Jump to content

Last.fm


Silverbyte

Recommended Posts

Mij lijkt het juist een prettige functie, want mijn favoriete artiesten hebben soms foto's die ik verschrikkelijk vind, maar welke je dus niet kunt veranderen. Je hebt trouwens een behoorlijk volwassen muzieksmaak voor iemand van 15, dat kan ik altijd wel waarderen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Silverbyte

    25

  • Foreigner97

    8

  • Cabyon

    6

  • 7ulian

    4

Weet iemand trouwens een website waarmee je makkelijk een playlist samen kan stellen van muziek? Ik gebruik nu http://youtube-playl...er.valami.info/ om verschillende playlists van YouTube-users bij elkaar te voegen. Leuk, maar ideaal is het niet.

Ik kan natuurlijk hordes muziekjeslegaaldownloaden, maar ik behoud liever zo veel mogelijk vrije ruimte op mijn laptop. Dus het zou ideaal zijn om online ergens een eigen afspeellijst te hebben, die niet een half uur nodig heeft om te laden (playlist-randomizer) of maar tot 200 gaat (Youtube).

Ja ik lees dit met rode wangen terug want ik klink als een verwend nest, maar weet iemand of dit ergens makkelijk kan?

Over Last.FM, ik heb dat nooit gebruikt. Vaak luister ik muziek dat de meeste mensen toch niets doet, van de meest obscure hiphop-tak naar een jaren 80 New Age-twijgje. Hetzelfde geldt waarschijnlijk andersom, aangezien welhaast iedereen die ik ken muziek luistert die mij weinig doet.

Ook probeer ik trouwens af te leren om termen als "volwassen smaak" te gebruiken en af te leren om met mijn eigen smaak te pochen. Je zal nooit iemand over zichzelf horen zeggen dat hij of zij echt een godsgruwelijke muzieksmaak heeft.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Kwam opeens in me op: gebruiken jullie 'paint it black' of 'simply red'?

Voor de mensen die het niet snappen: de kleur van de header boven je pagina kun je veranderen. Standaard is rood, en je kunt het zelf veranderen in zwart. Dit natuurlijk met namen die geheel toepasselijk zijn voor een muziek-site. Ik zelf gebruik 'paint it black', welke kleur gebruiken jullie?

Het verschil:

lastfmx.jpg

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Recentelijk overigens een heerlijke heavy-metal band (her)ontdekt uit de jaren '80, Cinderella. Ik kende al een aantal nummers, maar ik ben het afgelopen weekend flink gaan luisteren en ik kan het erg waarderen.

2 grote hits, voor de herkenbaarheid:

Jullie nog bands ontdekt?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...

Ach ja, het gaat z'n gangetje wat. Sinds kort scrobble ik voornamelijk met Spotify, en ik moet zeggen dat het me prima bevalt.

Middels Spotify ben ik wat meer in de muziek van Blind Melon gedoken. Een popbandje uit de jaren '90, vooral bekend dankzij enkele bescheiden hitjes in diezelfde tijd, zoals No Rain. Helaas heeft de zanger kort naar hun succesperiode het loodje gelegd (overleden aan een niet zo handige combinatie van een aantal drugs, meen ik me te herinneren), waardoor de band ook stil lag. Maar, nu heb ik ontdekt dat ze in 2006 een nieuwe zanger hebben gekregen en zo een soort nieuwe start gemaakt, en ik moet zeggen: dat album dat daaruit is gekomen best lekker klinkt.

Hierbij een aantal nummers, mocht ik interesse opgewekt hebben:

No Rain, uit '93. Melodie toont wel wat gelijkenissen met die van Basket Case van Green Day

With The Right Set Of Eyes, 2007

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Goed nieuws voor mij: een kerel op Last.fm heeft een script ontwikkeld waarmee je gemakkelijk zelf een library-foto in kunt stellen voor artiesten. Als je wilt kun je er zelfs meerdere instellen, zodat je library er elke keer weer anders uitziet. Enige downside is dat alleen jij de ingestelde foto's ziet, anderen niet. Maar goed, dat maakt mij niet uit, ik schijn toch de enige obsessieveling te zijn die zich bezighoudt met die plaatjes.

Zie hier

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...