Jump to content

Buitenlands Voetbal


Cabyon

Recommended Posts

Wow, wat een ontknoping net in de Premier League in Engeland! Ik heb 't niet gezien, maar zapte langs de BBC, waar zo'n praatprogramma op was. Ze zaten daar live de wedstrijden te bekijken en erover te babbelen. Was 5 minuten voor tijd toen ik keek en Manchester City stond 1-2 achter tegen QPR. Manchester United stond op bezoek bij Sunderland met 0-1 voor. Daarmee zou United toch nog kampioen zijn, want City was alleen kampioen als ze vandaag evenveel of meer punten dan United zouden pakken.

En wat gebeurt er bij City-QPR? Dzeko schiet in blessuretijd de 2-2 binnen, waarna de spanning in de studio toch nog toeneemt. En dan maakt Aguero ook nog eens de winnende, waardoor City tóch kampioen is. Man, hoe spannend is dat als je de beelden niet ziet, maar enkel kunt luisteren. Leek erg op de ontkoping tussen AZ, PSV en Ajax van een paar jaar terug, toen PSV als lachende derde de titel pakte.

Live Score is dat programma, eigenlijk Langs De Lijn maar dan op TV, het is gewoon een fantastisch programma. Leuk voor de supporters en een prachtige ontknoping, maar het laat wel zien dat succes te koop is.

Inderdaad, ik heb de wedstrijd gezien op Sport 1. Was een geweldige wedstrijd om te zien. City had eerst veel geduld en maakte de 1-0, later werd het 1-1 in het begin van de tweede helft en kreeg Barton voor iets van de derde keer in het seizoen rood. Dus QPR was afgeschreven. Ze zette het a la Chelsea helemaal vast in de verdediging en kopte en trapte alles weg. Ze kwamen na een prachtige voorzet van Zamora voor.

Ja maar die Barton is de grootste dorpsidioot in Engeland, die misdraagt zich bij elke club en ook buiten het voetbal kan hij moeilijk zijn handjes thuis houden, hij heeft al vaak genoeg in de cel gezeten. Dan gaat hij op twitter nog even stoer doen en even iedereen namen noemen. :7

Maar volgens mij begon het met Tévez, want hij sloeg ook naar Barton.

Ik heb de hoogtepunten van de wedstrijd gezien op tv, ze hadden ze gecombineerd met de beelden van de Man Utd. - Sunderland match en ook al was het maar een verslag toch zat ik ook vol spanning te kijken. Stiekem ging mijn voorkeur uit naar Man. City, omdat natuurlijk hun kapitein Kompany is en ze al meer dan 40 jaar geen titel hadden gewonnen. Daarom dat het lsot van de match met City dan ook des te beter was. :puh:

En als je City geen terechte winnaar vindt, Man Utd. is niet veel beter hoor zonder het grote geld had United ook nooit zo goed geweest. En city is gewoon over heel het seizoen beter dan United ook in de onderlinge duels.

United heeft het gewoon zelf verpest, simpel zat, maar het is wel te zien dat je met geld makkelijk succes kunt kopen, City doet dat in één seizoen met veel geld smijten, United doet daar wat rustiger mee aan, maar het is wel zichtbaar dat United spelers erbij moet. Die Kagawa van Dortmund heeft al een bezoek van Fergie gehad, tijdens de bekerfinale.

United is nooit goed in duels tegen City, raar maar waar, dat is ook vaak tegen Liverpool, dan verliezen ze ook vaak, maar City had zaterdag dat ene wat United anders altijd wel heeft, de vechtlust. Je kunt United nooit snel afschrijven, want ze willen en zullen scoren.

Toch chapeau voor City hoor, vond het wel eens mooi om die kop van Fergie te zien, prachtig. Arrogante man dat 't is.

Hetzelfde kan je ook van Real en PSG zeggen, ik zie natuurlijk ook liever ploegen zoals Borussia Dortmund. Maar spijtig genoeg zijn het altijd de ploegen met het grote geld die meetellen. Maar dan nog je kan zoveel spelers kopen als je wilt, je moet altijd nog een ploeg kunnen vormen en dat is City gelukt, net zoals United jaren geleden heeft gedaan.

Ja maar Real is al kampioen en PSG is volgens mij ook nummer 1 of 2. Ajax smijt ook aardig wat met geld, maar dat valt natuurlijk reuze mee als je kijkt naar bijvoorbeeld Man Utd. En toch zie je dat het Europees eigenlijk weinig uitmaakt, zoals dit seizoen met United-Ajax.

Bewerkt: door Gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 468
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    108

  • TekaLoca

    101

  • Dutchy3010

    32

  • NandroDavids

    24

Het uitshirt vind ik nog wel kunnen, zelfs mooi eigenlijk, maar dat thuisshirt is echt spuuglelijk. Ze wijken helemaal af van het shirt waar ze meer dan een eeuw mee gespeeld hebben. Als bijv. PSV dit zou doen zouden ze een omgekeerd of gewoon Ajax shirt krijgen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Ferguson in de war is met zijn kilt en een voetbalshirt. :7 Dat Barca shirt is ook zo lelijk, dit is de officiële foto:

484191_408774842489408_130858670281028_1225723_2078824928_n.jpg

Maar geen enkel shirt kan tegen deze op:

vfl-bochum-home-football-shirt-1997-1999-s_3277_1.jpg

Doe dan dit shirt maar:

12-wkl2012.jpg

5-wkl2012.jpg

Prachtig, echt mooi. Die 96 staat voor de aantal doden bij het Hillsborough disaster

Bewerkt: door Gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

**over de shirtskwestie van FC Barcelona**

Oef, ik dacht dat ik weer de enige zou zijn met deze mening. Ik vind de shirts ook lelijk..Het is zoals NandroDavids zegt, die uitshirts lijken op keepershirts. :puh:

I agree met End Of The Riot, dit shirt:

NIKE_FCBarcelona_Presskit_Info_CAT-2.jpg

is wel mooi. ^^

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Hazard gaat naar Chelsea, wat een teleurstelling. :{

Ik had hem veel liever naar Arsenal zien gaan, het is te hopen dat dit een teken is dat Chelsea van plan is om minder defensief te gaan spelen in de toekomst. Hazard is trouwens al de 4de Belg in 2 jaar tijd die naar Chelsea trekt, ik snap alleen niet waarom Chelsea. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan nog, het is ook maar de eerste keer in heel hun club geschiedenis dat ze die gewonnen hebben. En de manier waarop geeft de meeste toch geen mooie indruk van de club.

Ik geef Chelsea ook maar 20% kans dat ze volgend seizoen terug de CL winnen.

De enige reden dat hij voor Chelsea gekozen heeft is waarschijnlijk omdat de ploegen uit Manchester het niet eens waren met zijn looneisen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...