Jump to content

Het Nederlands elftal


Cabyon

Recommended Posts

Nederlands Elftal tot Sportploeg van het jaar gekroond. Vind dat ze het verdient hebben, zijn eigenlijk het enige sportteam dit jaar die heel Nederland op zen kop hebben gezet. Dus vind ik het terrecht. Bert van Marwijk Sporttrainer van het jaar. Dit vind ik ook een terrechte uitslag. Wat vinden jullie??

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet 't niet...het is zo lastig om sporten met elkaar te vergelijken. Aan de ene kant kan ik het wel terecht vinden omdat het een grootse prestatie is om in het voetbal tweede op een WK te worden. Aan de andere kant: het gaat in sport om goud en dat heeft Oranje nou eenmaal niet gepakt. Hetzelfde geldt voor coach van het jaar. Jac Orie heeft Olympisch goud gepakt met Mark Tuitert en Van Marwijk toch 'slechts' zilver...

Het was dit jaar gewoon heel moeilijk om de winnaars te kiezen, want in elke categorie was de concurrentie groot. Wat de uitslag dan ook was geweest, onterecht had ik het nooit kunnen noemen. Dus ik vind 't wel prima zo :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind van niet, Nandro. Ik heb de meeste wedstrijden van Oranje gevolgd en als er 1 ploeg was die ongelofelijk groeide was het wel Oranje. Akkoord, tegen Spanje was het niet het van het. Maar Webb heeft de finale bepaald, niet Oranje of Spanje. Was die corner op het einde gegeven geweest, dan was Spanje waarschijnlijk geen wereldkampioen. En mocht ie z'n rode kaarten meegenomen hebben, zou de wedstrijd wat eerlijker geweest zijn..

Geef nu toe, als je die overduidelijke corner niet ziet, dan ben je stekeblind..

Had Frank De Bleeckere de finale gefloten, dan was dat allemaal niet gebeurd! Wat een scheids die vent..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind van niet, Nandro. Ik heb de meeste wedstrijden van Oranje gevolgd en als er 1 ploeg was die ongelofelijk groeide was het wel Oranje. Akkoord, tegen Spanje was het niet het van het. Maar Webb heeft de finale bepaald, niet Oranje of Spanje. Was die corner op het einde gegeven geweest, dan was Spanje waarschijnlijk geen wereldkampioen. En mocht ie z'n rode kaarten meegenomen hebben, zou de wedstrijd wat eerlijker geweest zijn..

Geef nu toe, als je die overduidelijke corner niet ziet, dan ben je stekeblind..

Had Frank De Bleeckere de finale gefloten, dan was dat allemaal niet gebeurd! Wat een scheids die vent..

Wat vind je van niet? Je begint nu een heel verhaal over de finale zelf, maar daar heb ik het helemaal niet over gehad...het ging over de vergelijking tussen verschillende sporten op het NOC*NSF Sportgala gisteravond.

Dus, wat voor punt probeer je nu te maken...?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat vind je van niet? Je begint nu een heel verhaal over de finale zelf, maar daar heb ik het helemaal niet over gehad...het ging over de vergelijking tussen verschillende sporten op het NOC*NSF Sportgala gisteravond.

Dus, wat voor punt probeer je nu te maken...?

Ik heb je post verkeerd geïnterpreteerd, ik dacht dat je zei dat mocht Oranje het WK gewonnen hebben, het onterecht zou zijn. Mijn excuses..:cab:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

*MEGABUMP* :engel:

Wie heeft Engeland - Nederland zojuist gezien? Na een draak van een eerste helft volgde een heerlijke tweede helft met veel doelpunten: 2 - 3 voor Nederland is de einduitslag.

Wat mij betreft waren de beste mannen aan Nederlandse zijde Bouhlahrouz, De Jong, Van Bommel en Robben. Ja, en Huntelaar, maar die deed slechts een kwartiertje mee. Een kwartiertje waarin hij wat mij betreft opnieuw liet zien waarom hij dé spits voor Oranje is op dit moment. Betrokken bij de eerste twee goals, waar Van Persie in de eerste helft werkelijk niets liet zien. Daarbij moet dan wel gezegd worden dat de eerste helft van Oranje echt dramatisch was: nul tempo, nul creativiteit, nul inzet.

Sneijder vond ik erg tegenvallen. Hij leek meer bezig te zijn met balletjes simpel inleveren bij een ploeggenoot dan te zoeken naar een briljante opening door middel van een mooie steek- of crosspass. Het leek wel of hij niet durfde.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hem zojuist ook gezien.

Vooral Robben speelde geweldig, klopt inderdaad. Voor de rest liet de verdediging op het einde te veel gaten vallen, zie je ook wel aan die twee tegendoelpunten. Emanuelson speelde ook wel lekker, alleen stond er niet heel lang in. Van Bommel viel me inderdaad ook op.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de rest liet de verdediging op het einde te veel gaten vallen, zie je ook wel aan die twee tegendoelpunten.

Ja, de verdediging blijft toch wel dramatisch hoor. Dat hebben we tegen Duitsland al een beetje kunnen zien, maar dat was dan ook tegen een heel sterke tegenstander met absolute topspelers. Engeland is eigenlijk gewoon een subtopper in Europa, helemaal nu mannen als Lampard en Rooney ontbreken. Dan mogen die tegengoals niet zo gemakkelijk vallen als vanavond gebeurde.

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste helft was niet om aan te zien. De passes alleen al. Er werden naar mijn mening te veel ballen ingeleverd op momenten waarin het niet had gehoeven. Op een gegeven moment begon het gewoon te irriteren.. Tweede helft was gelukkig stukken leuker om naar te kijken. Het tempo lag hoger en het Nederlands elftal begon eindelijk wat meer naar voren te spelen. Mooie laatste goal van Robben. Was goed om te zien dat hij zo aan het jagen was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...