Jump to content

Kwalificatie WK 2014


BoerTijger

Recommended Posts

  • 3 weken later...
  • Reacties 363
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    73

  • Phoenyxar

    49

  • NandroDavids

    40

  • Dutchy3010

    31

Geen kwalificatiewedstrijden vanavond, maar wel oefeninterlands die (hopelijk) als voorbereiding dienen als het er toe doet. Onder meer Nederland - Italië en België - Slovakije. De tijd dat België punten liet liggen tegen dit soort onbenullige tegenstanders is normaal wel voorbij, dus ik denk wel dat België geen moeite zal hebben. Nederland zal het wel wat moeilijker hebben. Even voor de duidelijkheid, dit is de opstelling naar alle waarschijnlijkheid:

487616_523859677647590_1848244411_n.png

Ik vrees ervoor.. Leuk is trouwens wel dat Buffon meer caps heeft dan al deze spelers te samen, haha. Andere leuke wedstrijden vanavond zijn Zweden-Argentinië en Engeland - Brazilië trouwens.

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland zal het zwaar hebben, Italië is een waardige tegenstander voor een interland. Normaalgezien mogen wij geen punten laten liggen tegen Slovakije, maar je weet maar nooit. We hebben ook verloren tegen Roemenië, iets wat ook niet mocht gebeuren :3

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland zal het zwaar hebben, Italië is een waardige tegenstander voor een interland. Normaalgezien mogen wij geen punten laten liggen tegen Slovakije, maar je weet maar nooit. We hebben ook verloren tegen Roemenië, iets wat ook niet mocht gebeuren :3

Haha, inderdaad laten we dat mag snel vergeten! :) Trouwens op het WK 2010 was Servië, Slovenië en Slovakije aanwezig!

Bewerkt: door geoffrey11
Link to comment
Delen op andere websites

Heb enkel de laatste 10 minuten van de match kunnen zien (België - Slovakije). Het stond 1-0, tot dat in de 87ste(?) minuut Slovakije een vreemde goal maken, Gillet stond in de goal in plaats van Courtois, dan denk je: "Weeral winst weggeven in zo'n vriendschappelijke match op zo'n domme manier." Scoort Mertens in de 89ste minuut gewoon de 2-1 :clown:

Voor zover ik heb gezien waren de Belgen zwaar dominant en tikten ze de Slovaken gewoon rustig in het rond, spijtig van het tegendoelpunt.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb enkel de laatste 10 minuten van de match kunnen zien (België - Slovakije). Het stond 1-0, tot dat in de 87ste(?) minuut Slovakije een vreemde goal maken, Gillet stond in de goal in plaats van Courtois, dan denk je: "Weeral winst weggeven in zo'n vriendschappelijke match op zo'n domme manier." Scoort Mertens in de 89ste minuut gewoon de 2-1 clown.gif

Voor zover ik heb gezien waren de Belgen zwaar dominant en tikten ze de Slovaken gewoon rustig in het rond, spijtig van het tegendoelpunt.

Das waar! Tegendoelpunt aan de kant waar ik stond (nog geen 4 meter van). Spijtig want iedereen dacht weeral "Typische België, slotfase een doelpunt weggeven en misschien dat de Slovaken nog een goal gaan maken".

Eerste helft was wereldklasse vond ik maar die tweede time was precies een groepje mieren bij elkaar.

Maar Dries heeft alles er weer bovenop geholpen!

Resultaat terug rijden van Brugge naar Vilvoorde met een goed gevoel van de match! :)

Hieronder zijn er nog sfeer foto's van gisteren die ik gemaakt heb, Dries en Jelle waren niet zo ver van de supporters verwijderd zoals dat het geval is in het Boudewijnstadium.

MATCHBRUGGE_zps80140e77.jpg

VLAG_zps6a7c9512.jpg

Bewerkt: door geoffrey11
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Nou ja, dit topic nog eens een trap geven.

Een magere 1-0 overwinning tegen Macedonië maar ze is goed genoeg. Nu hebben we dus 16/18 na 6 speeldagen... Het begint er goed uit te zien, maar de clash met Kroatië gaat toch wel beslissend zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vrees er voor. Wales was gisteren op voorsprong en zag het er goed uit! Maar in de 87ste minuut scoorde de Kroaten hun 2de goal :(

Maar gelijkspelen in Zagreb zou voldoende zijn! Ook moeten we nog naar Schotland wat ook niet gemakelijk zal zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Met een stand als deze:

[table=simple]

België|16

Kroatië|16

Servië|7

Wales|6

Macedonië|4

Schotland|2[/table]

Wacht ik eerder de thuismatch tegen Servië af. Schotland is nu niet echt de geduchte tegenstander (wat eigenlijk geen van de teams is in Groep A op Kroatië na)

Link to comment
Delen op andere websites

In de Europese groepsfase zijn het er 10 ja.

Dat verschilt ook nog. Spanje en Frankrijk zitten in een groep van in totaal 5 landen, dus die spelen slechts 8 wedstrijden.

In Zuid-Amerika hebben ze er 16 :7

Ik vind dat wel de tofste vorm eigenlijk. Alle landen in één groep, een competitie spelen, en dan komen de besten wel bovendrijven. Het is dit keer ook nog 's flink spannend: Paraguay en Uruguay (respectievelijk kwartfinalist en halve finalist in 2010) hebben het erg moeilijk. Colombia, met Falcao natuurlijk, gaat lekker, maar ook Venezuela doet goed mee.

Overigens kijk ik vrijwel geen kwalificatiewedstrijden. Ik heb van Nederland wel weer de doelpunten gezien, maar het trekt me echt totaal niet om te gaan kijken. Nu helemaal niet meer, want we gaan het gewoon makkelijk redden. Denk dat ik eerder nog een wedstrijdje van België meepak.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar het is ook nog zo dat de slechtste tweede niet doorgaat naar de play-offs. Daarbij tellen de behaalde punten tegen de laatste van de groep ook niet mee in de puntentelling. Het kan dus heel interessant worden wie er uiteindelijk toch niet doorgaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...