Jump to content

Bier


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 372
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    35

  • Cheers.

    21

  • commando

    19

  • flippie13

    13

Ik ben niet echt een grote alcoholgebruiker of iets in die richting maar af en toe na het werk drinken we wel eens met zn allen een biertje in de kantine en op een verjaardag wel eens. Voor de rest niet.

De leeftijdsgrens is opzicht niks mis mee want het is voor je eigen bestwil, als jij als veertienjarige al behoorlijk wat drinkt is dit egt niet goed voor je dat is ook aangetoond. Maar als je het toch wilt doen moet je het zelf weten maar dat is mijn mening.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet echt een grote alcoholgebruiker of iets in die richting maar af en toe na het werk drinken we wel eens met zn allen een biertje in de kantine en op een verjaardag wel eens. Voor de rest niet.

De leeftijdsgrens is opzicht niks mis mee want het is voor je eigen bestwil, als jij als veertienjarige al behoorlijk wat drinkt is dit egt niet goed voor je dat is ook aangetoond. Maar als je het toch wilt doen moet je het zelf weten maar dat is mijn mening.

wat meestal wel is, dat 14 jarige kinderen de grens niet weten. Ik heb vaak genoeg gezien dat juist de ( puberende ) kinderen van die leeftijd zich comazuipen, om stoer te doen. Op de leeftijd van 16 heb je dat minder. Ik vind de leeftijd van 16 goed, al lijkt 18 me ook goed; maar het probleem vat je niet bij de horens als je alleen op de leeftijd let.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat wanneer ze de leeftijd naar 18 opschroeven, dan gaan 16-jarige hetzelfde doen als wat nu veel 14-jarige gaan doen: Helemaal vol zuipen als een soort van 'protest'. In Nederland is het al zo lang dezelfde leeftijd, een prima leeftijd. En dan nu gaan zeiken dat het weer niet goed is.

Link to comment
Delen op andere websites

16 is wel een redelijke leeftijd om het toe te staan, echt niet eerder. Je gaat er gewoon kapot aan als je je er nog niet druk over maakt. (op je 16 wss nog niet) Ik dronk ook altijd en overal gewoon als er wat te doen was, ook doordeweeks. Nu pak ik voortaan gewoon geen alcohol meer doordeweeks alleen in het weekend. Dan even inhalen. :puh: heeft eigenlijk ook geen nut. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je ik ben niet sterk.Kan geen nee zeggen.Een keer gafen ze me alcohol maar ik kon geen nee zeggen dus na ik een beetje

sterke alcohol ik was missleijk en ziek en had buikpijn ik wil het niet zomaar doen ook al heb ik een paar keer per ongeluk

gedronken en wil ik wel een slok nemen wil ik niet gaan zuipen

Link to comment
Delen op andere websites

De beste handleiding die ik ooit heb gezien ! :7, Laatst kwam er zo'n man en die was hartstikke dronken. Ging die der nog met twee kratten Heineken vandoor.

Aight, heb ik toch nog net ff geleerd dat je dan niet mag verkopen! :puh:

Net zo'n alcohol & tabak examen gedaan, gehaald, maar god, wat was die makkelijk :puh:

Een zo'n vraag: 'iemand van 17 koopt een sixpack bier, je ziet dat er vrienden van hem staan te wachten, je twijfelt of die vrienden wel 16 zijn, mag je de bier verkopen?'. Wat zouden jullie denken? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een zo'n vraag: 'iemand van 17 koopt een sixpack bier, je ziet dat er vrienden van hem staan te wachten, je twijfelt of die vrienden wel 16 zijn, mag je de bier verkopen?'. Wat zouden jullie denken? :puh:

Ja? Overigens wel slecht dat er in het examen wordt gesproken over 'de bier'. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...