Jump to content

Breaking Bad


Amfetamientje

Recommended Posts

  • Reacties 130
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jimmiefitz

    17

  • .Levi.

    12

  • Wesley

    12

  • Dr.Oppai

    12

Top Posters In This Topic

  • 3 weken later...

Kijkt niemand meer ofzo? :|

Uiteraard volg ik het nog. Heb gisteren de laatste episode van seizoen 4 gekeken. Zaten een aantal leuke en goede scenes tussen weer. Het begint steeds spannender te worden. We zitten nu op 7 episodes van de 13. Ik hoop dat de rest weer net zo zenuwslopend gaat worden als in seizoen 3.

Bewerkt: door .Levi.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Aflevering 10*

Mede Breaking Bad fans! Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vond de afgelopen aflevering (10) toch erg nice. Voor mij was dit echt zo'n typische Breaking Bad episode zoals ik van ze gewend ben uit de voorgaande seizoenen. Vooral het einde was briljant, maar ook de scene tussen Jesse en de Mexicaanse lab ratten. Ik vind dat dit seizoen vrij langzaam op gang is gekomen, maar echt storend is het niet. Ik heb namelijk liever dat een verhaal goed en natuurlijkerwijs wordt overgebracht dan dat er té snel door de situaties heen wordt geskipt. Zoals jullie wellicht weten komt er een seizoen 5 (met 16 afleveringen) aan, het zal me dan ook niets verbazen zitten daar om haverklap heerlijke cliffhangers tussen. Vanavond aflevering 11. Ik verwacht wel dat het spannend gaat worden, althans, ik hoop het.

Link to comment
Delen op andere websites

Net aflevering 11 zitten kijken, ik vind het nu echt wel een aparte wending nemen :puh: .

Levi, epi 11 is zeker spannend hoor ^^ .

Zeker nu Gus tegen Walt heeft gezegt dat hij "done" is en dat Walt nu wilt onderduiken en een nieuw leven wilt starten, maar dat zijn geld weg is omdat Skyler dat aan Ted heeft gegeven :7 . Helaas word het wachten tot volgende week voordat ik weet hoe het verder gaat :-( .

Bewerkt: door BoerDave
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Mijn mening over: Finale aflevering - Seizoen 4

Afgelopen maandag was het zover, de finale aflevering van het vierde seizoen van de prachtige serie; Breaking Bad. Ik heb wederom erg genoten van de serie en natuurlijk het acteerwerk wat ze lieten zien. Wat ik namelijk niet bij veel series heb, maar wel bij Breaking Bad, zijn de acteermomenten waarbij ik zo nu en dan denk: “wow, heerlijk geacteerd weer dit”. Dat maakt deze serie zo goed vind ik.

Voor mijn gevoel kwam dit seizoen wat langzaam op gang vergeleken met voorgaande seizoenen. Gelukkig wordt dat later in het seizoen meer dan goed gemaakt. Ik ben persoonlijk meer een voorstander van een realistische opbouw dan het gemakkelijk skippen van een mogelijk belangrijk stuk uit de verhaallijn. Al moet ik toegeven dat een té uitgediepte verhaallijn je op je zenuwen kan werken, gelukkig beleefde ik het niet zo in dit geval. Waarbij de voorgaande seizoenen echt afgesloten werden met een behoorlijke cliffhanger, eindigde seizoen vier met een open einde.

Gustavo “Gus” Fring. Jammer, maar het zat er aan te komen, toch? Iemand met weinig woorden, maar iedere blik sprak boekdelen en werd je bang van. Goede acteur en is als een echte baas aan zijn einde gekomen. Het moment dat hij naar Tio Salamanca toe liep om hem te vermoorden werd een heel vet nummertje gedraaid. Die heb ik voor het gemak even aan mijn post toegevoegd. De eind shot van Gus was natuurlijk wel een beetje fake, maar laten we daar niet al te moeilijk over doen, het was gewoon breaking bad! Even over onze Heisenberg aka Walter H. White en zijn meesterbrein achter al zijn plannen. Het moment in aflevering 12, één voor de finale, wanneer Walter White in de tuin zit en zijn wapen draait op tafel, die twee keer op hem gericht wordt en één keer de andere kant op, deed me pas een lampje branden nadat ik de finale had gezien. In deze scene richt het wapen zich namelijk op een bloempot met het plantje “Lily of the Valley” waarmee Brock is vergiftigd. Vergiftigd door Walt dus en niet door Gus. Wat ik hieruit begrijp is dat Walt dit deed om steun van Jesse terug te winnen en te laten denken dat Gus hier achter zit, die dan zogenaamd hun zelfgemaakte dodelijke gif; “ricin” had gestolen en dan daarmee het kind had vergiftigd. Toch vrij ziek dat Walt hier toe in staat is, maar ook fijn dat er vooraf zo'n geheimzinnige scene wordt neergezet waarbij Walt op een diep uitgedacht idee komt. Geniale klapper uiteindelijk en naar mijn idee dan ook einde verhaal voor Gustavo en zijn bende, of krijgen we nog wat van killer Mike te horen in het volgende seizoen?

http://www.youtube.com/watch?v=ZaWeCNBaDlc

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat steeds te twijfelen of het nou Gus was of Walt die het kind had vergiftigt maar toen ze op het laatst inzoomde op die bloempot herinnerde ik me inderdaad weer die scene met Walt en die revolver. Tja, inderdaad best ziek maar hij wist natuurlijk hoeveel zo een kind van dat gif kan hebben om alleen maar ziek te worden en niet te sterven.

Ik ben benieuwd wat er met Mike gebeurd als hij terug komt uit Mexico voor zijn verwondingen. Ik denk dat we er in het volgende seisoen wel achterkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...