ligt en red horse dat wat sterker bier is rond de 8% ook verkrijgbaar in grote flessen. En niks is lekkerder dan bier drinken in de schaduw als het 30+ is buiten. Ook heel goedkoop, jammer genoeg niet echt te krijgen in Nederland. :( Een meisje waar ik mee was mixte die 2 bieren samen toen was het wel even :kots: Maar los zijn ze echt te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...