Jump to content

Last.fm


Silverbyte

Recommended Posts

Nee, zo werkt het niet. Je kunt geen muziek downloaden van Last.fm, je kunt je muziek slechts 'scrobblen', ofwel: doorsturen naar de website. Zoals je op je eigen profiel kunt zien ontstaan er op die manier allemaal overzichten en statistiekjes, en da's erg leuk om bij te houden. En natuurlijk kun je er nieuwe contacten leggen en andere artiesten ontdekken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Silverbyte

    25

  • Foreigner97

    8

  • Cabyon

    6

  • 7ulian

    4

Ik zal het even stapsgewijs uitleggen.

1. Je download de Last.fm Scrobbler.

2. Je installeert de Scrobbler en koppelt deze aan het programma waarmee jij muziek luistert (Bijvoorbeeld iTunes, Winamp, Windows Media Player). Het programma legt uit hoe je dit moet doen.

3. Om te kijken of alles goed ingesteld is speel je even een nummer af. Als het nummer wordt weergegeven in de scrobbler en op je profielpagina, dan is het goed.

4. Lay back and enjoy!

Wat betreft de radio: je hebt een trial (Proefperiode) van 30 dagen. Dat houdt in dat je 30 dagen onbeperkt naar de radiozenders kunt luisteren. Daarna zul je een abonnement moeten nemen als je hier nog naar wilt luisteren. Je kunt nog wel gewoon je muziek scrobblen volgens de manier die ik hierboven heb uitgelegd. Dat is gewoon onbeperkt, en daar hoef je niets voor te betalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. 30 tracks is wat mij betreft wel erg karig, zeker omdat je in bepaalde landen gewoon gratis naar de radio kunt luisteren. Maar goed, je kunt zelf het best bepalen of je voor Last.fm wilt gaan betalen. Ik vind de radio niet echt interessant, aangezien ik de gerelateerde artiesten van mijn 'top charts' inmiddels ook wel ken. Wat me wél vet lijkt is dat je toegang krijgt tot een speciale VIP Zone, waar je allerlei extra statistieken, grafieken en andere zooi kunt uittesten en gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Excuseer me voor de enorme schop naar boven, maar omdat ik zo nu en dan nog steeds invites van GTAForum-leden krijg ligt de activiteit rondom Last.fm dus toch niet helemaal stil.

Wil ik meteen even mijn beklag doen, want ik vind het af en toe behoorlijk irritant dat je niet zelf het getoonde plaatje van de artiesten in je library kunt instellen. Het werkt nu volgens beoordelingen van de foto, en dat betekent dat het soms echt om het uur verandert. Die zie je vooral bij grote namen als The Beatles. Ik zou het veel toffer vinden als ik gewoon zelf een afbeelding kan selecteren. Ik heb het idee dan ook voorgesteld in de fora aldaar, en hoop dat er wat uit komt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

omdat ik zo nu en dan nog steeds invites van GTAForum-leden krijg

:$

Wil ik meteen even mijn beklag doen, want ik vind het af en toe behoorlijk irritant dat je niet zelf het getoonde plaatje van de artiesten in je library kunt instellen. Het werkt nu volgens beoordelingen van de foto, en dat betekent dat het soms echt om het uur verandert. Die zie je vooral bij grote namen als The Beatles. Ik zou het veel toffer vinden als ik gewoon zelf een afbeelding kan selecteren. Ik heb het idee dan ook voorgesteld in de fora aldaar, en hoop dat er wat uit komt. :puh:

Hmm, hier merk ik niet zoveel van, bij mij veranderen de afbeeldingen van artiesten eigenlijk amper... Maar dat zou inderdaad wel een leuke functie zijn, als je die plaatjes zelf zou kunnen instellen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Jammer dat dit topic elke keer zo wegzakt.

Last.fm heeft tegenwoordig ook een Friend Finder die compatibel is met Yahoo, Facebook etc.

Klik

Heb er zelf nog niet uitgebreid naar gekeken, maar lijkt me op zich best een handige feature. Ze schijnen ook te kijken naar de mogelijkheden om Last.fm aan Twitter te linken. Dat lijkt me helemaal top. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Jongens, laat dit topic eens niet zo wegzakken. :-(

Last.fm heeft weer een paar nieuwe functies/stats, en ik vind ze erg tof. Zo kun je op de artiestenpagina's nu meteen zien welke van je vrienden nog meer naar de betreffende artiest luisteren, en hoeveel plays ze hebben. Eigenlijk heb je er geen reet aan, maar ik ben nogal een statistiekengeilerd, dus ik vind het een mooie toevoeging. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Voeg mijn naam ook even toe bij de usernames. Mijn username is Hazie-

Overigens vind ik wel dat last.fm ook wel wat meer kan balanceren met zijn suggesties. Als ik bijvoorbeeld 10 metalnummers luister en 3 electronummers krijg ik alleen suggesties van metalbands. Voor de rest scrobble ik vanuit Winamp of Spotify.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik vond dat eerst ook hinderlijk. Maar je recommendations blijken gebaseerd te zijn op waar je de afgelopen tijd naar geluisterd hebt. Als je dus een tijdje veel naar metal luistert, zul je ook meer metal aanbevolen krijgen. Het neighbour-systeem werkt op een zelfde manier.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 11 maanden later...

Vanwege discussie in de statusupdates dit topic ook maar weer eens nieuw leven ingeblazen. We zijn inmiddels weer een jaar en een aantal belangrijke updates verder. Fijn dat ze de nieuwe scrobbler nu ook eindelijk een beetje stabiel hebben, zorgde de eerste dagen voor een hoop heisa. En toch kunnen we nog steeds niet zelf een library picture voor een artiest instellen, iets wat ik wel heel graag zou doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n zelf-ingestelde library picture zou kunnen, maar hoeft van mij niet zo. Door de random pictures kom je juist veel foto's tegen van de artiest/band die je eerst nog niet kende, dat vind ik juist leuk :)

Mijn username is op Last.FM overigens ook foreigner97.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...