Jump to content

Wereldkeeper Van der Sar stopt


BoerTijger

Recommended Posts

Bij eredivisie vond ik het niet echt thuis passen dit maar ik vond helaas geen topic met specifiek Voetbal (kan erover heen hebben gekeken, excuses dan!)

Edwin van der Sar stopt na dit seizoen definitief met zijn loopbaan. De 40-jarige doelman verlengde de laatste seizoenen bij Manchester United zijn contract telkens met een jaar, maar kondigt nu zijn afscheid aan.

'Ik breng het nu zelf graag naar buiten. Het is een goed moment voor mijzelf, maar ook voor de club', vertelt de goalie aan De Telegraaf. 'Manchester United moet verder kijken en is ook al bezig met de opvolging.'

United-trainer Alex Ferguson is een groot bewonderaar van de Nederlandse keeper en zal zijn afscheid betreuren. 'Ik weet hoe de boss, de spelers en de mensen bij de club mij waarderen. Het is binnen de club fijn om te horen hoe blij ze met je zijn.'

Bron: http://www.vi.nl/Nieuws-item/194227/Van-der-Sar-kondigt-einde-imposante-loopbaan-aan.htm

Mening:

Helaas, het was en blijft een wereldkeeper. Ik had het zelf ook wel gedacht dat hij zal stoppen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zat er natuurlijk aan te komen. Al een paar jaar wordt er gespeculeerd over zijn afscheid, en nu het zover is, verrast het me niet. Zeker de beste keeper die ons land de afgelopen 20 jaar heeft gehad, en een van de beste internationaal gezien.

@ TS: Bij zo'n grote voetballer mag je de "s" in zijn naam wel met een hoofdletter schrijven ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het zat er natuurlijk aan te komen. Al een paar jaar wordt er gespeculeerd over zijn afscheid, en nu het zover is, verrast het me niet. Zeker de beste keeper die ons land de afgelopen 20 jaar heeft gehad, en een van de beste internationaal gezien.

@ TS: Bij zo'n grote voetballer mag je de "s" in zijn naam wel met een hoofdletter schrijven knipoog.gif

Oja sorry. vergeten zie het nu pas :$.

Je hebt ook wel weer gelijk, ik had dit ook wel verwacht maar nu nog niet. Meer aan het einde van het seizoen

Link to comment
Delen op andere websites

Je had het ook in het topic 'Voetbalnieuws' kunnen zetten. Had nier perzee een apart topic voor hoeven komen

OT: Het is wel een van de grootste international die Nederland heeft gehad. Hij heeft een mooie carriere gehad. Ik wens hem veel succes verder met het seizoen en mssh wel een andere carriere.

Link to comment
Delen op andere websites

Je had het ook in het topic 'Voetbalnieuws' kunnen zetten. Had nier perzee een apart topic voor hoeven komen

Ik gun deze grootheid wel een eigen topic... :Y

Uiteraard is 't jammer dat hij stopt, maar op zijn leeftijd moet 't er een keertje van komen. Qua niveau zou hij volgens mij nog wel even mee kunnen, maar misschien is het beter om te stoppen voordat hij z'n niveau niet meer haalt. Daar zouden andere voetballers een voorbeeld aan kunnen nemen.

Hij heeft een fantastische carrière gehad en vrijwel alles gewonnen wat er te winnen valt. Met Oranje helaas nooit een titel gepakt, maar daarnaast alle belangrijke prijzen. Nu alleen nog even de FA Cup, dan is de erelijst zo compleet mogelijk. Maar wat mij betreft pakt 'ie dit seizoen met Manchester United de treble. Een perfect afscheid voor Van der Sar, dat zou toch mooi zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de Moderator zegt dat hij een apart topic verdient. Dan zal het wel zo zijn.

Maar weet iemand of hij na zijn carriere nog iets gaat doen?? Ik bedoel iets richting de kant van trainer..

Misschien weet hij het zelf nog niet eens. :O

De beste keeper die Nederland ooit gehad heeft denk ik, en op zijn 40ste nog steeds goed. Ik denk een voorbeeld prof voor iedere andere voetballer. Geweldige aanvoerder geweest bij het Nederlands elftal, dus wellicht ook een goede trainer/coach in de toekomst. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het is een eer zelfs om hier als forum een apart topic voor te hebben. Stekeltje heeft erg mooi werk geleverd op het WK, diep respect voor die man. Maar hij staat nog steeds in de schaduw van alle successen die het Nederlands Elftal heeft mogen vieren met van der Sar als de nummer één. De man is niet voor niets vanuit zijn doeltje aanvoerder geweest, en zoals we allemaal weten was het vaak met hakken over de sloot dankzij de reddingen van Edwin.

Ik ben het met Nandro eens, stoppen in je piek en niet blijven zoeken naar meer, als alleen minder nog maar een reële optie is. Een prachtmoment, een pracht van een carrière.. De man verdient alle respect, en nu zijn rust. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Qua niveau zou hij volgens mij nog wel even mee kunnen, maar misschien is het beter om te stoppen voordat hij z'n niveau niet meer haalt.

Hij heeft ook aangegeven dat dat voor hem een belangrijke reden is om te stoppen, zie ook dit stukje op de site van Manchester United.

Link to comment
Delen op andere websites

Stekeltje heeft erg mooi werk geleverd op het WK, diep respect voor die man. Maar hij staat nog steeds in de schaduw van alle successen die het Nederlands Elftal heeft mogen vieren met van der Sar als de nummer één.

Nou, onder Van der Sar heeft het Nederlands Elftal geen finale gespeeld van een EK of WK, dus wat dat betreft heeft Stekelenburg hem op dat gebied al overtroffen. :puh: Qua club successen staat Van der Sar natuurlijk wel een straatlengte voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik las het vanochtend op nu.nl ja... Jammer, maar kan niet zeggen dat ik verbaasd ben. Hij is en blijft al vrij oud voor een profvoetballer. Maar zeker 1 van de beste keepers die Nederland ooit heeft gekend. Ode aan v.d. Sar _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, onder Van der Sar heeft het Nederlands Elftal geen finale gespeeld van een EK of WK (..)

Dat ligt niet alleen aan de keeper, ook aan de andere tien.. :7 Zonder van der Sar hadden we heel wat toernooien de poules niet eens gehaald, dat was mijn punt. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...