Jump to content

Hoe beschrijf jij je eigen leven?


yvea0

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb vandaag alle posts die ik in mijn 5 jarige bestaan op dit forum heb geschreven gevonden en gelezen.

Ik moet zeggen dat ik anders over mezelf denk sinds ik dit gedaan heb vandaag, ik dacht altijd dat ik dezelfde levensstijl had, maar nu ik terugkijk, zie ik hoe ik veel heb geleerd in korte tijd. Ik heb me echter op dit forum vooral beziggehouden met levens inhoudelijke vragen, aan jullie.

Van mijn slecht-grammaticaal maar toch intelligente posts van groep 7, naar mijn liefdesproblemen op 13 jarige leeftijd alweer 2 jaar geleden, tot mijn twijfel om over te gaan naar 4 Gymnasium of om in de 3e te blijven zitten.

Ik kan mijn leven nu compleet in blokken indelen.

Je zou zeggen dat er in mijn jonge leeftijd (bijna 16 jaar) vrij weinig is gebeurd, en dat er nog veel komt. Dat is gedeeltelijk waar, maar ik merk nu dat er in korte tijd zeker heel veel gebeurd is.

Wij mensen denken en maken ons alleen druk om de actuele gebeurtenissen, maar gooien die echter al snel weg nadat deze opgelost zijn, om nooit meer aan terug te denken.

Ik ben vandaag gebeurtenissen in mijn leven tegengekomen, waar ik zolang al niet meer aan heb gedacht, dat ik bijna compleet vergeten was dat ik die heb meegemaakt.

Kortom, ik beschreef mijn leven als saai en stressvol. Maar nu zal ik daar zeker anders over denken.

Hoe beschrijven jullie jullie leven? Denken jullie wel eens aan het verleden? Dingen die gebeurd zijn, dingen waar je niks meer aan kunt doen? Maken jullie jullie daar zorgen over? Of zijn jullie die compleet vergeten?

Voor diegenen die nu twijfelen over jullie levensverhaal, ik raad jullie aan om hetzelfde te doen, al je posts nagaan, en te ontdekken of je huidige kijk wel de juiste is. (Advanced zoeken, en dan je eigen naam bij Author invoeren).

Yvea0

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn leven is alles behalve saai te noemen; eerder te veel van het goede.

Ik heb zat meegemaakt, ben gelukkig en leef bewust. Ik denk aan het verleden om niet dezelfde fouten te maken, maar dan wel zonder spijtgevoelens.

Buiten alles om zou ik het vooral als "maf" beschrijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb persoonlijk niet zoveel zin om mijn complete geschiedenis te lezen om te kijken wat er nu echt veranderd is. Ik weet wel zeker dat er dingen zijn veranderd. Ik ben zelf erg bewuster gaan nadenken over het leven en hoe ik het allemaal wil gaan invullen. Tot de dag van vandaag heb ik moeite met het "leven" maar probeer ik toch het beste ervan te maken. Ik zie mezelf als iemand die er is om andere mensen te helpen. Ik geef graag advies aan mensen die problemen hebben gehad en daarmee zitten.

Ik heb zelf zoveel meegemaakt en nog is het dagelijks niet makkelijk. Ik denk dat ik daarom ook bepaalde eigenschappen heb opgebouwd die in de maatschappij niet worden geaccepteerd. Denk hierbij aan Koelbloedig,Onverschillig,Lui et cetera. Wat ik dan wel weer positief vind ik dat ik nu zelf dingen ga inzien en dat ik ook me eigen verantwoording neem voor dingen die ik doe. Eerst zocht ik altijd een uitweg met smoesjes et cetera. Ik betrap mezelf er nu nog wel eens op. Ik zou uren kunnen doortypen over hoe vervelend ik het leven soms vind en hoe irritant ik het vind dat sommige mensen mij op de huid zitten. Als ik iets niet wil dan doe ik het niet. Heb ik bijvoorbeeld een afspraak en geen zin... dan ga ik dus gewoon niet. Het is niet het slimste om te doen, maar voor mijn gevoel ben ik er dan weer vanaf en kan ik verder gaan met waarmee ik bezig was.

Nadat mijn vader is overleden is alles veranderd, en denk ik overal over na. Ik ben van mening dat hoeveel mensen mij proberen te helpen ik zelf de enigste ben die het kan oplossen. Het verlies van me vader heb ik al veel beter leren accepteren dan enkele jaren terug. Als ik het dan alleen al typte schoten de tranen al in mijn ogen, en dat is nu al een stuk minder.

Om het nog ergens anders over te hebben neem bijvoorbeeld Fiegel zijn blog of Joran van der sloot. Ik zat eergisteren en vannacht naar de "interview" te kijken van Joran van der sloot. Ik heb ook een bepaalde beeld van deze jongen, maar aan de andere kant vind ik het ook nog weer sneu voor hem ondanks dat hij het allemaal aan zichzelf heeft te danken. Hij heeft kort geleden ze vader verloren en hij komt over alsof het hem niets doet. Ik ga niks voor hem goed praten, want ieder mens maakt keuzes en dat kunnen goede of verkeerde keuzes zijn. Hij heeft de verkeerde keuzes gemaakt en heeft daarvoor moeten boeten en terecht. Toch ga ik mezelf met hem vergelijken. Hij kan ze emoties afsluiten en liegen. Ik ben precies het zelfde. Het zou me helemaal niks kunnen schelen, want ik ben zoals ik net al aangaf koelbloedig. Ik wil mezelf aan de andere kant ook weer niet met hem vergelijken. Omdat ik vind dat hij nog helemaal niks van het leven had gezien en dan toch zulke dingen doet. Ik ben er ook wel blij mee dat ik hem verder niet begrijp, want zou het zo zijn dat ik hem begrijp dan zou het betekenen dat ik ook zo een meisje kan vermoorden en dat zou ik nooit kunnen.

Ook heb ik dit gehad met de blog van Fiegel. Hij schrijft over een moeder die haar kind mishandelt. De jongen wenst zijn moeder min of meer kanker toe en ook dat gebeurd. Mijn moeder is een schat en ze mishandelt me niet, maar ze heeft wel borstkanker gehad. Ik spotte daarvoor heel erg veel met kanker en na de gebeurtenis ben ik hier heel erg op gaan letten en heb ik het mezelf afgeleerd. Het voelde alsof het door mij kwam dat ze kanker kreeg omdat ik er mee spotte. Natuurlijk is dat niet zo, maar zo voelde het wel. Eerst je vader verliezen en dan ook nog bijna je moeder. Ik heb tot de dag van vandaag nachtmerries over het verlies van dierbare mensen of dieren om me heen. Neem bijvoorbeeld mij hond. ongeveer 2,5 a 3 jaar geleden verdronk mijn hond bijna. We waren aan het zwemmen en hij werd zo moe dat toen hij op de kant klom weg gleed. Ik reageerde gelukkig snel en greep hem vast bij zijn nek. Hij was ondertussen al 20cm onder water en had daarvoor zijn neus zien verdwijnen. Ik ben zo blij dat ik hem toen niet ben kwijtgeraakt, maar soms denk of droom ik hierover en dan moet ik hem even weer vasthouden en knuffelen. Dit soort dromen heb ik regelmatig bij dierbaren. Ik denk zelf dat het te maken heeft me wat ik heb meegemaakt.

Ik ga nu toch echt afsluiten, maar ik zou eventueel wel willen reageren als mensen dingen willen weten et cetera. Zoals ik net al zei ik kan hier uren over typen. Ik vind mezelf niet zielig. En ik probeer mezelf te veranderen en blijf hier net zo lang mee bezig tot ik me doel heb bereikt en alles op een rij heb. Het leven is niet makkelijk, maar ondanks alles wat mensen meemaken zou ik willen zeggen. Leg je kop en niet bij neer, maar ga gewoon door. Vooral hier op het forum zitten jonge mensen.. Je kan nog zoveel doen met je leven...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk weleens aan vroeger. :) Dan heb ik het over mijn kleutertijd'. Ik wil wel mijn post gaan doorzoeken, maar dat systeem zoekt niet naar 2000 berichten en nog wat, terug... Vaak bij bepaalde films denk ik ook aan een bepaald moment van vroeger. Ik noem geen voorbeeld, aangezien ik er zo niet één zou weten.

Qua school is alles compleet anders als vroeger... Zo was ik vroeger superslecht in taal, tot mijn 7 of 8e jaar. :puh: Toen werd ik ineens de beste van de klas. Beter zelfs. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik kijk naar mijn vroegere leven (ook bijna 16 jaar)

Heb ik in mijn 14de en 15de jaren niet echt een positieve kijke gehad op men leven.

Thuis liep het niet echt lekker. En op school evenmin niet.

bovendien heb ik opzich een best sombere kijk op het leven gehad (en dat heb ik nu nog steeds)

Nu ga ik naar de 3de en dat loopt al een stuk beter.

De mensen die me pestten zijn veranderd en ik ook..

Het gaat nu wat beter alhoewel ik nog steeds genoeg redenen heb om er een stop aan te geven....

Maar ik hoop dat ik dat nooit hoef te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk denk ik aan mijn verleden.

Zo wordt ik herinnerd aan dingen die ik fout heb gedaan, en de dingen die ik goed heb gedaan. Zo weet ik wat ik beter kan doen, en wat ik al goed doe.

Zo heb ik vroeger een klote leven gehad, en als ik er nu namelijk aan terugdenk weet ik weer wat voor geweldig leven ik nu heb zonder al die problemen van toen.

Zo zijn er wel meer dingen waar ik nu van weet dat het beter kan, en dat probeer ik dan ook te veranderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb veel dingen meegemaakt, ik was altijd alleen´s kind. Maar toen kreeg ik een broertje, sindsdien is alles anders geworden hier thuis.

Sinds 2008 ben ik muziek gaan maken over mn leven en over andere dingen, Dingen die ik mee maak uit ik in muziek of ik luister muziek bijv Eminem & 2Pac. Ik ben altijd weg van huis en ik ben veel buiten, ik chill buiten en rap buiten bijv battles. Soms denk ik ook dat mn ouders dat erg vinden dat ik tevaak weg ben, Op school gaat het goed nooit gepest of iets anders.

Ik denk heel vaak ''Ben ik maar 18+ dan heb ik mn eigen huisje''

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn persoonlijke slogan die op mijn lijf geschreven is, is 'Het is beter om het te doen en daarna er spijt van te hebben dan het niet te doen.'. Ik bedoel, je leeft toch maar een keer? Voor mij is elke dag een nieuwe dag om er weer leven in te blazen, je moet proberen om zoveel mogelijk plezier uit elke dag te halen, want iedere dag kan je laatste dag zijn. Hopelijk denken dr nog meer mensen zo over.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn persoonlijke slogan die op mijn lijf geschreven is, is 'Het is beter om het te doen en daarna er spijt van te hebben dan het niet te doen.'. Ik bedoel, je leeft toch maar een keer? Voor mij is elke dag een nieuwe dag om er weer leven in te blazen, je moet proberen om zoveel mogelijk plezier uit elke dag te halen, want iedere dag kan je laatste dag zijn. Hopelijk denken dr nog meer mensen zo over.

Hulde

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik bedoel dan ook niet dat je iemand moet vermoorden en dan er spijt van hebben dan het niet te doen eh, maar van die dingen die je plezier geven, die je een kick geven, die je hart sneller laten kloppen, die je een adrenalinestoot geven, zulke dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik bedoel dan ook niet dat je iemand moet vermoorden en dan er spijt van hebben dan het niet te doen eh, maar van die dingen die je plezier geven, die je een kick geven, die je hart sneller laten kloppen, die je een adrenalinestoot geven, zulke dingen.

Logisch, jouw geluk moet nooit ten koste gaan van dat van een ander.

Tenminste, zo zie ik het.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn leven is dan weer een echt goed leven.. Op school heb ik ook wat opschuddingen gehad, ben soms dan ook gepest etc. maar blijf gewoon doorzetten en sta dan ook niet stil bij het verleden. Oké, ik ben dan nog maar 12, maar wat ik nu over mijn leven kan zeggen; Heerlijk!

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik bedoel dan ook niet dat je iemand moet vermoorden en dan er spijt van hebben dan het niet te doen eh, maar van die dingen die je plezier geven, die je een kick geven, die je hart sneller laten kloppen, die je een adrenalinestoot geven, zulke dingen.

Logisch, jouw geluk moet nooit ten koste gaan van dat van een ander.

Tenminste, zo zie ik het.

Wijze zin.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...