Jump to content

Emigreren


Bassieboy35

Emigreren  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Wil je (later) emigreren

    • Ja
      35
    • Nee
      8
    • Weet ik nog niet
      14


Recommended Posts

Ja, ik wil later emigreren. Het liefst naar Rusland.

Is een heel mooi, enorm, groot land. Maar als buitenlander moet je daar wel een beetje oppassen. Er lopen heel veel nazi's rond en die zijn heel erg extreem. Er zijn heel veel buitenlanders omgekomen in Rusland die ontvoerd worden door deze nazi's en zwaar gemarteld worden of gewoon gedood.

Ongelooflijk dat in 2011, nog steeds dit soort onzin gaande is.

On-topic:

Zelf is mijn droom om over 4 jaar te vertrekken naar Florida, ik wil geld sparen en daar een pandje kopen. Het zal een hele klus zijn om daar een verblijfsvergunning te krijgen. Maar als je iets wil dan kan het ;)

Ik heb het een beetje gehad met het Nederlandse grijze weer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    7

  • Guardian1980

    7

  • Bassieboy35

    6

  • flippie13

    5

Nazi's? In Rusland? Heeft dat gewoon niet met het communisme te maken en dat die gasten iets tegen Westerse mensen hebben die weer met het kapitalisme te maken hebben? Of ja dat denk ik dan. Want ik vind Nazi's een beetje raar in Rusland, maar ik kan het ook fout hebben hoor ;)

On:

Zelf zou ik denk niet zomaar emigreren. Ben te veel Nederland gewend. Maar als ik het zou willen dan denk ik naar Amerika of Australie.

Link to comment
Delen op andere websites

Is een heel mooi, enorm, groot land. Maar als buitenlander moet je daar wel een beetje oppassen. Er lopen heel veel nazi's rond en die zijn heel erg extreem. Er zijn heel veel buitenlanders omgekomen in Rusland die ontvoerd worden door deze nazi's en zwaar gemarteld worden of gewoon gedood.

Bedoel je geen radicaal communisten...? :3

Ontopic: zelf heb ik wel zin om de wereld een beetje te verkennen, culturen op te snuiven, plaatsjes bezoeken (commerciëel of niet commerciëel) elk plaatsje heeft zo zijn charme of pracht.

Ondanks die droom om toch zo veel mogelijk te bezoeken realiseer ik me ook dat ik geen reden heb om te emigreren, vakantie zie ik wel zitten, maar waar zou ik anders willen wonen dan hier? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Is een heel mooi, enorm, groot land. Maar als buitenlander moet je daar wel een beetje oppassen. Er lopen heel veel nazi's rond en die zijn heel erg extreem. Er zijn heel veel buitenlanders omgekomen in Rusland die ontvoerd worden door deze nazi's en zwaar gemarteld worden of gewoon gedood.

Bedoel je geen radicaal communisten...? :3

Ontopic: zelf heb ik wel zin om de wereld een beetje te verkennen, culturen op te snuiven, plaatsjes bezoeken (commerciëel of niet commerciëel) elk plaatsje heeft zo zijn charme of pracht.

Ondanks die droom om toch zo veel mogelijk te bezoeken realiseer ik me ook dat ik geen reden heb om te emigreren, vakantie zie ik wel zitten, maar waar zou ik anders willen wonen dan hier? :)

moet je naar Noord-Korea gaan :schater:

da's echt een van de landen waar ik absoluut niet naar toe wil :puh:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

moet je naar Noord-Korea gaan :schater:

da's echt een van de landen waar ik absoluut niet naar toe wil :puh:

Jij mag Noord-Korea ook niet eens binnen (niet gemeen bedoelt ;p), ze bepalen zelf wie binnen mag of niet. Dat zijn enkel (beperkt) diplomaten en enkele filmcrews, die ondanks vrije meningsuiting maar zijn toegelaten enkele plaatsen en zaken te filmen. Noord-Korea voert geen enkele informatie naar het buitenland uit... Ik weet niks van Noord-Korea buiten de hoofdstad en de dicator.

Inderdaad niet mijn eerste reisbestemming, maar nieuwsgierigheid zegt me toch ooit eens een hoofdje om de hoek te steken, of ik mijn hoofd ook terugzie hangt af van de maatregelen die er dan van kracht zullen zijn.

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf Russisch en ken mijn land beter als geen ander.

Rusland is een schitterend land, veel rijkdom maar ook armoede. Maar het westen hoor je altijd heel negatief opstellen tegenover Rusland. Dit komt mede doordat jullie bij Amerika horen. Je vindt altijd propagande in het nieuws als het om Rusland gaat. Neem bijvoorbeeld oorlog tegen Georgie, die opende zelf het vuur en Rusland gaf slechts antwoordt en ze werden gelijk afgeschilderd als de bad guys.

Maar dat terzijde, in Rusland heb je veel skin heads die heel extreem zijn. Ze mogen absoluut geen buitenlanders en iedereen voor hen is slecht en moet uit de weg worden geruimt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar dat heeft toch niks met de nazi's te maken? Dat heeft met het communisme te maken toch? Als het niet zo is mag jij wel ff uitleggen waarom het dan met de nazi's te maken heeft.

Wat Hearv zegt lijkt me ook wel iets. Niet emigreren, maar gewoon de wereld rondreizen en in plaatjes komen waar bijna nooit een buitenstaander komt. Ik zou een land als Noord-Korea ook gewoon overslaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar dat heeft toch niks met de nazi's te maken? Dat heeft met het communisme te maken toch? Als het niet zo is mag jij wel ff uitleggen waarom het dan met de nazi's te maken heeft.

Wat Hearv zegt lijkt me ook wel iets. Niet emigreren, maar gewoon de wereld rondreizen en in plaatjes komen waar bijna nooit een buitenstaander komt. Ik zou een land als Noord-Korea ook gewoon overslaan.

Als er van die skin-heads rondlopen die buitenlanders de land uit willen en ze vermoorden. Donkere mensen in elkaar slaan, die vanuit Afrika naar Moskou gaan om te studeren. Waarmee heeft het dan te maken?

Je moet me niet verkeerd begrijpen. Rusland is een prachtig land, alleen is het niet altijd even veilig voor een buitenlander.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom is het eigenlijk zo moeilijk een verblijfs-vergunning te krijgen in de VS?

Ik denk, maar weet niet zeker, dat het te maken heeft met de aanslagen op 11 september.

Het zwaartepunt kwam te liggen op familiehereniging waardoor, ''vrije'' immigratie heel moeilijk werd.

Klik

Bewerkt: door MostWantedKid
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil later graag in Australië wonen of ergens in Scandinavië. De American Dream is dan meer iets voor mijn vakantie huisje. Maar de vraag is of ik Nederland wel achter kan laten, en als ik emigreer wil ik dat niet in mijn eentje doen maar met mijn gezin later!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik droom er van, net als veel anderen, om in de V.S te wonen. Het is zo'n mooi land, die cultuur, de mensen, ik geniet er echt van. Ik ben er nu drie keer geweest en het blijven verreweg de leukste vakanties die ik heb gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan weet ik niet waar jij bent geweest TZG, maar geloof me, zo geweldig is de VS niet. Ow wacht, ja, de VS is wel geweldig, maar net zo geweldig als Noord Korea. De populaire plekjes voor toerisme zien er tof uit, maar het land kent ook armoede zoals wij dat hier in Nederland niet eens durven vrezen.. In de kleine plaatsen in het zuiden van de VS moet je ook niet verwachten dat je enigszins vrijheid van meningsuiting hebt, tenzij je daarvoor heel goed oplet op welke plek en met welke omstanders je dit doet. Rassenhaat bestaat er ook nog steeds, evenals Amerikanen die op straat doodgaan van de honger.

Als je poen hebt, of iets waarmee je poen kan maken, dan is de VS echt The land of opportunity, maar als je hier niet veel verder komt dan HBO, moet je niet verwachten in de VS rijk te kunnen worden. Ga eens rondkijken en klikken op www.trulia.com. Ja, in Cheyenne, Kansas kost een woning slechts $44,900 maar dan heb je krakkemikkige zooi. Een woning in de buurt van New York kost je al gauw $500,000 en dan zit je nog niet eens in de stad New York.. Het leven in de VS is niet zo rooskleurig zoals op TV. Een woning in de Bronx kost je al meer van $200,000 als je enigszins normaal wil kunnen wonen, maar dan betaal je wel twee ton in US dollar om je woning te laten doorzeven met kogels als je de verkeerde buren treft.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil best emigreren, en als ik ga, dan wel zeker naar de VS, Canada of Australië. Maar zolang je daarvoor niet heel veel poen hebt, of iets in je kop of in handen waar je heel veel poen mee gaat maken, is het echt niet zo geweldig als het lijkt. Mocht ik het voor elkaar krijgen, dan wordt het een grote woning in een bosrijke, bijna mensloze omgeving. Je hebt wel betaalbare, enorme woningen in de VS (zeg maar tot $500,000) maar dan staan ze wel ergens waar... Nou ja, eigenlijk niets is in de directe omgeving op het gebied van werk. Er vanuit gaande dat je wellicht internet kan gebruiken, dan zou je vanuit huis een IT-functie kunnen vervullen waarvoor je de ene week thuiswerkt, en de andere week van huis moet zijn.. Ik zou gaan voor het noordwesten, in de omgeving van Port Ludlow bijvoorbeeld. In de buurt van Seattle en DC, maar toch een vrije natuur om je heen... *droomt weg*

Maar goed, zoals te lezen, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn in de VS, dus denk goed na voor je je koffers pakt. 8)

Link to comment
Delen op andere websites

De V.S is idd een geweldig vakantie land, ik ga er binnenkort weer heen in Februari. Dit keer naar California. Maar je bent volledig verantwoordelijk voor jezelf in de V.S, heb je geen geld meer om te eten na dat je ontslagen bent. Dat is dan jammer, uitkeringen doen ze niet aan in Amerika voor mensen die er niet geboren zijn. Dan moet je geld lenen om weer terug te betalen ( loan shark wel te verstaan )

Ben je ernstig ziek en ben je arm, dan word er niet voor je gezorgt in Amerika. De wet is wel aangepast, maar als jij er bijvoorbeeld gaat wonen als niet geborende. Dan krijg je geen stuiver, je kan beter met een zak geld naar de V.S gaan. Dan dat je slim denkt te zijn met een idee om er geld te verdienen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...