Jump to content

Emigreren


Bassieboy35

Emigreren  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Wil je (later) emigreren

    • Ja
      35
    • Nee
      8
    • Weet ik nog niet
      14


Recommended Posts

En wat zeg ik dan chef?

Dat emigreren altijd om een politieke en/of financiële reden is, of om bij een geliefde te wonen. Wat natuurlijk onjuist is. Als ik in een ander land ga wonen om b.v. het weer is dat ook emigreren.

Dan nog komt het niet overeen met hetgeen Dave zegt, die tijdelijk, oftewel een vakantie gewoon, naar Spanje wil 'emigreren'.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    7

  • Guardian1980

    7

  • Bassieboy35

    6

  • flippie13

    5

Het is zonder meer een droom om te verhuizen naar het buitenland, ik heb het zowat gehad met dit apenland en de 'klote' mentaliteit die er heerst. Als ik deze grote stap ooit zet, dan zal dit vanzelfsprekend niet voor binnen de eerste vijf jaar zijn. Uiteraard wil ik eerst mijn hogere studies hier afronden en een flink potje bij elkaar sparen. Het is vooral het financieel aspect dat mensen afschrikt om effectief te emigreren, en als je dit risico zal ik het maar noemen kunt wegwerken scheelt dat een hoop twijfels.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Ik zal zelf wel naar Amerika willen emigreren.

Bijna altijd zon,en dan lekker naar de bekende steden.

En naar de bekende gebouwen/beelden.

Ze hebben lekker eten.

Ook veel tornado's, waarom denk je dat er pas sinds 400 jaar mensen wonen? :puh: Door extreme weersomstandigheden.

Inderdaad is het landschap daar mooi.

Zelf zou ik eerder op vakantie gaan als ik de gebouwen en beelden wil zien, fastfood is inderdaad lekker :eten: Maar niet gezond :N

Link to comment
Delen op andere websites

Alleen al voor het OV zou ik naar Londen willen verhuizen.

maar me hart ligt bij Feyenoord, dus Rotterdam.

Ik blijf dus (voorlopig) in Nederland :D

Alleen voor een voetbalclub in NL blijven :bonk:

Ik heb wel andere (betere) redenen :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Ook veel tornado's, waarom denk je dat er pas sinds 400 jaar mensen wonen? :puh: Door extreme weersomstandigheden.

Vraagje: heb je ooit geschiedenisles gehad?

@Cj-shooter: _O_

Ja, ik bedoel niet sinds het jaar 400 n.Chr, en ja, ze gingen per boot, en er woonden al mensen, maar die waren, vergeleken met europa, niet lager ontwikkeld, maar nog niet de oceaan overgestoken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook veel tornado's, waarom denk je dat er pas sinds 400 jaar mensen wonen? :puh: Door extreme weersomstandigheden.

Vraagje: heb je ooit geschiedenisles gehad?

@Cj-shooter: _O_

Ja, ik bedoel niet sinds het jaar 400 n.Chr, en ja, ze gingen per boot, en er woonden al mensen, maar die waren, vergeleken met europa, niet lager ontwikkeld, maar nog niet de oceaan overgestoken.

Gaf ze een halfjaartje extra en ze deden het wel. Puh.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben bijna 15 dus is nog veel te vroeg om daar over na te denken, maar ik vind New York en Auckland (Nieuw-Zeeland) twee prachtige steden. Als ik uit die twee zou moeten kiezen zou ik toch voor Auckland kiezen.

:sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Ook veel tornado's, waarom denk je dat er pas sinds 400 jaar mensen wonen? :puh: Door extreme weersomstandigheden.

Vraagje: heb je ooit geschiedenisles gehad?

@Cj-shooter: _O_

Ja, ik bedoel niet sinds het jaar 400 n.Chr, en ja, ze gingen per boot, en er woonden al mensen, maar die waren, vergeleken met europa, niet lager ontwikkeld, maar nog niet de oceaan overgestoken.

Gaf ze een halfjaartje extra en ze deden het wel. Puh.

Puh? Sorry hoor, maar zo klinkt het net alsof het door mij komt dat ze niet overgestoken zijn.:/

Link to comment
Delen op andere websites

Wij denken er hier toch wel serieus over na om te emigreren. Maar dan niet heel ver weg of zo; gewoon net over de grens. De redenen ga ik hier niet vertellen, die zijn erg privé.

Mijn voorkeur gaat eerder uit naar Duitsland dan naar België, daar heb ik meer mee. We kiezen voor dichtbij, zodat de band met de familie dan niet meteen helemaal verbroken wordt. Als ik zou gaan voor een ver land, dan kies ik voor Canada. En dan niet voor de grote steden, maar meer voor de Rocky Mountains en de prachtige natuur.

Toen ik dat poste hadden we serieuze plannen om naar Duitsland te verhuizen. Inmiddels zijn er een paar factoren veranderd, en blijven we in NL, maar waarschijnlijk verhuizen we naar het zuiden.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey mensen,

Ik ben 3 jaar geleden vanuit Amsterdam naar Londen vertrokken en hoewel het me inmiddels prima bevalt,

geloof ik dat de meeste mensen er niet goed genoeg overnadenken wat er allemaal bij komt kijken!

Je loopt tegen zoveel problemen aan, de eerste maanden zijn vaak echt niet leuk, mist je familie

en vrienden en ergens op vakantie gaan of er permanent wonen is onvergelijkbaar.

Als je uiteindelijk toch besluit deze stap te nemen, zorg dan dat je de taal al goed beheerst, je vantevoren

al een baan hebt gevonden en iig voor de eerste 2 maanden een appartement of huis gevonden hebt!

Wat wel een absolute aanrader is; tijdens je studie een tijd naar het buitenland:) Superleuke ervaringen mee!

Bewerkt: door Rolly
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...