Jump to content

Last.fm


Silverbyte

Recommended Posts

last-fm-logo-300x115.png

Last.fm is een online muziekcommunity, die de afgelopen jaren flink is gegroeid in populariteit. Ik laat Wikipedia even aan het woord:

Last.fm is een online communitywebsite die zich richt op internetradio en muziek. De site is het resultaat van een fusie van een eerder Audioscrobbler-muzieksysteem en www.last.fm. Audioscrobbler is een bedrijf' date=' opgericht door Richard Jones, dat zich bezighoudt met het luistergedrag van mensen die achter de computer zitten. Het project Last.fm is momenteel het enige project van dit bedrijf. Dit project houdt zich bezig met het bijhouden van statistieken omtrent de muziek waar men naar luistert. Via speciale software kan het programma de titels en artiesten uit een digitaal geluidsmedium aflezen en in een database opslaan. Deze gegevens worden bijgehouden en op het internet gepubliceerd, waarna mensen aan de hand van muziekstijl met elkaar in contact kunnen komen. Op deze manieren wordt muziek verspreid en kunnen mensen in aanraking komen met minder bekende muziek uit de door hen geliefde genres. Last.fm heeft in het luistergedrag van duizenden internetters veel verandering teweeggebracht. Hiervoor ontving het dan ook de Europrix, een award voor de beste multimediaprojecten.

De website heeft zich door de jaren heen sterk ontwikkeld en bevat tegenwoordig niet meer alleen statistieken over luistergedrag, maar werkt ook met een Last.fm Radio, waarop muziek per genre wordt afgespeeld, vriendenlijsten, neighbours (gebruikers met overeenkomstig luistergedrag), concertagenda's, groups (groepen van mensen met dezelfde muzikale smaak) en tags (onderverdelingen in de muziek van een bepaalde gebruiker, bijvoorbeeld per genre).[/i']

Bron: Wikipedia

In dit topic kun je terecht om gebruikersnamen, artiesten en widgets uit te wisselen. Ben je een te gekke band tegengekomen? Wil je bijhouden of er nog meer mensen fan zijn van je favoriete band? Hier ben je aan het juiste adres. We houden ook een lijst bij met alle Last.fm-accounts van GTAForumleden. Wil je hier ook bij? Stuur dan even een PM naar Silverbyte.

[table=header]GTAForum Gebruikersnaam|Last.fm Gebruikersnaam

@7ulian|7ulian

@Cabyon|Beatomania

@Cylas|jules_nlbr

|Dippie94

@Exoit|RubenBstoel

@Flitskikker|MvBMusic

@Foreigner97|foreigner97

@Godfather|Hazie-

@Gtaboy107|Gtaboy107

@Lord-Vortex|LORD-VORTEX

@Silverbyte|LiquidSheep[/table]

Laat de discussie losbarsten!

Bewerkt: door Silverbyte
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Silverbyte

    25

  • Foreigner97

    8

  • Cabyon

    6

  • 7ulian

    4

Cheers., ik wil je er wel even op wijzen dat je niet onbeperkt naar de Last.fm radiozenders kunt luisteren. Na 30 dagen verloopt je trial, en zul je een abonnement moeten nemen als je nog naar deze zenders wilt luisteren. Je kunt natuurlijk nog wel gewoon je muziek scrobblen vanaf je computer of iPod. ;)

Bewerkt: door Empire
Link to comment
Delen op andere websites

Tot nu toe iedereen in het lijstje VERY LOW vergelijkbaarheid van muzieksmaak, haha. :engel:

Waar scrobblen jullie uit? Ik scrobble uit een eigen programma (RadioShow). Het is een radio-emulator die liedjes af kan kappen, en (geripte Fresh FM) jingles tussen de liedjes afspeelt. Scrobblen en MSN naam bijwerken gaat allemaal volautomatisch. :D

Verder Radio Edits ftw! :D

2vvnrz7.jpg

zssmk7.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik scrobble altijd vanuit WinAmp. In mijn ogen een veel betere en snellere interface dan iTunes, waar je continu wordt doodgegooid met allerlei reclames. iTunes ziet er grafisch een stuk beter uit, maar kan in gebruik niet tippen aan WinAmp. Scrobblen vanaf de iPod doe ik maar zelden, omdat vaak de helft van mijn recente plays niet wordt meegeteld. Ik ben er nog steeds niet uit hoe dat komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik gewoon de scrobbler met ITunes. Ipod scrobbling gaat bij mij 90% van de keren goed. Soms pakt ie hem niet, soms wilt ie juist alle plays op mijn Ipod scrobblen (dan doe ik annuleer, anders is het oneerlijk :bonk: )

Link to comment
Delen op andere websites

Heb ook maar eens een account aangemaakt, maar het werkt echt niet voor mij. Als ik The Machine invul krijg ik een of andere rock band in plaats van die litouwse held. Overigens wel een wonder dat ik full tracks voorgeschoteld krijg. Voor mijn muziek werkt deze site totaal niet, houd het liever bij Hardtraxx.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik scrobble altijd vanuit WinAmp. In mijn ogen een veel betere en snellere interface dan iTunes, waar je continu wordt doodgegooid met allerlei reclames. iTunes ziet er grafisch een stuk beter uit, maar kan in gebruik niet tippen aan WinAmp. Scrobblen vanaf de iPod doe ik maar zelden, omdat vaak de helft van mijn recente plays niet wordt meegeteld. Ik ben er nog steeds niet uit hoe dat komt.

Inderdaad. Bij mij telt ie ook meer dan de helft niet mee als ik scrobble vanaf de iPod. Mij vind je makkelijk onder de naam Gtaboy107. D'r is hier iemand die Empire heet en een goede smaak heeft. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Eerst werkte het bij mij wel qua bands opzoeken. Maar de bands die nu bij suggesties staan ken ik al lang. Ik kom met last.fm eigenlijk geen nieuwe muziek meer tegen. Ook luisterde ik eerst ook naar die radio's, maar mijn trial is allang voorbij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom tegenwoordig ook nauwelijks meer van die leuke, onbekende bandjes tegen. Maar ik vind het wel interssant om bij te houden hoeveel (en welke) muziek ik luister in verhouding met vrienden. Zo heb ik wel eens periodes waarin ik een bepaalde band helemaal te gek vind, waar ik later vrijwel nooit meer naar luister.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je voor leuke recommendations wat verder moet zoeken. bij de Similar artists staan waarschijnlijk al artiesten die je kent. Als je wat verder bladert bij de similar artists, of de similar artists van die weer gaat bekijken... of de groepen opzoekt die bij je favo artiest zijn aangesloten. Gewoon heel veel door klikken tot je de artiest waarmee je begon niet meer ziet, dan krijg je leuke resultaten. Soms is het k*t, soms is het ongelofelijk vet. Geef het de tijd!

Link to comment
Delen op andere websites

ik weet niet, ik heb het nooit zo op radio :puh: , ik wil zelf m'n liedjes kiezen :D

en dan kom ik meestal gewoon op youtube uit.

het enige radiostation waarna ik luister is BNR, maar daar komt (haast)geen muziek op voor :sigaar:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

ik weet niet, ik heb het nooit zo op radio :puh: , ik wil zelf m'n liedjes kiezen :D

en dan kom ik meestal gewoon op youtube uit.

het enige radiostation waarna ik luister is BNR, maar daar komt (haast)geen muziek op voor :sigaar:

Dan heb je de OP blijkbaar niet goed gelezen. Last.fm beschikt weliswaar over een radio, maar het hoofdconcept is het scrobblen van je muziek. Die wordt dan gewoon bijgehouden op de site, en zo krijg je heel interessante statistiekjes over je luistergedrag. Je kunt dus wel degelijk je eigen muziek kiezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...