Jump to content

[Verhaal] GTA: Los Vatagos


Phoenyxar

Recommended Posts

Grand Theft Auto



Los Vatagos

Voorwoord: ik maak dit topic als reactie op dat van PrioX, om een tweede, ander verhaal te tonen. Ik en PrioX delen al meer dan een jaar een eigen GTA-verhaal via meerdere topics en als hij een heel topic toewijdt aan zijn verhaal... Vind ik toch dat het mooi zou zijn als ik het mijne ook maar maak. 'De Opmaak is dan ook gebaseerd op die van PrioX, zodat er makelijk kan worden vergeleken. Om daarbij maar ook te vermelden dat hij eerst was.'

Verhaal:

Het verhaal speelt zich af in Los Vatagos, deze locatie zal verder iets beter worden uitgelegd.

Het verhaal begint in september 2009, wanneer een bijeenkomst van de 9 corps van de staat wordt verstoord door een politie-interventie. Corps zijn verzamelingen van meerdere gangs, een beetje de Commission's uit IV, maar dan er 9 van. Waarna er bij de volgende bijeenkomst een aanslag op hun wordt gepleegd, begint de bal te rollen. Wat uiteindelijk leidt in een oorlogssituatie tussen de meeste corps:

[table=header]Corp-war

Sicilian Gambit + Varrio Azteco|NavCon + Conzopa

Keycompound|Aprova

Neutraal:|Couples, Southern Fed, Incan Syndcate[/table]

Simon Paratelli, een lid van de Bouvier Angels(NavCon), wordt na de 2de mislukte bijeenkomst door Tayl Poronia, leider van de NavCon, naar de Forston Bridge gestuurd. De brug is afgedankt maar ligt er nog steeds, ze was de eerste verbinding tussen El Tello en Las Nergo. Simon moet de laatste banden met de Bellars (Sicilian Gambit) verbreken. Hier loopt het echter mis, Simon wordt neergeschoten en door zijn vriend Carlo naar het El Tello hospital gedaan... er is echter meer gaande dan Simon wist rond deze 'deal'...

Twee maanden later, einde oktober, mag Simon het ziekenhuis verlaten (coma). Carlo zegt hem echter dat ze beide nu in Los Nandos moeten gaan wonen, omdat de Bellar-aanwezigheid in El Tello gevaarlijk groot is geworden. Hier trekken ze bij Sugo Plava in, een ouder lid van de Bouvier Angels. Sugo's huis ligt in het district Shore Hills, wel ver weg van de Jorgé F (Sicilian Gambit) aan de andere kant van Los Nandos. Maar de situatie is zeer instabiel. Simon zal snel moeten recupereren en terug moeten vechten voor de NavCon. Ongelukkig raakt hij terecht in een machtspelletje tussen de leiders van Sicilian Gambit en NavCon... iets waardoor hij samen met Tayl de hele staat wordt doorgejaagd. Wanhoop slaat toe, maar er is hoop. In het verhaal mengt een politieagent zich ook nog met de zaken, Samuel Bakerley is zo'n 26 jaar en heeft zijn eigen motivatie om Simon te helpen in zijn queeste. Samuel bezorgt Simon veel informatie en helpt hem in enkele benarde situaties, maar waarom...?

Protagonist:

Simon Paratelli is van Italiaanse origine. Zijn vader was vroeger de leider van de BA, echter werd hij drie jaren geleden neergeschoten in een coupe op een kruispunt. Tot heden is niet geweten wie de exacte dader was, iets wat ze waarschijnlijk ook nooit te weten komen. Samen met zijn broer is Simon lid bij de BA, al van een jonge leeftijd. Zijn moeder woont nu samen met zijn zus in San Lamo. Simon wil in het begin enkel maar de corpwar overleven en hopen dat hij toch genoeg verdient met dit gedoe zodat hij hier op tijd mee kan stoppen. Dit leventje komt hem wat later duur te staan waardoor Simon wordt gedreven door wraak, iets wat hem dan ook totaal kapot maakt. Hij moet en zal zijn taken dan ook volbrengen en de dader afmaken, maar zal hij ooit bij de dader geraken?

Vijanden:

Juan Soprack: de leider van de Bellars, later blijkt ook pas waar hij allemaal verantwoordelijk voor was.

Sicilian Gambit: deze corp is na de NavCon de grootste van Los Vatagos, echter hebben ze veel extra macht bijgekregen tijdens de Corp-War, de SG is hierdoor ook de meest gevreesde corp voor Simon; ze herbergt 6 gangs, verspreid over heel LV, waaronder de Bellars.

Varrion Azteco: is de enige bondgenoot van de SG, in tegenstelling tot SG is deze corp tamelijk klein, maar 3 gangs. Toch is dit extra beetje gevaar té veel, elke tegenstander meer is een stapje dichter bij de dood in LV...

Personages:

Carlo Dalvoti: beste vriend van Simon en tevens ook lid van de BA, zit zogoed als in hetzelfde schuitje als Simon.

Tayl Poronia: leider van de NavCon, ondervindt veel last van de Corp-War en probeert zichzelf en zijn manschappen zogoed als mogelijk in veiligheid te brengen.

Sugo Plava: woont in Los Nandos en is één van de belangrijke figuren in de Los Nandos-afdeling van de BA.

Opdrachtgevers:

-Sugo Plava

-Tayl Poronia

-Carlo Dalvoti

-Juan Luvardro

-Fransesca Paratelli

-Antonio Picippo

-Karl Tiblotti

...

Wapens:

[table=header]Fists|Melee|Pistol|Shotgun|SMG|Assault|Heavy|Sniper|Grenade|Alternative|Back

Fists|Knife|Glock 17|Remington 870|Tec-9|M4A4|Flamethrower|Remington M40A1|Grenade|Camera|Parachute

Brass Knuckles|Hammer|Colt Python|Ithaca 37|G36C|M60|RPG-7|PSG-1|Tear Gas|Spray Can|Backpack

Taser|Screwdriver|Desert Eagle|SPAS-12|Thompson M1921|AK-74|Minigun|DSR-1|Molotov|Fire Extinguesher|-

-|Nitestick|CZ-75 A|Remington Spartan 100|Uzi|M16|H&K HK69A1|SVD Dragunov|Sticky Bombs|Night Vision Goggles|-

-|Baseball Bat|AMP Automag 180|DAO-12|MP5|M249|-|-|Landmine|Thermal Vision Goggles|-

-|Machete|-|AA-12|SW MP-10|Bushmaster ACR|-|-|Smoke Grenade|-|-

-|Katana|-|-|FN P90|H&K HK416|-|-|-|-|-

-|Chainsaw|-|-|-|-|-|-|-|-|-

-|Meatcleaver|-|-|-|-|-|-|-|-|-

-|Spade|-|-|-|-|-|-|-|-|-

-|Golf Club|-|-|-|-|-|-|-|-|-

-|Pool Cue|-|-|-|-|-|-|-|-|-

-|Hockey Stick|-|-|-|-|-|-|-|-|-

-|Scythe|-|-|-|-|-|-|-|-|-

-|Wood Cutter's Axe|-|-|-|-|-|-|-|-|-

-|Cane|-|-|-|-|-|-|-|-|-[/table]

Voertuigen: (Nog niet geüpdate)

Auto's

[table=header]Sport|2-Deurs|4-Deurs|4WD & Monovolumes|Industrial|Commercial|Government

Anubis|Achaea|Admiral|Argento|Biff|Airtug|Ambulance

Banshee|Alpha|Atlanta|Blista|Cement Truck|Baggage|APC

Buffalo|Blista Compact|Blade|Bobcat|Dozer|Benson|Barracks

Bulldog|Bravura|Broadway|Cavalcade|DFT-30|Boxville|Enforcer

Bullet|Buccaneer|Chavos|Cavalcade FXT|Dumper|Burrito|FBI Truck

Calgary|Bug|Cognoscenti|Camper|Flatbed|Fish Van|Fire Truck

Cheetah|Cadrona|Cruiser|Contender|Forklift|Hot Dog|Noose Cruiser

Comet|Cityscape|DF8-90|Habanero|Linerunner|Looney|Noose Patriot

Coquette|Clover|Dilettante|Huntley|Mobile Crane|Mr. Tasty|Police Cruiser

Deimos SP|Club|Emperor|Landstalker|Packer|Mule|Police Patrol

Dukes|Cossie|Elegant|Mesa|Phantom|Pony|Police Stinger

Elegy|DeLuxo|Esperanto|Minivan|'Port Crane'|Speedo|Police Stockade

Euros|Diamond|Excess|Monstrosity|Recovery|Steed|Prison Bus

Ferocious|Faction|Feroci|Moonbeam|Ripley|Yankee|Python

F620|Feltzer|Glendale|Pancho|Roadtrain|-|Ranger

Hellenbach GT|Flash|Gomorra|Patriot|Shovel|Service|Rhino

Idaho|Fortune|Greenwoord|Rancher|Steam-Roller|Alphamail|Securicar

Infernus|Furore GT|Hakumai|Rebla|Tanker|Bus|-

Jugular|Futo|Ingot|Sadler|Tipper-Truck|Cabby|-

Jester|Hermes|Intruder|Serrano|-|Cabbie|-

Kalasjnikov|Hot-Knife|Kuruma|Slamvan|Race|Coach|-

Memphis|Hustler|Lokus|Sodom|500XLR8|News Van|-

Meteor|Lobo|Marbelle|Solair|Beast|Romero|-

Moria|Majestic|Matglas|Stratum|Bloodring|'Sky Car'|-

Phoenix|Manana|Merit|Vanswall|Eagle|Sweeper|-

Polaris|Medusa|Michelli|Walton|E-3|Taxi|-

Phobos VT|Peyote|MK GT9|Yosemite|Formula R|Tow-Truck|-

Ruiner|Pilote|Mundano|-|Hotring|Trashmaster|-

Sabre|Picador|Nebula|-|Kart|Utility Van|-

Sabre GT|Previon|Oceanic|-|Mannschaft|-|-

Stinger|Remington|Oracle|-|Monster|Offroad|-

Sultan|Rhapsody|Perennial|-|Nova Dart|Bandito|-

Super GT|Stallion|Pinnacle|-|Resolution X|BF Injection|-

Turismo|Tampa|PMP 600|-|Style SR|Combine Harvester|-

Uranus|Thunder|Premier|-|Sultan RS|Dune|-

Vigero|Thunder-Rodd|Presidente|-|X-BOY|Quad|-

V8 Ghost|Virgo|Primo|-|-|Quadbike|-

ZR-350|Voodoo|Savanna|-|-|Sandking|-

-|Womb|Sentinel|-|-|Splitz 6 ATV|-

-|Windsor|Schafter|-|-|Tractor|-

-|-|Stafford|-|-|Y4200|-

-|-|Stretch|-|-|Journey|-

-|-|Stretch E|-|-|-|-

-|-|Sunrise|-|-|-|-

-|-|Tahoma|-|-|-|-

-|-|Titania|-|-|-|-

-|-|Tornado|-|-|-|-

-|-|Vincent|-|-|-|-

-|-|Washington|-|-|-|-

-|-|Willard|-|-|-|-[/table]

Anderen:

[table=header]Motors|Boten|Vliegtuigen|Heli's

Akuma|Barge|Airtrain|Annihilator

Angel|Bovver'64|Andromada|Buzzard

Bati-800|Dinghy|AT-400|Cargobob

BF-400|Floater|Beagle|Hunter

Daemon|Hippo|Biplane|Leviathan

Dakar|Jetmax|Cropduster|Little Willy

Diabolus|Jetski|Dodo|LVPD Maverick

Double T|Launch|Hydra|Maverick

Faggio|Marquis|Nevada|News Copter

FCR-900|Predator|Rustler|Raindance

Freeway|Reefer|Shamal|Sea Sparrow

Hakuchou|Rio|Skimmer|Skylift

Hellfury|Sea Dragon|Stunt Plane|Sparrow

Hexer|Smuggler|-|Swift

HPV-1000|Speeder|-|-

Innovation|Squalo|-|Treinen

Lycan|Tropic|-|Brownstreak

Manchez|Vortex|-|Freight

Nightblade|Yola|-|Subway

NRG-500|-|-|Tram

NRG-900F|Bicycles|-|-

NRG-900RR|BMX|-|Fun

PCJ-600|Mountainbike|-|Caddy

Pizzaboy|Pesco|-|Ferry

Revenant|Bike|-|Jetpack

Sanchez|-|-|Laundromat

Streetfighter|-|-|Motorski

Trial|-|-|Mower

Vader|-|-|Skateboard

Ventoso|-|-|Skates

Wayfarer|-|-|Wheelchair

Wintergreen|-|-|-

Wolfsbane|-|-|-

Zombie|-|-|-[/table]

Omtrent enkele voertuigen kunnen wel vragen worden gesteld, ik heb bijna elk voertuig dat ooit in een GTA is voorgekomen opgenomen en er een auto uit de realiteit bijgeplakt. Echter heb ik ook zelf namen verzonnen en die zullen het minst duidelijk zijn. Daarbij bestaan er ook enkele exclusief 'gepainte' wagens, vaak in bezit van een gang. Er bestaan ook varianten binnen 1 type. vb: de Polaris stelt een Chevrolet Camaro SS voor, deze heeft een Coupé- maar ook een Cabrio-versie. Daarbij zijn er ook merken, maar die ga ik 'niet' vermelden.

Activiteiten:

De huidige activiteiten plus een heleboel andere, ondermeer:

-Meerdere soorten races zullen aanwezig zijn. In totaal telt Los Vatagos ca. 10 'circuits', deze verschillen van Kart, tot Oval, tot Omloop, tot Rally. Keuze genoeg dus.

-Nu kun je jezelf ook bedrinken buiten vriend-gerelateerde "missie's".

-Ook een mogelijkheid tot roken... etc

-Je kan nu zelf je eigen telefoon kopen en natuurlijk huizen, veel huizen.

-Net als in RDR de mogelijkheid tot het vinden/zoeken van planten. Geen gewone planten uiteraard, in feite zul je moeten zoeken naar drugs. Wilde drugsplanten of een plantage ontdekken, het kan je veel geld opleveren.

-Zoeken naar grondstoffen. In de oude mijnen van Lucory zijn nog wel wat waardevolle mineralen te vinden, toch een zonde om ze niet mee te nemen, is het niet?

Zij-missie's:

-Het eerder vermeldde racen, houdt ook triathlons en boot/vliegtuigraces in.

-Taxi Driver

-Vigilante

-Fireman

-Bus Driver

-'Gang War', maar dan anders als in de voorbije GTA's, nu ga je geen gebieden overnemen, maar dingen vernietigen/mensen neerschieten van een bepaalde gang... om zo aan meer geld te komen. Een klein beetje als VCS, maar dan zonder het overnemen van een territorium.

Allemaal wel gekende zij-missie's

Los Vatagos

Kaart

Dit is de enige kaart die ik heb van héél Los Vatagos.

Na de benaming van de staat ontdekte ik dat Los Vatagos een echt spaans woord is en 'Het Vermogen' betekent. Een naam die ik wel vind passen bij een ongecontroleerd gebied waar misdaad; corruptie en moord heersen. Los Vatagos is een archipel in de Stille Oceaan, ooit gekoloniseerd door meerdere Europese landen. Hierdoor heeft de staat een grote verscheidenheid in cultuur en ook een gescheiden landschap.

De staat telt 7 Gebieden: (Klik op de getallen voor de kaart)

-Dorcons, een tamelijk klein eiland, met Los Nandos als 'hoofdstad'. Dit gebied telt enkel maar vele velden en bossen, een hoop kleine dorpjes en El Tello in het Noord-Oosten. (1)

-Welteica, is qua geologische morfologie gelijk aan Dorcons maar is zo'n kleine 3 keer groter. In zijn bossen herbergt Welteica een oude burcht, een immens testcircuit en vele offroadwegen. (2)

-Trenaxe heeft wat velden met de bijbehorende dorpjes in het Noorden, maar onder Rio del Marco ligt een immense woestijn die zich tot in het Zuiden van het gebied uitstrekt, waar olie wordt geboord. In dit gebied ligt trouwens ook het LV Army HQ. (3)

-Ninerock op zich is een gigantisch eiland met vele heuvels (9?) en gigantische bossen. Er ligt ook een tamelijk groot stuwmeer achter de Darcis Dam en herbergt de grootste stad van de gehele archipel: Hardun. Het eiland is veelzijdig aangezien er het internationale circuit van Hardun ligt, er 2 surfstadjes aan weerszijden van het eiland en er nog enkele mijnen in het zuiden zijn te vinden. (4)

-Belevuer is een kleiner eiland dat vooral velden en akkers herbergt, hier is ook een gigantische zilvermijn ten Noord-Oosten van Lucory gevonden. Iets dat de economie en immigratie bevorderde. (5)

-Antacho bestaat uit 2 eilanden, op het grootste ligt de plaatselijke hoofdstad Drugston. In Antacho vindt je vooral plantages en industrie in het zuiden, met de bijbehorende verwaarloosde geschiedenis. Hiernaast is er ook nog een dam die wat van de benodigde energie voorziet. Het kleine neveneiland is een soort van spa, een kuuroord voor de rijkeren. (6)

-Lustjenna is het grootste eiland en bezit de hoogste berg: de West Rock. In het Noorden vind je bloeiende dorpjes en steden in de bossen... naar het zuiden toe wordt het landschap onbeerlijker. Een woestijn en de West Rock strekken zich van San Burdon tot Las Agul. In deze woestijn zorgt de 'Dish Pit' voor een grote verandering van de omgeving. (7)

[table=header]Steden

01.|Hardun|261.700

02.|Drugston|223.100

03.|Los Nandos|207.300

04.|San Burdon|187.800

05.|El Mane|182.000

06.|Rio del Marco|161.600

07.|Elmarias|154.700

08.|Las Agul|151.900

09.|San Lamo|151.600

10.|Las Magmas|132.500

11.|Los Teros|125.300

12.|Normell|122.100

13.|Narhom|117.400

14.|Las Nergo|108.900

15.|Lucory|102.300

16.|Nüngkirchen|97.800

17.|El Tigre|93.100

18.|Stoneheaven|86.500

19.|Las Erga|80.200

20.|Schovelyard|78.800

21.|Milkdon|73.200

22.|El Tello|71.800

23.|El Caltendo|63.600

24.|Las Côtas|52.000

25.|San Jgel|31.500

Tot|Los Vatagos|3.218.700[/table]

Deze tabek met de 25 steden van Los Vatagos moet de verhoudingen van de steden duidelijk maken.

Winkels

[table=header]Winkels

Restaurant|Café's|Kleding|Bank|Tankstation

Burger Shot|Steinway|Zip|Schlongenberg|Terroil

Cluckin' Bell|Diner 60|Modo|Bank of Liberty|Globe Oil

Well Stacked|SuperStar Café|Persues|-|Xoomer

Tacopalyps|24/7|Binco|-|RON

Rusty Brown|-|SubUrban|-|Xero

World of Coq|-|ProLaps|-|AMCo

Drussila's|-|Victim|-|-

-|-|Didier Sachs|-|-[/table]

24/7 is geen café, maar je kan er via Vending Machines wel drank gaan kopen, daarnaast functioneerd het ook als restaurant en als echte winkel aangezien je er ook voorwerpen kunt kopen.

Keuze:

[table=header]Drank

Alcohol:|Pißwasser|Raggs|Pride|Patriot|Logger|Fleischberg

Frisdrank:|Electrolyte|ECola (Light)|Sprunk (Light)|Monkey Juice|OrangOTang|-[/table]

Hiernaast bestaan er ook voertuigwinkels: dus nu kun je naar keuze een auto/boot/motor aanschaffen en moet je ze niet perse zoeken... natuurlijk kost dit wel wat. De winkels bestaan per merk, waarop je dus wel moet weten wat je zoekt als je een 'dealer' binnenwandelt.

Overige

Internet: natuurlijk zijn er Tw@'s in LV, hier kun je zelfs nieuw vrijgekomen huizen vinden.

Telefoon: net zoals in GTA IV, enkel kun je nu zelf een nieuw model gaan kopen.

Tanken: in een realistisch GTA moet een realistisch tank-systeem. Daarmee bedoel ik dat het er sowieso in moet, maar niet zoals al die mislukte SA-mods, waar je 30 meter kunt rijden waarna je stilvalt. JE zou toch afhangend van type auto een bepaald aantal KM moeten kunnen rijden: zo'n ca. 80 KM op 1 tank. Dat is iets meer dan éénmaal de snelweg "A8" in Los Vatagos rondrijden.

HUD:

http://img10.imageshack.us/i/hudl.jpg/

-Linksboven, net zoals in IV: De Info.

-Centraal, net als in IV: Radiozender(s)

-Rechts, ook zoals in IV: Het geselcteerde wapen. Hier een 9mm maar niet echt geweldig getekend.

-Middenonder: De wagen waarin je rijd, merk+type.

-Rechtsonder: Straat - Gebied - Stad/County - Vasteland (Vasteland is de grote "archipel" waar je momenteel vertoeft.)

-Linksonder: Radar en Speedometer met Benzinemeter

Waarom Speedo- en benzinemeter, wel ik vind dit zelf heel goede bijvoegingen in GTA, zolang ze geloofwaardig en degelijk werken, want anders is het niks anders dan ergernis. Speedometer moet dan wel beter uitgewerkt.

Radar:

Links: Groen = Health - Rechts: Wit = Armor

Donkergrijs voor de gebouwen

Lichtgrijs voor steegjes

N staat uiteraard voor Noorden

Theme Song;

Tot ik een ander vind, lijkt me dit wel perfect passen:

http://www.youtube.com/watch?v=axtoa6kOXMM

The Underground Productions©

Naar een idee van PrioXCoMBo

Link to comment
Delen op andere websites

Alleen de screen van "Los Vatagos" werkt niet?

Ik moest vertrekken en dat viel mij ook op, ik zal eens via een andere manier proberen, bedankt voor het herinneren.

Daarbij bedankt PrioX.

Edit: opgelost, de kaart ziet er nu mooi oud en versleten uit (is ze ook :7 ) je kan zelfs zien wat er aan de andere kant staat :cab:

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
  • 8 maanden later...

*Bump* ( :$ )

Ik heb de wapenlijst geüpdate, iets wat ik ook ga doen met de voertuigenlijst.

Over het verhaal: dat wordt momenteel in de vorm van ene boek uitgeschreven, zit al aan 24 pagina's... maar door omstandigheden (examens) gaat het nu wel wat traag vooruit =3

[Voor de mensen die dit nog zouden volgen...]

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik kwam toch ter conclusie dat het iets beter was om ze neer te typen in plaats van te schrijven.

Maar die 24 pagina's zijn nog niks eigelijk, ik verwacht dat het zo'n 1100 pagina's bereikt; ja het wordt een echte epos ;D

Kaarten teken ik wel nog, want ik zie het nut niet om dat in Paint te doen terwijl het sneller gaat om ze te tekenen en dan in te scannen :7

Link to comment
Delen op andere websites

1100 pagina's van gemiddeld zo'n 300 woorden. 330.000 woorden. Ofwel 33 keer zoveel als een bachelorscriptie en 11 keer zoveel als een masterscriptie. Beetje veel, haha.

Maar even serieus: denk je dat mensen 1100 pagina's gaan lezen? Ik snap dat je het voornamelijk voor jezelf doet, maar feedback zou ook leuk zijn, nietwaar? Ik zou het max 100 pagina's maken, en zelfs dat zal men al niet snel lezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...