Jump to content
Joriz

GTA5: de geruchten en halve waarheden


GTAGames.nl afbeelding
Eindelijk is het bekend. De volgende GTA zal Grand Theft Auto V: De geruchten en halve waarheden heten. Of toch niet? Veel websites beginnen de laatste dagen steeds meer geruchten te rapporteren. In dit nieuwsbericht zijn de laatste drie grote geruchten opgesomd.

Gerucht 1:
Rockstar Games heeft twee maanden terug vijf nieuwe domeinnamen geregistreerd. Deze zouden kunnen dienen voor teasersites van fictieve bedrijven in de volgende GTA. Kort nadat de media hier over ging rapporteren werd de naam Rockstar Games uit de eigenaarsregistratie verwijderd. De domeinnamen zijn op dit momenteel verder nog ongebruikt. Take Two (het moederbedrijf van Rockstar) bezit trouwens meer dan 700 domeinnamen, het is dus lastig te concluderen of deze domeinnamen überhaupt voor de volgende GTA zijn of niet toevallig voor het spel Agent of L.A. Noire. Het gaat om de volgende domeinnamen:
  • CashForDeadDreams.com
  • SixFigureTemps.com
  • StopPayingYourMortgage.net
  • HammersteinFaust.com
  • LifeInvader.com


Gerucht 2:
Jim Reily, News Director van IGN heeft de volgende tweet online gezet: Heard some interesting things about the next Grand Theft Auto last night. Deze tweet zegt niet zo heel veel, aangezien je niet weet wat hij heeft gehoord. Zelf heb ik namelijk ook dingen van R* over GTA5 gehoord, toch zegt dat helemaal niets. Misschien heeft Rockstar wel tegen mij gezegd dat ze niets mogen zeggen en zo kan het dus ook met Jim Reily zijn. :puh:

Gerucht 3:
The Agency die eerder is gebruikt om een deel van de insprekers van Grand Theft Auto IV bij elkaar te krijgen heeft nu een oproep online staan voor acteurs die diverse aparte rollen dienen te spelen voor een project onder de naam RUSH. Toen Grand Theft Auto IV nog niet bekend was had dit de projectnaam FROZEN. In de cast voor RUSH zitten opvallende dingen. Zo gaat het om politie en criminelen en speelt het zich af ergens in Los Angeles, ideaal voor een volgende GTA in Los Santos dus? Helaas valt verder niet veel te controleren aangezien de daadwerkelijke plaatser van de advertentie natuurlijk niet makkelijk te achterhalen is (R* is voorzichtig). Update: Of zijn de mensen bij Rockstar Games toch niet zo voorzichtig? Iemand heeft namelijk op haar online CV staan dat ze acteert voor RUSH van Take Two Games als "Inner city female street".

Mitch Hayes: 38 – Annoying, wise cracking, highly successful FBI agent. In great shape. Does triathlons, drinks low cal beer, but still has a sense of humor.
Miguel Gonzalez: 25 Young Mexican American FBI agent, caught between a few mob bosses. Very clean cut
Clyde: 23 – Moronic, almost inbred and creepy white trash hillbilly. Very naïve but in a creepy ‘it’s only incest sort of way’
Brother Adam: Welsh monk / cult leader / yoga teacher – 50, very lithe, very into exploring your personal tension through gripping massage. Needs Welsh accent.
Mrs Avery: Neurotic soccer mom, home maker, 48, anxious and addled on pain killers. Very angry at neighbor MRS Bell.
Mrs Bell: Swinger, and mellow Californian divorcee. 45. Ugly but comfortable with self.
Eddie: 47 – Weed evangelist, guy who started smoking at 30, and is now a leading proponent of marijuana’s fantastic properties. White, awkward.
Ira Bernstein: 56 – publicist for an actress known as America’s newest sweetheart who just so happens to love animals, orphans, drugs and sex. He’s always trying to hide her latest indiscretion.
Kevin De Silva: 18 – Albert’s fat, FPS playing gamer son. Smokes a lot of weed, has anxiety issues and a card for a bad back, very soft, very opinionated. Into making racist comments while playing online.
Harut Vartanyan: 42-52 years old – Armenian car dealer, moneylender, would be Fagin and would be bully. Heavily connected to the underworld, but irritates people so much no one likes him.
Nervous Jerry: 48 – paranoiac living in the sticks, near Simon, completely paranoid, and terrified of Simon.
Calvin North: 55 – clapped out FBI agent who now mostly works offering advice on TV shows – whose only claim to fame turns out to be entirely false – but a decent guy in other ways. Badly dressed. Divorced. Putting on weight.
Jerry Cole: 53 – disabled IT expert and criminal information vendor.
Rich Roberts: English hardman actor, 35, who acts tough but who wants to do serious work - the only problem is he can't quite read the words.
Alex: white 52 yr old loosie goosie hippy rich guy who has lost his money and is getting desperate but trying not to.
Scarlet: 45-52 years old – unshaven female spiritualist and hippy with a love of exploring the wilderness. Very into journeys.
Chad: 29 – pretty boy misogynist Beverly Hills party boy. Made money, but not as cool as he thinks he is.
Tae Wong: 39 – somewhat incompetent Chinese mobster, loves doing ecstasy, going to raves.
Taes Translator: 45 - VERY STRAIGHT LACED Chinese translator, terrified of his boss’s dad. Male, awkward. Needs to speak Chinese.

Kortom het wordt de komende maanden een tijd met veel geruchten waar mensen weer hun eigen conclusies uit kunnen trekken. Eén ding dat ik ieder geval verwacht is dat Rockstar Games voorlopig nog hard L.A. Noire blijft promoten en nadat het spel uit is pas over gaat op het promoten van een nieuw spel. Is het volgende spel dus Agent of heet de volgende GTA misschien Agent? We zullen het waarschijnlijk pas na 17 mei 2011 weten als L.A. Noire uit is.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

misschien denk je nu dat gta in los santos saai zou zijn maar in san andreas was los santos klein

ze kunnen ook de hele stad namaken zoals met new york is gedaan

Zo'n beetje wat ik bedoelde. Waarom zou ene GTA in enkel Los Santos saai zijn? Ik moedig het zelfs aan, een beetje de sleur van de vorige Era doorbreken met wat verandering is goed. Het lijkt alsof de meeste enkel om de naam geven, niet om de inhoud.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

't Lijkt mij wel gaaf als ze de stad net zo groot maken als de echte stad. b.v. Liberty City is een hele goede referentie van New York, maar New York heeft volgens mij meer dan honderd straten die van oost naar west lopen onder elkaar, alleen al in Manhattan... LC daarentegen...

Punt daarvan is alleen, als R* zoiets zou willen doen(net als bij b.v. True Crime New York en de nieuwe Driver San Francisco), dan zitten ze eigenlijk wel vast aan maar één eiland doen, zelfs met maar één eiland is het gewoon verschrikkelijk veel werk om al die gebouwen net zo mooi te maken als in GTA IV, zo veel detail, laat staan met bijvoorbeeld én Los Santos, én Las Venturas, en San Fierro... Sowieso zou het spel met zelfs maar één eiland meer dan 20 gb worden denk ik, en met 3 van die eilanden véél te hoge systeemeisen opleveren...

Op zich denk ik dat alleen Los Santos, maar dan met net zo veel straten als het echte Los Angeles, op zich wel leuk zou zijn, zou het niet dat we net in Liberty City stad, stad en nog eens stad hebben gehad, en de meeste van ons wel toe zijn aan wat natuur erbij... Ik zou dan liever een nieuwe stad zien met natuur, sowieso heb ik dat LA sfeertje wel gezien nu(En ja, als je LA doet, dan wordt het uiteindelijk toch deels gangster sfeer, aangezien LA voor meer dan 'n kwart uit ghettos bestaat.. (of hebben ze al die films stiekem ergens anders opgenomen?))

Tja, ik weet het niet... Ik hoor veel mensen zeggen dat dit er op duidt dat het Los Santos wordt, maar echt duidelijk zie ik dat niet staan. Wat hierboven gezegd werd, 't kan net zo goed om een DLC voor Midnight Club LA gaan... Of een DLC voor LA Noire, waarbij je meer in het heden speelt...

Iets zegt me dat ze voor de volgende GTA gewoon met Miami komen, maar dan met een hele boel natuur eromheen, en dan Los Santos voor later bewaren, dat óf een stad die niemand verwacht... Wat ik hoop? Nou ja... Chicago, Detroit (en/)of Washington... In ieder geval iets met een ruige sfeer en een hoop natuur en randomness eromheen.

Bewerkt: door Mythbuster

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Alleen Los Santos zou mij wel bevallen, veel dure wijken en dan heb ik het met name over de wijk Beverly Hills. Op het gebied van criminele bendes is deze stad ideaal om te gebruiken, ook de gehele setting bevalt mij uitstekend. Hopen dat ze nu ook weer elk detail van de stad namaken in de game, wat ze ook bij New York in GTA: 4 hebben gedaan. Nja, het zal nog wel even duren voordat Rockstar wat informatie vrijgeeft, het is in ieder geval zeker dat de volgende GTA in ontwikkeling is. Wat overigens ook niet zo gek is, als je kijkt naar GTA: 4 die uit 2008 komt. Ik denk dat we volgend jaar een aankondiging krijgen en dat hij ergens rond 2013 uitkomt. Eerst gaat Max Payne 3 nog komen en Agent is ook al een aardig tijdje geleden aangekondigd, waar nog amper wat over bekend is. Het kan ook natuurlijk zo zijn dat ze GTA: 5 naar voren schuiven, en die eerder gaan uitbrengen. Lijkt me op zich ook wel een redelijk logische keuze aangezien we dan al bijna 3 andere titels hebben gehad van Rockstar, RDR, L.A. Noire en hoogst waarschijnlijk Max Payne 3. Maar goed, ik hoop zo snel mogelijk op een aankondiging.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Steden als Parijs en Berlijn, dat lijken mij leuke settings. Weer is wat anders dan het Amerikaanse plaatje. Het is en blijft amerika en dat zie je in elke stad terug, Vice City, Los Santos, Liberty City etc. Als je iets in Europa pakt krijg je een hele andere, mischien wel modernere sfeer dan een stad in Amerika.

Als het, in alle waarschijnlijkheid, toch in Amerika afspeeld dan zou Chigaco wel leuk zijn. Weer een nieuwe stad om te ontdekken, met zijn eigen sfeer, die we voorheen nog niet hebben meegemaakt.

En als missie zou het mischien leuk zijn als je ook drug daadwerkelijk het land/de stad in moest smokkelen. Het is mij namelijk altijd een raadsel hoe die drug toch elke keer weer die stad in komt.

adios

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

't Lijkt mij wel gaaf als ze de stad net zo groot maken als de echte stad. b.v. Liberty City is een hele goede referentie van New York, maar New York heeft volgens mij meer dan honderd straten die van oost naar west lopen onder elkaar, alleen al in Manhattan... LC daarentegen...

(...)

Het antwoord staat op Google Maps: Klik ^_^

In verhouding is zoals je daar kan zien het echte Manhattan uiteraard veel groter, en telt het véél meer straten. (Of eigenlijk "blocks", zoals ze daar tellen. Niet de straten ertussen, maar het aantal blokjes bebouwing. :D )

Op de LA wensen afgaand hier: Ze hebben al eens een LA gemaakt op deze engine. Midnight Club draait namelijk ook op RAGE. Ik denk dat daar geen uitdaging in zit..

Ik hoop op een mix tussen het stedelijke in IV, en het landelijke uit Red Dead Redemption. Vooral grafisch gezien is het weer echt een genot in Red Dead. Op deze video (wel op 720 kijken) is goed te zien hoe de lucht zich gedraagt, prachtig gewoon!

Ik denk overigens niet dat, zoals hierboven wordt geredeneerd, de grootte altijd een issue is in GB's. Uiteraard is het waar dat een game die een groot oppervlak beslaat veel bestandsruimte kost, maar vergeet niet dat Rockstar zijn eigen RAGE ook aan het bijschaven is, en nog heel erg lerende is in het coderen. Een nieuwe code begint altijd enorm groot, en evolueert als het ware naar steeds kortere code. Ik denk dat menig modder of webdesigner begrijpt wat ik bedoel. Ik denk dat dat met een game engine ook zo werkt. Zo heeft Rockstar San Diego al veel meer uit de engine gehaald in grafisch oogpunt dan dat Rockstar North heeft gedaan in IV: Red Dead Redemption draait op dezelfde engine, maar het ziet er allemaal veel echter uit.

Een goed voorbeeld hiervan zijn de ogen in Red Dead Redemption ten opzichte van IV. Misschien moeten ze de makers van de ENB Series modificatie maar eens benaderen... Ik bedoel, kijk dan! :tu:

http://www.youtube.com/watch?v=MIU29f4d0cI&feature=related

Er staan nog veel meer gave video's van gebruiker Soley911 op Youtube, zeker het kijken waard! _O_

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als ze de makers van de ENB series bij Rockstar games voegen gaat het spel nog harder falen dan zijn voorganger(s). Ten eerste zal het spel te erg gefocust zijn op de bling-bling, wat resulteert in insane systeemeisen en dus lage verkoopcijfers, en dit zal sowieso nooit kunnen op de console versies.

Ook verkleinen ze de code niet, maar worden de compressie mogelijkheden as far as I know gewoon beter, al kunnen ze geen wonderen verrichten. Het DVD systeem is daarom ook gewoon ouderwets, ook voor pc's. Voorbeeld; het video spel Rage (van id Software, relatief onbekende epische ontwikkelaar, bekend van de Doom en Quake series) is zonder compressie technologie een complete TB in grootte, en dat hebben ze weten te persen op 2 tot 3 DVD's (voor PC, Mac, 360 etcetera) en 1 BluRay voor de PS3.

Het kan trouwens aan mij liggen, maar ik vind de ENB series gewoon té shiny. Vooral als je het vergelijkt met de rest van de spelwereld. Bleh.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

't kan net zo goed om een DLC voor Midnight Club LA gaan... Of een DLC voor LA Noire, waarbij je meer in het heden speelt...

Niet waar. De rollen die gevraagd worden door het agentschap (in opdracht van Take 2) gaan bijvoorbeeld om maffiabazen en FPS-verslaafde gamers. Zo gaat het lijstje verder en gaat het om een multiculturele bende. Lijkt me logisch dat games zoals LA Noire en Midnight Club LA uitgesloten worden. Sowieso ook elk ander spel dat zich afspeelt voor dat bv. fps-games/de pc ontstonden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

misschien denk je nu dat gta in los santos saai zou zijn maar in san andreas was los santos klein

ze kunnen ook de hele stad namaken zoals met new york is gedaan

Zo'n beetje wat ik bedoelde. Waarom zou ene GTA in enkel Los Santos saai zijn? Ik moedig het zelfs aan, een beetje de sleur van de vorige Era doorbreken met wat verandering is goed. Het lijkt alsof de meeste enkel om de naam geven, niet om de inhoud.

Dat had ik ook ingedachten. Iedereen denkt dat Los Santos eruit gaat zien zoals in SA, In SA was LS alleen idd wel saai geweest. Maar nu gaan ze het helemaal uitbouwen LS op zichzelf, maar dan steken ze er ook meer tijd in.

Ik vind het wel een mooie setting. ik heb dan ook helemaal zin in dat LA sfeertje.

De meeste geruchten wijzen er wel op dat de nieuwe GTA zich in Los Santos zou moeten afspelen.

Waarom geen stad in Canada?

Omdat Canadezen in de VS bekend staan als pussies :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...