Jump to content

Kwalificatie WK 2014


BoerTijger

Recommended Posts

Iedereen in het stadium spuugde op de scheidsrechter = TERECHT!

Naaah... hij was gewoon héél strikt, dat is zowel positief als irritant, want een strikte scheidsrechter belet vaak wel een vlotte wedstrijdgang, maar ik vind niet dat die man eigelijk fout heeft gefloten.

Als we de hoop op een WK-kwalificatie willen behouden dan moeten we wel eens wat werken aan onze aanvallende kracht, je kan nog zo hard meester op het veld zijn wat je wilt, maar als je niet tot scoren toekomt ben je daar niks mee. Niet dat ik het mis vind dat er tot nog toe alleen nog maar verdedigers hebben gescoord, maar ik heb het gevoel dat we nog wat meer moeten experimenteren met andere diepe spitsen. Mirallas, Lukaku en Benteke zijn goede spelers, maar ze kunnen hun stempel net niet genoeg drukken op die plaats om echt hun vaste plaats daar te verdienen.

Gele kaart voor Dembélé was onterecht..;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 363
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    73

  • Phoenyxar

    49

  • NandroDavids

    40

  • Dutchy3010

    31

Ik hoop zo dat België naar het WK gaat. Zou het leuk vinden als eens zowel NL als BE vertegenwoordigd is op een eindronde. :)

Ik roep in mijn vriendenkring al dat België in 2014 maar zo wereldkampioen kan worden. Als Nederland in 2010 zo dichtbij kon komen, kan België dat ook. Immers, net als Nederland toen spelen veel Belgen nu bij absolute topclubs in Europa. Daarnaast heeft België bij die spelers ook verdedigers zitten. Waar wij het met een Ajacied, eentje van Everton, eentje van HSV en een Feyenoorder (ok, wel oud-Barcelona en oud-Arsenal) moesten doen, heeft België de beschikking over verdedigers van Zenit, Arsenal, Manchester City en Tottenham Hotspur. Met verder top-middenvelders als Witsel en Fellaine en aanvallers als Hazard en Dembele kan België echt van iedereen winnen. En dan laat ik nog heel wat namen weg ook. Ik hoop dan ook dat ze erbij zullen zijn, en misschien ga ik wel ergens een klein bedragje op België zetten. Dat kan volgens mij aardig wat opleveren :)

Nederland stemt me tot nu toe tevreden. Tegen Turkije kwamen we nog goed weg toen fouten van Janmaat en Willems niet werden afgestraft, maar tegen Hongarije ging het prima. Ook goed om te zien was dat spelers als Narsingh en Lens belangrijk waren, waar het tegen Turkije aanvallend toch vooral van Sneijder, Robben en Van Persie moest komen. Maar opnieuw: we hebben een nog mindere verdediging dan de afgelopen jaren, en tegen absolute topploegen zal dat worden afgestraft. Zoals tegen België dus, in mijn ogen een topploeg in wording.

Link to comment
Delen op andere websites

Gele kaart voor Dembélé was onterecht..;)

Pfff... dat was een moeilijke, ik dacht ook eerst dat het onterecht was tot ik de replay zag en je moet toegeven dat hij weldegelijk eerst de hiel van die speler raakt voordat hij er met de bal vandoor gaat, dat is natuurlijk dus niet echt een duidelijke fout maar ook niet helemaal clean, dus je kunt hem daar wel verdedigen wat dat betreft. (hij had het natuurlijk ook over het hoofd kunnen zien)

Nederland stemt me tot nu toe tevreden. Tegen Turkije kwamen we nog goed weg

Ik heb jammergenoeg de match niet helemaal kunnen zien maar enkele dagen terug toch wel een degelijke samenvatting van een kwartier meegenomen en wat een vreemde match leek dat wel. Het kon er evengoed 3-0 voor Turkije hebben geëindigt of 0-5 voor Nederland of 4-4 als je al ziet waar ik hier mee heenga. Een vrij opgaande match waar geen van beide ploegen echt eens tempel kon drukken en er langs beide kanten toch wel vaak werd geflaterd, zoals passen van Van Persie die gewoonweg nergens heengingen etc. Maar Nederland sloeg er toch tenminste in om te scoren, zeker genoeg om te winnen tegenwoordig, want de meeste ploegen lijken een onvermogen om te scoren te bezitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarnaast heeft België bij die spelers ook verdedigers zitten. Waar wij het met een Ajacied, eentje van Everton, eentje van HSV en een Feyenoorder (ok, wel oud-Barcelona en oud-Arsenal) moesten doen, heeft België de beschikking over verdedigers van Zenit, Arsenal, Manchester City en Tottenham Hotspur.

En Bayern München natuurlijk. :) Je hebt helemaal gelijk, ze hebben een goede selectie. Het zou eigenlijk schandalig zijn als België niet vertegenwoordigd zou zijn. Belgen durven alleen niet te veel te hopen gezien de geschiedenis, maar het is lang geleden dat de selectie zo goed was...

Komen de Schoten naar Brussel = Winnen tegen de Schoten!

Schoten? Je moet vast denken dat het een heel aanvallende wedstrijd wordt. ^_^

Of bedoelde je soms Schotten...? :engel:

Ik bedoel Schotten (volk). Schrijfoutje...

En nu noem je me ook nog oud? :N

Link to comment
Delen op andere websites

Pfff... dat was een moeilijke, ik dacht ook eerst dat het onterecht was tot ik de replay zag en je moet toegeven dat hij weldegelijk eerst de hiel van die speler raakt voordat hij er met de bal vandoor gaat, dat is natuurlijk dus niet echt een duidelijke fout maar ook niet helemaal clean, dus je kunt hem daar wel verdedigen wat dat betreft. (hij had het natuurlijk ook over het hoofd kunnen zien)

Fair enough, laten we het houden op zeer licht geel. Totaal onnodige kaart imo. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Niet alleen in Europa word er gestreden, maar ook in andere delen van de wereld. Zo speelt (CONCACAF) Noord/Centraal Amerika en de Caraïben in rondes. Ronde 3 komt aan zijn einde waarbij de 2 beste van de 4 door gaan, momenteel is Mexico al zeker van een plaats in Ronde 4. In die ronde gaan de eerste 3 door, het land op de 4de plaats speelt tegen een land die eerste geworden is uit de OFC competitie

(Nieuw-Zeeland, ...)

In Ronde 4 zijn er 4 plaatsen waarvan er maar 3 landen die doorstoten naar Brazilië! Andere werelddelen volgen...

(CONCACAF) Noord/Centraal Amerika en de Caraïben

Landen in Ronde 4 zijn:

Mexico-Flag-64.png Mexico

Panama-Flag-64.png Panama

United-States-Flag-64.png Verenigde Staten

Jamaica-Flag-64.png Jamaica

Honduras-Flag-64.png Honduras

Costa-Rica-Flag-64.png Costa Rica

COF is de kleinste gemeenschap met landen die zich willen kwalificeren voor het WK. Alle landen samen tellen ze met 11 (Europa met 53). COF werkt ook met rondes, momenteel aan ronde 3 waarbij maar 1 van de 4 landen zicht kan doorstoten en een match speelt met de 4de van de CONCACAF competitie.

(COF) Nieuw-Zeeland, Thaiti, ...

New-Zealand64.png Nieuw-Zeeland / 6 Punten

New-Caledonia-Flag-64.png

Nieuw-Caledonië /

3 Punten

Solomon-Islands-Flag-64.png Solomon Eilanden / 3 Punten

Thaiti / 0 Punten

(Geen vlag van dat formaat gevonden)

AFC is Azië, waar al een heel pak landen zijn afgevallen in de voorrondes. Van de 43 landen blijven er nu nog maar 10 over. Ondertussen zijn ze ook bezig met de voorlaatste ronden 4.

(AFC) Azië

Gekwalificeerde landen voor Ronde 5 (momenteel):

Japan-Flag-64.png Japan/ 10 Punten

Korea-Flag-64.png Zuid-Korea / 7 Punten

Iran-Flag-64.png Iran / 4 Punten

Jordan-Flag-64.pngJordanië / 4 punten

Deze 2 Landen spelen tegen elkaar, de winnaar speelt tegen de 5de van de CONMEBOL competitie (momenteel):

Australia-Flag-64.png Australië / 2 Punten

Qatar-Flag-64.png Qatar / 4 Punten

Uitgeschakeld (momenteel):

Iraq-Flag-64.png Irak / 2 Punten

Lebanon-Flag-64.png Libanon / 4 Punten

Oman-Flag-64.png Oman / 2 Punten

Uzbekistan-Flag-64.png Uzbekistan / 2 Punten

CONMEBOL is Zuid Amerika. Het continent telt 10 Landen, waarbij het gast-land Brazilië.

(CONMEBOL) Zuid Amerika

Gekwalificeerd (momenteel):

Argentina-Flag-64.png Argentinië / 14 Punten

Colombia-Flag-64.png Colombia / 13 Punten

Ecuador-Flag-64.png Ecuador / 13 Punten

Uruguay-Flag-64.png Uruguay / 12 Punten

Speelt tegen de 5de van de AFC competitie (momenteel):

Chile-Flag-64.png Chili / 12 Punten

Uitgeschakeld (momenteel):

Venezuela-Flag-64.png Venezuela / 11 Punten

Peru-Flag-64.png Peru / 4 Punten

Bolivia-Flag-64.png Bolivia / 4 Punten

Paraguay-Flag-64.png Paraguay / 4 Punten

Final Draw

Geplaatste Landen (Final draw)

Brazil-Flag-64.png Brazilië is gastland en speelt in Groep A

32-Flag-64.png 31 + 1 Hebben een ticket voor de Final Draw.

Groep A

Groep B

Groep C

Groep D

Groep E

Groep F

Groep G

Groep H

Bewerkt: door geoffrey11
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

België is nu 30ste op de FIFA-Ranglijst (Komend van 53-40) :dans:

Kroatië 11

Servië 33

Schotland 56

Wales 57

Macedonië 104

Nederland is gestegen met 2 plaatsen, dus 6de :klap:

Turkije 36

Roemenië 46

Hongarije 49

Estland 69

Andorra 201

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Maar een prestatie die niet echt weerspiegelt hoe de match is verlopen, eerste helft ging op en de Serviërs zakten pas tegen het einde weg.

Met in feite nog eens 2 gemaakte doelpunten gemist door Hazard en De Bruyne had het evengoed 0-5 gestaan, maar we zijn niet ontevreden met de 0-3.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop zo dat België naar het WK gaat. Zou het leuk vinden als eens zowel NL als BE vertegenwoordigd is op een eindronde. :)

Ik roep in mijn vriendenkring al dat België in 2014 maar zo wereldkampioen kan worden. Als Nederland in 2010 zo dichtbij kon komen, kan België dat ook. (...) België kan echt van iedereen winnen. En dan laat ik nog heel wat namen weg ook. Ik hoop dan ook dat ze erbij zullen zijn, en misschien ga ik wel ergens een klein bedragje op België zetten. Dat kan volgens mij aardig wat opleveren :)

Hmm, het lijkt erop dat ik daarvoor al te laat ben. Heb net even de noteringen bekeken, en België staat gewoon al als 11e favoriet genoteerd voor de wereldtitel. 1 euro levert wel nog steeds 40 euro op als het uitkomt, maar ik had daar meer verwacht...

Overigens weer een uitstekende prestatie van België. Uit bij Servië met 0-3 winnen, da's echt knap. Dat zie ik Nederland straks tegen Roemenië bijvoorbeeld nog niet doen. Maar goed, België staat dan ook eigenlijk gewoon al ongeveer op gelijke hoogte met Oranje.

Link to comment
Delen op andere websites

Serbia.png 0 - 3 Belgium.png

BEL: Benteke 35' , De Bruyne 69' en Mirallas 90'+2

Netherlands.png3 - 0 Andorra.png

NED: V.D Vaart 7', Huntelaar '15 en Schaken 50'

Verslag

Zowel Nederland als België hebben de 3 punten binnen Applaus.gif . Ik heb een beetje laat reageert op dit topic maar de reden was hiervoor dat ik nog men roes aan het uitslapen was wegens een wild feestje na de overwinning van gisteren. Van Nederland had ik gedacht dat ze met een hoge score thuis dan nog wel tegen Andorra met een tiental-getal, zoiets als 11-0 zouden winnen, ik verschoot wel "maar" 3 goals tegen Andorra. Ons klein België dan heeft een geweldige scoren neergelegd in Belgrado. Eerst was geplant dat we naar Novi Sad gingen spelen danku de Belgische Voetbalbond dat u dat niet heeft gedaan Applaus.gif .

De match was ook een verassing voor mij ik dacht meer aan gelijk spel in de Balkan. Macedonië was in de eerste minuten tegen zijn rivaal Kroatië aan het winnen (voordeel voor België), later zijn er 2 doelpunten gevallen waardoor we nu een 1ste plaats in Groep A moeten delen met Kroatië.

Ook een nieuwtje is dat ik zelf niet wist is dat Servië nog nooit had verloren (thuis) zelfs niet tegen Spanje! Ik ben daarom even Wikipedia gaan checken en wat blijkt aan de rechterkant in de informatieblok, dat Servië - België 0 - 3 hun grootste nederlaag is sinds dat Servië onafhankelijk is geworden van Montenegro (2006). Nice job Belgium!

Bewerkt: door geoffrey11
Link to comment
Delen op andere websites

Ook een nieuwtje is dat ik zelf niet wist is dat Servië nog nooit had verloren (thuis) zelfs niet tegen Spanje! Ik ben daarom even Wikipedia gaan checken en wat blijkt aan de rechterkant in de informatieblok, dat Servië - België 0 - 3 hun grootste nederlaag is sinds dat Servië onafhankelijk is geworden van Montenegro (2006). Nice job Belgium!

Nee hoor, ze hebben ooit nog eens 1 nederlaag gekend, op 28 matchen heeft Servië dus nog maar 2 thuisnederlagen gehad, we delen die prachtige ereplaats dan ook met niet minder dan Estland! :clown:

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Ook een nieuwtje is dat ik zelf niet wist is dat Servië nog nooit had verloren (thuis) zelfs niet tegen Spanje! Ik ben daarom even Wikipedia gaan checken en wat blijkt aan de rechterkant in de informatieblok, dat Servië - België 0 - 3 hun grootste nederlaag is sinds dat Servië onafhankelijk is geworden van Montenegro (2006). Nice job Belgium!

Nee hoor, ze hebben ooit nog eens 1 nederlaag gekend, op 28 matchen heeft Servië dus nog maar 2 thuisnederlagen gehad, we delen die prachtige ereplaats dan ook met niet minder dan Estland! clown.gif

Echt? Ik dacht dat wij de eerste waren na de onafhankelijkheid. Dan heeft België gewonnen in het record van doelpunten in Servië smile2.gif .

Voor dinsdag, pronostiek tegen Schotland in de Heizel: BEL 2 - 0 SCH icon_mrgreen.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Voor dinsdag, pronostiek tegen Schotland in de Heizel: BEL 2 - 0 SCH icon_mrgreen.gif

De Schotse Nationale ploeg staat onder veel druk na hun verlies tegen Wales, die gaan zeer onzeker spelen en vooral in het begin proberen iets te forceren. Een kwartier standhouden en op de counter spelen, daarna profiteren zou ik een logisch wedstrijdverloop vinden; Pronostiek... Bel 3 - 0 Sch (België is trouwens de enige ploeg uit Groep A met maar 1 tegendoelpunt, gemaakt door Kroatië)

Hmm, het lijkt erop dat ik daarvoor al te laat ben. Heb net even de noteringen bekeken, en België staat gewoon al als 11e favoriet genoteerd voor de wereldtitel. 1 euro levert wel nog steeds 40 euro op als het uitkomt, maar ik had daar meer verwacht...

Hmm, ik zou die noteringen wel eens graag willen zien, ik wil wel eens weten waar Engeland (en andere landen) staan :3

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...