Jump to content
Joriz

GTA-trilogie komt naar de Mac!


Op de vraag van een fan of Grand Theft Auto ook ooit naar de Mac komt heeft Rockstar Games ja gezegd! De GTA-trilogie, met daarin Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Andreas, komt volgens Rockstar Games later dit jaar naar de Mac. Volgens Rockstar Games wordt hierover binnenkort meer informatie bekend gemaakt. Meer is er namelijk op dit moment nog niet bekend.

Waarschijnlijk gaat Rockstar Games gebruik maken van Steam. Met Steam kan je spellen van Valve (zoals Half-Life en CounterStrike), en andere uitgevers beheren, kopen en spelen. Steam is sinds deze zomer ook beschikbaar voor de Mac waarbij een deel van spellen van Valve al speelbaar is op de Mac. Aangezien Rockstar Games ook al onder andere de GTA-trilogie via Steam beschikbaar heeft gesteld voor Windows-computers gaat de Mac-versie waarschijnlijk ook via deze weg worden verspreid.

gallery_1_5_263615.png

Hoeveel de GTA-trilogie gaat kosten is nog niet bekend. De PC-versie van de trilogie kost nu € 29,99.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Maar de vraag is..

Is het ook te modden?

Waarschijnlijk moet Apple het dan eerst goedkeuren :puh:.

Zelf ben ik niet echt een Apple fan. Ik snap niet waarom iemand zoveel geld voor een pc wil betalen, terwijl je voor de helft van het geld een even goede Windows-pc kan kopen. Die helft die overblijft betaal je alleen voor dat appeltje waar een hap uit mist.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Totaal onnodig in mijn ogen..:)

Dan heb jij weinig verstand van markt werking en dergelijke aangezien de markt voor Mac games nu aardig open begint te breken. Het begon met Steam for Mac i.c.m. Steamplay en sindsdien komt er steeds meer interesse in games voor op OS X. Als je nu een van de eerste bent, heb je het voordeel dat er weinig concurrenten zijn en dat betekent meer geld. Sowieso is 'de trilogie' nog steeds redelijk geliefd en ik verwacht dan ook dat het redelijk zal verkopen.

Slimme zet wat mij betreft, er zijn veel mensen die het liefste helemaal omschakelen van Windows naar OS X en dit zal de drempel alleen maar verlagen. Als steeds meer uitgevers hun games ook voor Mac uit gaan geven is dat alleen maar beter.

Eerste keer dat ik Rockstar Games naar de trilogie zie verwijzen als de 'classics' ipv. de echte classics, trouwens.

Inderdaad. Voor nieuwere fans echter die de franchise pas nu leren kennen door IV, kan ik me wel voorstellen dat deze GTA's als classic worden ervaren. En uiteraard zijn ze de titel meer dan waard.

[table=header]Ontopic[/table]Inderdaad voor alle Mac gebruikers een grote plus. Al kan ik me niet voorstellen dat er veel Mac gebruikers er echt gebruik van gaan maken. De Mac gebruikers die ik ken hebben namelijk allemaal op hun Mac ook een stabiele Windows versie draaien om het issue "niet geschikt voor Mac" te omzijlen waar toch nog veel programma's mee kampten in de beginjaren van het huidige Mac zoals het nu al een aantal jaar een merk is. :Y

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

[...]

Leuk dat je dat zo aanhaalt, maar dan zou Steam for Mac ook een grote flop zijn en dat is het niet. In de eerste week was 11 procent van de gameverkopen voor de Mac en het aanbod games is op dit moment nog niet te vergelijken met elkaar. Als ze het met Steam for Mac kunnen, kan Rockstar Games het ook met de trilogie.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar de vraag is..

Is het ook te modden?

Waarschijnlijk moet Apple het dan eerst goedkeuren :puh:.

Zelf ben ik niet echt een Apple fan. Ik snap niet waarom iemand zoveel geld voor een pc wil betalen, terwijl je voor de helft van het geld een even goede Windows-pc kan kopen. Die helft die overblijft betaal je alleen voor dat appeltje waar een hap uit mist.

Heb jij BTW wel ooit eens achter een apple gezeten?

Ik vind er niets mis mee :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

[...]

Leuk dat je dat zo aanhaalt, maar dan zou Steam for Mac ook een grote flop zijn en dat is het niet. In de eerste week was 11 procent van de gameverkopen voor de Mac en het aanbod games is op dit moment nog niet te vergelijken met elkaar. Als ze het met Steam for Mac kunnen, kan Rockstar Games het ook met de trilogie.

Vergis je niet, Half Life 2 en Counterstrike zijn 2 van de meest gehypte pc spellen ooit. Daarbij is de GTA triologie op zowel de ps2 als xbox al uitgekomen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

[table=header]Ontopic[/table]Inderdaad voor alle Mac gebruikers een grote plus. Al kan ik me niet voorstellen dat er veel Mac gebruikers er echt gebruik van gaan maken. De Mac gebruikers die ik ken hebben namelijk allemaal op hun Mac ook een stabiele Windows versie draaien om het issue "niet geschikt voor Mac" te omzijlen waar toch nog veel programma's mee kampten in de beginjaren van het huidige Mac zoals het nu al een aantal jaar een merk is. :Y

Klopt, je kan gewoon Windows op je Max erbij doen, gewoon BOOTCAMP

Enkel loopt GTA SA er niet erg lekker op, het richten bijvoorbeeld werkt niet helemaal lekker en soms doet het geluid een beetje vaag

Ik denk overigens niet dat ik deze trilogie ga halen voor de Mac, tis opzich een fijne pc, maar hij is zo 'dichtgetimmerd'

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...