Jump to content

Jupiler League 2010/2011


Gtaboy107

Recommended Posts

jupilerleague.jpg

De Jupiler League, vroeger bekend als de Eerste Divisie, is de op één na hoogste voetbalcompetitie in Nederland. De winnaar van de competitie promoveert rechtstreeks naar de Eredivisie. Verder nemen acht clubs uit de Eerste divisie, de periodekampioenen aangevuld met de besten in de eindranglijst, deel aan de play-offs om op die manier promotie af te dwingen. Ook de nummers zestien en zeventien van de Eredivisie nemen deel aan de play-offs. Zij moeten proberen zich op het hoogste niveau te handhaven. De nummer 18 van de Jupiler League kan degraderen naar de Topklasse.

(Dank aan Wikipedia)

De clubs die dit seizoen in de JL spelen zijn:

AGOVV Apeldoorn

Almere City FC

SC Cambuur

FC Den Bosch

FC Dordrecht

FC Eindhoven

FC Emmen

Fortuna Sittard

Go Ahead Eagles

Helmond Sport

MVV Maastricht

RBC Roosendaal

RKC Waalwijk

Sparta Rotterdam

Telstar

BV Veendam

FC Volendam

FC Zwolle

Hier kun je praten over dit seizoen van de Jupiler League!

Ik begin wel: FC Zwolle! Vandaag met 2-0 gewonnen van SC Cambuur, ik was erbij. Goede eerste helft, tweede was wat minder. Maar toch 9 punten voor op Volendam. :D

Link to comment
Delen op andere websites

jupilerleague.jpg

De Jupiler League, vroeger bekend als de Eerste Divisie, is de op één na hoogste voetbalcompetitie in Nederland. De winnaar van de competitie promoveert rechtstreeks naar de Eredivisie. Verder nemen acht clubs uit de Eerste divisie, de periodekampioenen aangevuld met de besten in de eindranglijst, deel aan de play-offs om op die manier promotie af te dwingen. Ook de nummers zestien en zeventien van de Eredivisie nemen deel aan de play-offs. Zij moeten proberen zich op het hoogste niveau te handhaven. De nummer 18 van de Jupiler League kan degraderen naar de Topklasse.

(Dank aan Wikipedia)

Daar had je wikipedia voor nodig? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

De blauwe boeren uit Apeldoorn zijn gewoon de beste! Vandaag soort van lokale Derby gehad tegen GAE (deventer), k weet alleen de eindstand nog niet. Ik hoop AGOVV, maar iets zegt me dat GAE de punten hebben gestolen :-(. Ook heeft AGOVV ditjaar 7 punten in mindering gekregen van KNVB door openstaande schulden... :S

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hier nog niet eerder een topic over was, de competitie is al ongeveer op de helft. Ikzelf heb weinig met de JL, maar ik kan begrijpen dat fans van JL-clubs het wel zien zitten.

Ik denk dat Willem II zeker wel zal degraderen naar de JL, maar dat in de nacompetitie er geen andere ploegen zullen degraderen. Gezien de huidige stand (12/12/2010 18:36) vrees ik voor Fortuna Sittard dat het einde in zicht is. En inderdaad, Almere City, what where they thinking???

Link to comment
Delen op andere websites

De blauwe boeren uit Apeldoorn zijn gewoon de beste! Vandaag soort van lokale Derby gehad tegen GAE (deventer), k weet alleen de eindstand nog niet. Ik hoop AGOVV, maar iets zegt me dat GAE de punten hebben gestolen :-(. Ook heeft AGOVV ditjaar 7 punten in mindering gekregen van KNVB door openstaande schulden... :S

Ik had vandaag op de radio gehoord dat er bij die wedstrijd een hele turbelente slotfase was. AGOVV kwam blijkbaar met 2-1 voor in de blessuretijd. In die zelfde blessuretijd vielen er nog 2 rode kaarten en kwam GAE nog langs zij. Dus ja, ik denk dat je nu baalt...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...