Jump to content

Kwalificatie WK 2014


BoerTijger

Recommended Posts

Michel Platini wil dat het WK voetbal vanaf 2018 met veertig landen gespeeld wordt, en niet meer met 32. Dat zegt de baas van de Europese voetbalbond UEFA in The Times. Het toernooi zou dan ook drie dagen langer duren.

De Fransman vindt dat het aantal Europese teams gelijk moet blijven, maar dat er meer Afrikaanse en Aziatische landen mee moeten kunnen doen. Europa doet nu met dertien landen mee aan het eindtoernooi, terwijl in Afrika maar vijf landen zich kunnen plaatsen en in Azië vier of vijf (afhankelijk van de play-off met Zuid-Amerika).

FIFA-voorzitter Sepp Blatter gooide vorige week ook al een balletje op door te stellen dat Afrika en Azië beter vertegenwoordigd moeten zijn op het WK, omdat ze meer leden hebben dan Europa en Zuid-Amerika.

Platini en Blatter op één lijn

"Het is goed voor iedereen", vindt ook Platini. "Ik ben het volledig eens met meneer Blatter, maar we moeten geen Europese teams weghalen. Er moeten gewoon meer landen bij. Dat kan zijn: twee uit Afrika, twee uit Azië, twee Amerikaanse, een uit Oceanië en een uit Europa."

Alle negentien WK's zijn gewonnen door een Europees of Zuid-Amerikaans land..

BronUhh.. juist. :cab: Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 363
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    73

  • Phoenyxar

    49

  • NandroDavids

    40

  • Dutchy3010

    31

  • 3 weken later...

Persoonlijk zou ik graag Oekraïne zien doorgaan, zij het gewoon voor de diversiteit van de deelnemende landen.

België heeft gisteren een mooie slipper gedaan tegen Colombia. Vond de match eigenlijk vrij goed opgaan, met Colombia dan net als betere ploeg. België slecht in het afwerken, Colombia zeer efficiënt en 0-2 dus. Ik had 0-1 of 1-2 een veel betere verhouding gevonden maar zo is het niet gelopen.

En ja hoor, 1-0 voor Portugal.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, die nederlaag van Frankrijk had ik toch niet verwacht. Oekraïne had zich ook maar nipt geplaatst voor die play-offs... hoop wel dat Frankrijk er 'gewoon' bij is volgend jaar.

Heb de wedstrijd tussen Portugal en Zweden een beetje gevolgd. Goeie goal van Ronaldo, prima voorzet ook. Hopelijk is de return volgende week ook nog lang spannend, dat kon dan wel 's een heel leuke wedstrijd worden :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat Frankrijk uitgeschakeld wordt. Ik herinner me nog levendig de verontwaardiging toen ze het vorige WK tijdens de poulefases uitgeschakeld werden. Het leek haast een nationale crisis. Alleen daarvoor zou ik wel eens willen zien wat de reactie is als ze zelfs niet eens op het WK geraken.

Verder gun ik Ibrahimovich wel nog een laatste WK, dus hopelijk pakt hij Portugal mooi terug volgende week dinsdag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond Portugal-Zweden niet echt boeiend. Portugal probeerde aan te vallen, Zweden probeerde te verdedigen en er af en toe scherp uit te komen. De Zweedse goalie had nog het meest te vrezen van z'n eigen verdedigers, vond ik. Het werd pas leuk toen de Portugezen wat geagiteerd raakten en van zich af gingen bijten. Dat Ronaldo kon scoren had ie ook te danken aan de scheidsrechter, want hij had er ook met 2x geel uitgestuurd kunnen worden. Ik kijk wel uit naar de wedstrijd van dinsdag, ik hoop dat Zweden dan snel scoort.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...