Jump to content

EK Kwalificatie Voetbal


Dutchy3010

Recommended Posts

Moldavië-uit, altijd lastig. Ik heb er niks van gezien (moest naar IKEA :duh:) maar in de krant stond dat Vd Vaart op het middenveld zou gaan spelen. Hoe is dat gegaan, was hij een goede vervanger van De Jong?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    10

  • commando

    7

  • Guardian1980

    7

  • GekkieJ01

    6

Ik vind die tackle van Nigel De Jong gewoon kunnen, die tackle was puur bedoelt op de bal, herhaal 20 keer de tackle waarop je z'n sliding ziet en dan zie je wat ik zie; dat z'n been niet goed gericht is en afkaatst naar de enkel door de bal.

Link to comment
Delen op andere websites

Dutchy, de eerste helft was stukken beter dan de tweede. In de tweede helft werden we gewoon onder druk gezet door Moldavië, dat mag echt niet gebeuren. Maar dat had een simpele reden: Nederland wist 't overwicht van de eerste helft niet uit te drukken in doelpunten.

@ guardian1980: Van der Vaart speelde goed, maar niet opvallend goed. Hij deed wat 'ie moest doen, was veel in balbezit en speelde ook gewoon goed, maar niet meer dan dat. Wat mij vooral opviel was Wesley Sneijder. Hij heeft zich inmiddels natuurlijk al vaak bewezen, maar hoe sterk hij aan de bal is en zijn tweebenigheid, da's echt niet meer normaal. Kroon die man alsjeblieft tot beste voetballer van het afgelopen jaar, want dat is 'ie echt. Met Inter won hij alles, dankzij hem stonden we in de WK-finale en hij speelt elke wedstrijd goed en is zó beslissend. Natuurlijk, Messi is op papier de beste voetballer ter wereld, maar 2010 is echt Wesley z'n jaar. Diep respect.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind die tackle van Nigel De Jong gewoon kunnen, die tackle was puur bedoelt op de bal, herhaal 20 keer de tackle waarop je z'n sliding ziet en dan zie je wat ik zie; dat z'n been niet goed gericht is en afkaatst naar de enkel door de bal.

Zo'n overtreding, in de 3de minuut, op zo'n positie op het veld is gewoon helemaal gestoord. Die de Jong heeft een steekje los.

Dutchy, de eerste helft was stukken beter dan de tweede. In de tweede helft werden we gewoon onder druk gezet door Moldavië, dat mag echt niet gebeuren. Maar dat had een simpele reden: Nederland wist 't overwicht van de eerste helft niet uit te drukken in doelpunten.

Vergeet ook niet dat de Nederlandse spelers in de topcompetities spelen. Sommige spelen minstens 2 wedstrijden per week. En aangezien voetballers ook maar mensen zijn kunnen ze in dit soort wedstrijden natuurlijk geen 110% geven.

@ guardian1980: Van der Vaart speelde goed, maar niet opvallend goed. Hij deed wat 'ie moest doen, was veel in balbezit en speelde ook gewoon goed, maar niet meer dan dat. Wat mij vooral opviel was Wesley Sneijder. Hij heeft zich inmiddels natuurlijk al vaak bewezen, maar hoe sterk hij aan de bal is en zijn tweebenigheid, da's echt niet meer normaal. Kroon die man alsjeblieft tot beste voetballer van het afgelopen jaar, want dat is 'ie echt. Met Inter won hij alles, dankzij hem stonden we in de WK-finale en hij speelt elke wedstrijd goed en is zó beslissend. Natuurlijk, Messi is op papier de beste voetballer ter wereld, maar 2010 is echt Wesley z'n jaar. Diep respect.

Al vind ik Sneijder op dit moment wat minder sterk als de laatste paar maanden van het vorige seizoen, toen was hij nog veel beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland heeft weer gewonnen, maar maar met 1-0. Heb de eerste helft helaas gemist, maar als die net zo erg was als de tweede vind ik het helemaal niet erg dat ik die gemist heb. :duh:

Ze speelden in de eerste helft wel iets beter. Ik vind zelfs dat het Nederlands elftal meer aan voetballen toekomt met Rafael van der Vaart als middenvelder dan Nigel de Jong. En meer kansen hebben we ook wel gehad. Klaas-Jan Huntelaar die bijvoorbeeld paar keer met de bal voor het doel komt en maar liefst 1× scoorde. Ook werd een bal op de lat gekopt, die er gewoon in zou kunnen zijn gegaan. Slecht speelden we dus niet echt, maar ook fantastisch ook zeker niet. Van Moldavië zou je toch eigenlijk wel met 3-0 moeten kunnen winnen denk ik. Maarja, het is zoals het is. We hebben in ieder geval weer 3 punten te pakken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Was wel een leuke wedstrijd vandaag. :D Alleen de laatste 20 minuten wat minder, maar ja... Je kunt niet alles hebben! Ben blij dat ik eindelijk weer eens heb kunnen genieten. Vond alleen Lens erg zwak spelen, ik snap niet wat hij in het Nederlands elftal te zoeken heeft. Trouwens, weer een belachelijke overtreding van Ibrahimovic. Wat een zak, als het niet lukt dan maar even zo'n overtreding. Ga toch bij je mama uithuilen ofzo... Maar goed, op de goede weg voor het EK, heb genoten. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Was wel een leuke wedstrijd vandaag. :D Alleen de laatste 20 minuten wat minder, maar ja... Je kunt niet alles hebben! Ben blij dat ik eindelijk weer eens heb kunnen genieten. Vond alleen Lens erg zwak spelen, ik snap niet wat hij in het Nederlands elftal te zoeken heeft. Trouwens, weer een belachelijke overtreding van Ibrahimovic. Wat een zak, als het niet lukt dan maar even zo'n overtreding. Ga toch bij je mama uithuilen ofzo... Maar goed, op de goede weg voor het EK, heb genoten. :tu:

Talent heeft die jongen wel, maar hij moet nog veel trainen, dat wel. Ik vond het wel jammer van dat buitenspel doelpunt, gunde 't Lens wel. Nederland speelde vandaag echt oppermachtig. Zogenaamd de sterkste tegenstander of 1 van de sterkere uit de poule en we spelen ze zonder moeite weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Was wel een leuke wedstrijd vandaag. icon_mrgreen.gif Alleen de laatste 20 minuten wat minder, maar ja... Je kunt niet alles hebben! Ben blij dat ik eindelijk weer eens heb kunnen genieten. Vond alleen Lens erg zwak spelen, ik snap niet wat hij in het Nederlands elftal te zoeken heeft. Trouwens, weer een belachelijke overtreding van Ibrahimovic. Wat een zak, als het niet lukt dan maar even zo'n overtreding. Ga toch bij je mama uithuilen ofzo... Maar goed, op de goede weg voor het EK, heb genoten. thumbsup2.gif

Vergeet van Bommel niet, die speelde ook verschrikkelijk slecht, heb em de hele wedstrijd alleen maar rond de middencircel zien rondstaan ( nee niet lopen ), hij was gewoon niet actief in de wedstrijd. En steeds die gore overtredingen ( pootje haken, gaan liggen ) enzovoort.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het jammer dat Kuyt al zo snel naar de kant moest. Hij kwam bij het kopduel erg ongelukkig neer, waarbij hij zijn voet verzwikte. Volgens mij wilde hij eerst weer terug het veld in, maar zag hij daar toch maar vanaf. Met een hoop gevloek verdween-ie toen de catacomben in. Zonde, want ik vind Kuyt nog altijd één van de betere voetballers in Oranje. Een ontzettend harde werker.

Verder heb ik de wedstrijd maar half gevolgd, omdat ik nog met andere dingen bezig was. Maar ik merkte wel dat Zweden behoorlijk hard speelde. Nou heeft Oranje daar ook een handje van, maar er werden toch een paar lelijke tikken uitgedeeld. Maar ach, wat doet dat er toe? 4-1! :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Was wel een leuke wedstrijd vandaag. icon_mrgreen.gif Alleen de laatste 20 minuten wat minder, maar ja... Je kunt niet alles hebben! Ben blij dat ik eindelijk weer eens heb kunnen genieten. Vond alleen Lens erg zwak spelen, ik snap niet wat hij in het Nederlands elftal te zoeken heeft. Trouwens, weer een belachelijke overtreding van Ibrahimovic. Wat een zak, als het niet lukt dan maar even zo'n overtreding. Ga toch bij je mama uithuilen ofzo... Maar goed, op de goede weg voor het EK, heb genoten. thumbsup2.gif

Vergeet van Bommel niet, die speelde ook verschrikkelijk slecht, heb em de hele wedstrijd alleen maar rond de middencircel zien rondstaan ( nee niet lopen ), hij was gewoon niet actief in de wedstrijd. En steeds die gore overtredingen ( pootje haken, gaan liggen ) enzovoort.

Dat is uitgelegd. Van der Vaart is de gene die deze wedstrijd de hele tijd liep en de bal kwam ophalen van de verdediging. Hierdoor moet Van Bommel de ruimte opzoeken om zo zijn tegenstander aan de kant te krijgen voor Van der Vaart. VdV krijgt zo meer ruimte. Dat is ook de reden waarom Van Bommel niet zoveel aan het lopen was.

Daarnaast speelt Dirk Kuyt dit jaar waarschijnlijk niet meer. Zijn enkelbanden zijn afgescheurd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...