Jump to content

Bier


Jesperkaj

Recommended Posts

Bofferding, ik rij er iedere zoveel tijd vorr naar Luxemburg.

Het is gewoon zulk verschrikkelijk lekker bier.

Trouwens, Luxemburgse producten vind ik veel lekkerder.

200px-Bofferding_beer_01.jpg

Dan gaat ik op zaterdag middag rijden, dan doet ik altijd de inkopen. En dan ga je aan het einde van de middag uit het Hotel een heel klein stukje lopen en dan gewoon een lekker biertje met dit uitzicht:

GroteFoto-FFNRUYV3.jpg

Dat is overigens ook het water waar het bier mee wordt gebrouwen. La Sure heet het meer.

Simon is ook erg lekker, en Diekirch ook :puh:

5705-resize-668x445x90.jpg

2383_2010-12-08_Diekirch_Premium.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 372
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    35

  • Cheers.

    21

  • commando

    19

  • flippie13

    13

Jet land staat er niet bekend om

Waar ligt dat? Ik wil graag naar mijn land. bloos.gif

Een lekker biertje op zijn tijd gaat er wel in hoor. Normaal bier gaat er veel harder in, maar een Leffe of zo... Jammie smile3.gif

Verdraaid, ik kan echt amper typen met mijn rotsmartphone :(

Leffe moet ik nog eens proberen, heb de verleiding toch al kunnen weerstaan, gezien mijn moeder hier altijd een bak heeft staan thuis.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Bij ons in de feesttent kreeg ik van dat hele gore feestbier met allemaal water erdoor heen. Ik kreeg een cola aangeboden maar het bleek berenburg te zijn. Klinkt goed die shit, ga je helemaal knockkie met teveel. Ik vind dat de leeftijdsgrens hoog genoeg is :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Afgelopen weken op tv bij Tour du Jour was Amstel de biersponsor, net als bij Voetbal International. Maar dit jaar schonken ze in de studio zo te zien vooral Amstel Radler. Een citroenbiertje, 2% alcohol. Ik dacht: dat probeer ik even, lijkt me best lekker met deze temperaturen...

Valt dat even tegen zeg. Ik heb echt het gevoel dat ik gewoon limonade zit te drinken. Geen aanrader, wat mij betreft :{

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Leffe moet ik nog eens proberen, heb de verleiding toch al kunnen weerstaan, gezien mijn moeder hier altijd een bak heeft staan thuis.

Ondertussen toch eens geprobeerd. Niet echt mijn ding, heb het maar opgedronken, maar niet echt met smaak.

Onlangs had ik een weekend met de jeugdbeweging en ik kwam opeens op een lumineus idee: naast mijn faculteit is er een bierwinkel die gigantisch veel bieren aan zowat de inkoopprijs verkoopt. Naast sterke drank meenemen, waar ik toch amper iets van dronk, vond ik het een zeer goed idee om dan maar wat speciale biertjes mee te nemen, wat ik vele malen liever drink. Dan maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens een paar biertjes te drinken die ik al altijd eens wou proberen.

Op de eerste avond heb ik een La Trappe Tripel gedronken. Is me het meeste bevallen van de drie, het heeft echt een lekkere (na)smaak. Die ga ik zeker vaker bestellen.

Jaja, zo blijkt maar weer: de Belgische bieren blijven toch het beste. Heb het wel nog niet gedronken, zo'n Tripel Karmeliet.

De tweede avond begon ik met een Tripel Karmeliet. De smaak deed me denken aan Westmalle Tripel, alleen iets minder sterk. En aangezien Westmalle Tripel een van mijn favoriete bieren is, viel ook deze zeer goed in de smaak.

Tot slot was er de Sint Bernardus Tripel (ja, het waren dus drie Tripels icon_mrgreen.gif). Zeker een goed biertje, maar ik vind hem wat 'saai' smaken. Misschien omdat hij net na de Karmeliet kwam.

Uiteindelijk moet ik mijn idee als 'ten zeerste geslaagd' bestempelen en zal ik de komende kampen hetzelfde doen. thumbsup2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Tja, dan ben ik maar een saaie pief: ik drink bijna niet, ik rook niet en ik ben part-time vegetariër. Af en toe drink ik wel een likeurtje als Bailey's of een wijntje/champagne, maar van bier word ik niet warm.

Link to comment
Delen op andere websites

Wtf is een parttime vegetariër?

Van bier kan ik zeker wel genieten.

Hoewel sommige bieren nergens naar smaken.

De verschillende donkere bieren in Schotland heb ik erg van genoten, evenals de Schotse wiskey

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...