Jump to content

EK Kwalificatie Voetbal


Dutchy3010

Recommended Posts

Dat hier nog geen topic over is... :puh:

Nederland heeft eerste twee wedstrijden gewonnen, maar niet sprankelend. Vrijdag moeten ze weer, en dinsdag wordt imo de eerste echte uitdaging tegen Zweden.

Wat vinden jullie ervan dat Nigel de Jong niet meer welkom is? Ik vind het hartstikke terecht. Hij heeft in een half jaar tijd al 2x het been van iemand gebroken, daarbij komt die karate kick en nog veel meer. Van mij mag hij weg blijven. Voor de mensen die het gemist hebben een filmpje van afgelopen week. :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    10

  • commando

    7

  • Guardian1980

    7

  • GekkieJ01

    6

Tsja. Zwaar terecht, wat mij betreft voetbalt zo iemand gewoon niet meer. Eigenlijk moeten ze hem gewoon aanklagen bij de politie voor mishandeling. Dit is geen voetbal meer, gewoon op de man met intentie.. En dan niet eens een kaart krijgen. Daarnaast is het al de tweede keer dat hij een been van iemand breekt in een half jaar, en daar komt ook nog die overtreding op Xabi Alonso bij.

Link to comment
Delen op andere websites

Aanklagen voor mishandeling gaat me veel te ver hoor. Het is een contactsport en daar hoort een zeker risico bij. Niet dat ik 't nu goed wil praten, maar de enige juiste straf voor Nigel de Jong is gewoon een schorsing. Dat vind ik nog 't vreemdste...met zijn reputatie komt 'ie er nog altijd vanaf met slechts een gele kaart of helemaal niets.

Overigens is de keuze van Van Marwijk om 'm uit de selectie te zetten wel te begrijpen. Als hij niet met zo'n speler wil spelen, is 't z'n goed recht om 'm niet op te roepen. Echter vraag ik me wel sterk af of we 'm kunnen missen nu ook Theo Janssen geblesseerd is. Van der Vaart zal 'ie waarschijnlijk niet als controleur opstellen en om daar nou Stijn Schaars of Demy de Zeeuw neer te zetten...nee, liever niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Aanklagen voor mishandeling gaat me veel te ver hoor. Het is een contactsport en daar hoort een zeker risico bij. Niet dat ik 't nu goed wil praten, maar de enige juiste straf voor Nigel de Jong is gewoon een schorsing. Dat vind ik nog 't vreemdste...met zijn reputatie komt 'ie er nog altijd vanaf met slechts een gele kaart of helemaal niets.

Overigens is de keuze van Van Marwijk om 'm uit de selectie te zetten wel te begrijpen. Als hij niet met zo'n speler wil spelen, is 't z'n goed recht om 'm niet op te roepen. Echter vraag ik me wel sterk af of we 'm kunnen missen nu ook Theo Janssen geblesseerd is. Van der Vaart zal 'ie waarschijnlijk niet als controleur opstellen en om daar nou Stijn Schaars of Demy de Zeeuw neer te zetten...nee, liever niet.

Een incidentele te grove tackle hoort bij een contactsport. Elke week je tegenstander naar de eeuwige jachtvelden proberen te schopen zeker niet. Hem vastzetten gaat mij ook wat ver, maar een schorsing voor de rest van het seizoen (zowel als international en als clubvoetballer) lijkt mij helemaal niet verkeerd. Dat wil uiteraard ook zeggen dat ie tot het eind van het seizoen geen salaris krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou liever hebben dat ze een controlerende middenvelder weg zouden laten, zeker tegen een tegenstander als Moldavië.

Ja, daar ben ik ook wel voor, zet Van der Vaart maar naast Van Bommel, spelen we ook nog wat aanvallender. Maar ik acht de kans nihil dat Van Marwijk dat nog overweegt, dus eigenlijk tel ik die optie al niet meer mee. En als ik dan zie welke voetballers we nog achter de hand hebben, daar wordt ik niet vrolijker van.

@ jimmiefitz: Nigel de Jong of Demy de Zeeuw, dat vind ik nogal een verschil...ik ben niet bijster onder de indruk van De Zeeuw. Vind ik eigenlijk meer zo'n matige voetballer die Feyenoord altijd binnenhaalt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou liever hebben dat ze een controlerende middenvelder weg zouden laten, zeker tegen een tegenstander als Moldavië.

Ja, daar ben ik ook wel voor, zet Van der Vaart maar naast Van Bommel, spelen we ook nog wat aanvallender. Maar ik acht de kans nihil dat Van Marwijk dat nog overweegt, dus eigenlijk tel ik die optie al niet meer mee. En als ik dan zie welke voetballers we nog achter de hand hebben, daar wordt ik niet vrolijker van.

Of Janssen als die fit zou zijn. Die vind ik wat meer geschikt voor de positie van de Jong. Als je van der Vaart opstelt dan moet je hem wel een stuk naar voren schuiven.

Link to comment
Delen op andere websites

Theo Janssen vind ik ook een prima optie, maar die is er dus niet bij. Tegen Moldavië zou Demy de Zeeuw in principe wel mee moeten kunnen, maar we spelen ook nog tegen Zweden. Daar zouden we Nigel de Jong toch heel goed kunnen gebruiken vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Van bommel is niet echt geliefd bij me pa omdat hij altijd viese overtredingen moet maken, om het spel weer terug te krijgen. ( bijvoorbeeld op de hakken trappen, of een sliding met 2 benen ), en als de scheidsrechter hem aanspreekt poeslief doen, 't is toch geen Italiaan? duh.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Als sanctie tegen zware overtredingen zou ik zeggen: Schorsing zolang de geblesseerde speler niet kan voetballen. Een commissie wijze mannen moet dan uitsluitsel geven of het een incident was dat bij het spel hoorde (kopduel waarbij de koppen tegen elkaar kletsen bijvoorbeeld) of iets waarbij de uitvoerder vantevoren kon weten dat hij de ander zou kunnen blesseren (tackle met twee benen, elleboogstoot, acties a lá De Jong etc.), waarop dus zo'n dergelijke schorsing volgt. Uiteraard wordt de geschorste deze periode ook niet betaald, of in ieder geval minder.

Wie er op het middenveld moet spelen, ik weet het niet. Oranje wint toch.

Trouwens Dutchy, fantastisch topic. Het zou een idee van mij kunnen zijn:7

Bewerkt: door guardian1980
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...