Jump to content

Last.fm


Silverbyte

Recommended Posts

ik weet niet, ik heb het nooit zo op radio :puh: , ik wil zelf m'n liedjes kiezen :D

en dan kom ik meestal gewoon op youtube uit.

het enige radiostation waarna ik luister is BNR, maar daar komt (haast)geen muziek op voor :sigaar:

Dan heb je de OP blijkbaar niet goed gelezen. Last.fm beschikt weliswaar over een radio, maar het hoofdconcept is het scrobblen van je muziek. Die wordt dan gewoon bijgehouden op de site, en zo krijg je heel interessante statistiekjes over je luistergedrag. Je kunt dus wel degelijk je eigen muziek kiezen.

Nou, inderdaad. Volgens mij heb je in Amerika en Duitsland onbeperkt radio (of was dat nou Spotify).

In elk geval, ik hoorde van Last.FM radiogebruikers dat het erg tegenvalt, dat de muziek niet altijd goed bij elkaar past en zo. Je moet het vooral voor statistiek gebruiken. Door die statistieken kan je vervolgens weer recommendations vinden als je wilt, maar de statistieken is het hoofddoel.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Silverbyte

    25

  • Foreigner97

    8

  • Cabyon

    6

  • 7ulian

    4

Voor mij is er ook totaal niks nieuws te ontdekken.

Tja, om eerlijk te zijn heb ik ook al lang geen goeie band meer gevonden via recommend. Maar als je redelijk wat plays hebt dan geeft hij wel goeie suggesties. En daarnaast zit er kans in dat je via een van je buren goeie muziek leert kennen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb vandaag de mijlpaal van 10.000 plays bereikt. Bij het nummer Magical Mystery Tour van The Beatles verscheen het magische getal op de teller. :)

Ik heb ook een widget die alle speciale mijlpalen (Eerste play, duizendtallen, etc.) bijhoudt. Die kun je hier downloaden. Je kunt zelf een heleboel voorkeuren instellen, zoals het type mijlpaal, de tekstkleur en de keuze tussen een plaatje van de artiest of van het album. Aanradertje.

Link to comment
Delen op andere websites

Het systeem is is meer rock en pop gericht als je kijkt naar de manier van weergeven van bands en releases. Het werkt het beste met reguliere albums. Met elektronische muziek heb je meer te maken met EPs, losse releases en remixes. Eigenlijk is het maar een detail, maar je krijgt wel veel 'fix your tags' geneuzel. Discogs heeft een geweldig database systeem met credits, aliassen en master releases.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe het komt weet ik niet, maar m'n scrobbler herkent ook de plays van m'n iPod weer. Er is wel veel verloren gegaan bij het overzetten van de recente tracks, maar ik ben blij dat het weer werkt zoals het zou moeten werken.

Oh, en Exoit, ik raad je zeker aan de Last.fm FAQ even door te nemen. Daar staan de meestvoorkomende beginnersproblemen in beschreven. Veel plezier ermee. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe het komt weet ik niet, maar m'n scrobbler herkent ook de plays van m'n iPod weer. Er is wel veel verloren gegaan bij het overzetten van de recente tracks, maar ik ben blij dat het weer werkt zoals het zou moeten werken.

Oh, en Exoit, ik raad je zeker aan de Last.fm FAQ even door te nemen. Daar staan de meestvoorkomende beginnersproblemen in beschreven. Veel plezier ermee. :bier:

Dankjewel voor het advies! :). Ik vind het nu al leuk, en ik verbaas me hoevaak ik al naar A7X heb geluisterd. Al meer dan 2000 keer! :O

Link to comment
Delen op andere websites

Het systeem is is meer rock en pop gericht als je kijkt naar de manier van weergeven van bands en releases. Het werkt het beste met reguliere albums. Met elektronische muziek heb je meer te maken met EPs, losse releases en remixes. Eigenlijk is het maar een detail, maar je krijgt wel veel 'fix your tags' geneuzel. Discogs heeft een geweldig database systeem met credits, aliassen en master releases.

Jottem

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb weer een toffe widget gevonden. De Top Album Generator. Het is een kwestie van een paar gegevens invoeren en selecteren, en vervolgens krijg je een mooi overzicht van je meestgeluisterde albums. En dat kan nog best verrassend zijn. Zo staat bij mij Costello Music van The Fratellis bovenaan, en dat had ik echt niet verwacht.

Link to comment
Delen op andere websites

hey

ik heb last.fm account aangemaakt (jules_nlbr) en ik vind het ik vind het wel leuk (moet nog veel dingen ondekken :puh:) maar mijn vraag is:

als ik die 3 euro per maand betaal kan ik dan onbeperkt liedjes luisteren??

of moet ik dan nog nummers kopen?

kan iemand mij uitleggen:P

alvast bedankt

Cylas

Link to comment
Delen op andere websites

Als je Subscriber (Abonnee) wordt, dan kun je inderdaad onbeperkt naar de radiozenders luisteren. Maar je kunt sowieso onbeperkt je muziek scrobblen. Daarvoor heb je alleen de Last.fm Scrobbler nodig. Je geeft je voorkeuren en gegevens op, en vervolgens zal het programma alle afgespeelde muziek op je computer scrobblen. Dit kost je geen cent.

Ik zal je trouwens gelijk even toevoegen aan de lijst. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je Subscriber (Abonnee) wordt, dan kun je inderdaad onbeperkt naar de radiozenders luisteren. Maar je kunt sowieso onbeperkt je muziek scrobblen. Daarvoor heb je alleen de Last.fm Scrobbler nodig. Je geeft je voorkeuren en gegevens op, en vervolgens zal het programma alle afgespeelde muziek op je computer scrobblen. Dit kost je geen cent.

Ik zal je trouwens gelijk even toevoegen aan de lijst. :)

dus ik kan ook gwn downloaden :puh: ? net als bij iTunes alleen dan veeel goedkoper ?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...