Jump to content

Kwalificatie WK 2014


BoerTijger

Recommended Posts

  • Reacties 363
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    73

  • Phoenyxar

    49

  • NandroDavids

    40

  • Dutchy3010

    31

Maar ik gun het de IJslanders wel. Ze hebben toch wel een paar goede spelers ertussen zitten die toevallig in de Eredivisie spelen.

Ik hoop ook echt dat IJsland het haalt. Het is leuk om ieder toernooi 1 of een paar debutanten te hebben, en volgens mij hebben we er met Bosnië-Herzegovina pas eentje, dus daar mag van mij IJsland nog wel bij :)

Nederland heeft vandaag geoefend tegen Japan, met als eindresultaat 2-2. De beginfase was voor Japan, met name de linkerkant van hun was gevaarlijk, maar de goal viel met wat geluk aan de andere kant. Geluk, maar wel knap afgemaakt door Van der Vaart. De 2-0 van Nederland was schitterend, met een fantastische pass van Van der Vaart op Robben, die (zoals je kunt verwachten) naar binnen ging en prachtig binnenkrulde. Maar ja, vlak voor rust krijg je onnodig een goal tegen, en in de tweede helft komt Japan dan verdiend op gelijke hoogte. Jammer, maar wel goed, want op deze manier blijven ze als het goed is scherp.

Link to comment
Delen op andere websites

Uitgebreide keuze vandaag qua wedstrijden om te kijken. Ik heb voor Frankrijk - Ukraine gekozen aangezien me dat toch het interessantst lijkt.. Frankrijk moet echt presteren vandaag dus dat gaat een mooie wedstrijd opleveren denk ik :D

Frankrijk 3-0 Ukraine.. Mooie comeback, maar ben niet geheel tevreden over de kwaliteit van de doelpunt, maar dat zal hun wat baten... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens die Blatter kan je beter met pensioen laten gaan, volslagen idioot dat die is. Lees net (bron is Mundo Deportivo, wat bekend staat als een "Barca krant") dat de stemmen voor de Ballon d'Or gewijzigd kunnen worden. Dit houdt in dat je na vanavond alsnog op Ibra (of Ronaldo) kan stemmen.

1) Ronaldo meld zich af voor de Ballon d'Or net nadat de stemming gesloten is, dit zodat hij niet benadeelt kan worden. Blatter haat nu door stemming open te gooien? Wellicht heel ver gezocht, maarja!

2) Na de unieke prestaties van zowel Zlatan als Ronaldo zullen deze personen ongetwijfeld stijgen op de ranglijst. Is dit een goedmaker van Blatter, nadat hij die kritiek op Ronaldo had?

Vind beide dingen niet kunnen, dat je het goed wilt maken oké, maar kom op, dit is wel triest. Niet dat ik het erg vind, vind dat Ronaldo hem verdiend en hoop dat die wint. Ben bang dat Messi buiten het podium gaat vallen dit jaar..

Link to comment
Delen op andere websites

Ben bang dat Messi buiten het podium gaat vallen dit jaar..

Neem er alstublieft de cijfers van Messi bij, dan zou je moeten zien(tenzij je fysiek blind bent of gewoon niet wilt inzien dat Messi een goede speler is) dat Messi sowieso op dat podium zal staan.

Of geef gewoon toe dat je een (blinde) Madridfan bent..Wat op zich oké is, maar kom er dan gewoon voor uit.

Trouwens, Ibra komt nog niet eens in de buurt van Messi's prestaties dit seizoen, en hem ga je hoger plaatsen dan Messi? Ach kom zeg..4 goaltjes tegen Anderlecht en m'n hele Facebooknieuwsoverzicht staat vol met pagina's over Ibra...Zowat elke topspits scoort gemakkelijk 4 doelpunten tegen een kutploeg(en dit zeg ik als Anderlechtfan) als Anderlecht, meestal zitten die topspitsen tegen zulke ploegen gewoon op de bank om te rusten. :7

Ik ben overigens blij dat België tweemaal verloren heeft, staan ze tenminste met de voetjes op de grond terwijl ze de groepsfase van het WK ingaan.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

+1

Voor mij is het gewoon Ribery die de Gouden Bal moet winnen deze keer. Hij heeft alles gewonnen wat te winnen viel behalve de Duitse supercup. Komt nog bij dat die de Wereldbeker voor clubs kan winnen met Bayern. Hij heeft een paar belangrijke doelpunten gemaakt, belangrijke assists geleverd. Ook met het nationaal team van Frankrijk is die al onmisbaar geworden. Goals, assists, en ze winnen wedstrijden. Zijn ook gekwalificeerd voor het WK sinds gisteren.. Wat moet die man meer doen?

Ronaldo is de laatste weken in bloedvorm, dat kan niemand ontkennen, maar om te zeggen dat die de Gouden Bal verdient.. Neh.. En dat zeg ik niet omdat ik een Barça supporter ben.

En dan Messi. Die heeft gewoon pech met blessures in 2013 anders werd hij weer 'gewoon' bekroond met z'n 5e Gouden Bal.

Ik heb het over bovenstaande 3 heren aangezien ik denk dat dat het podium wordt. Alhoewel ik had gelezen dat ze nu met 5 waren op het einde in plaats van 3? Klopt dit?

Link to comment
Delen op andere websites

Het was toch wel een erg mooie wedstrijd uiteindelijk, Zweden - Portugal, verdiende winnaar was toch zeker Cristiano Ronal.... Portugal! Wat mij betreft krijgt Ronaldo die gouden bal gewoon, wat een prestaties zeg.. _O_

@MostWantedKid heeft over Zweden - Portugal een kleine samenvatting geschreven als gastrubriek in Sport Blog, een aanrader om te lezen!

Link to comment
Delen op andere websites

Het was toch wel een erg mooie wedstrijd uiteindelijk, Zweden - Portugal, verdiende winnaar was toch zeker Cristiano Ronal.... Portugal! Wat mij betreft krijgt Ronaldo die gouden bal gewoon, wat een prestaties zeg.. _O_

Ongekend. Van tevoren had iedereen het al over de strijd tussen Ronaldo en Ibrahimovic, maar van zo'n wedstrijd hadden we eigenlijk alleen maar kunnen dromen. Het maakte mij op een gegeven moment ook niet uit wie er nou doorging, zo'n toffe strijd was het :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Sowieso hoop ik op een moeilijke groep voor Belgie. Noem me maar raar ofzo, maar als je de beste wil zijn, zul je de besten eerst moeten kunnen verslaan. Wilmots gaf aan dat die van z'n spelers eist dat ze zodanig hun best doen, dat ze krampen hebben na elke wedstrijd. Natuurlijk bedoelt die het niet al te letterlijk, maar hij wil niet voor paal staan in Brazilie en dat is mooi.

Kijk er naar uit, binnen enkele uren (juist?) weten we het :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bijna is het zover, de WK Loting! Nederland of Frankrijk samen met België in één poule? Voor mij mag dat gerust.

Nederland, Duitsland, Frankrijk én België. Zou wel mooi zijn. :D

En helaas onmogelijk omdat Duitsland én België groepshoofd zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...