Jump to content

Emigreren


Bassieboy35

Emigreren  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Wil je (later) emigreren

    • Ja
      35
    • Nee
      8
    • Weet ik nog niet
      14


Recommended Posts

Ik zou wel een huis in Amerika willen en het liefst in de mooiste steden en buurten of wat dan ook ^_^

Graag zou ik er ook voor een lange tijd willen blijven voor werk, ik wil voor techniek leren dus ik weet niet of ik dan ooit in Amerika kom, als ik hard door leer voor een beter beroep dan kom ik er misschien wel is :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...
  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    7

  • Guardian1980

    7

  • Bassieboy35

    6

  • flippie13

    5

Ik denk wel dat ik hetzelfde heb als sommige hier.

Maar als het zou moeten door een of ander iets o.a oorlog:

-Engeland, Ireland, schotland

-Belgie

-Duitsland

Het is in de buurt de taal ken ik wel of kan ik leren.

Verdere landen zijn:

-Amerika

-Griekenland - vooral corfu ben er 2x geweest, of ik er ook zou gedijen en vooruit kom is een ander kwestie? Ik zit er met die hitte.

Nog wel andere landen maar dan zou ik er toch voor moeten leren met de taal, en hoe je woont en omgaat met de gewoontes daar.

Ga liefste naar de landen die op NL lijken, het geval betreft de voorzieningen aangezien het heel moeilijk zal worden als er veel luxe zou wegvallen.

Maar aan de ander kant ik wil reizen en me best aanpassen, maar de andere landen hebben niet het soort hulp dat ze in NL hebben!

En dan het weer ik moet ergens zijn wat ik uit kan houden, want te heet of erg koud kan ik niet aan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Absoluut, en zo snel mogelijk ook. Heb altijd het idee gehad om te emigreren en dat idee ben ik altijd aan vast blijven houden. Uiteraard wil ik het wel gepland doen: eerst hier de studie afmaken zodat ik een goede basis in het leven heb en dan mijn biezen pakken.

Waarschijnlijk ga ik toch, mede vanwege mijn tweede nationaliteit, naar Portugal, en dan hoogstwaarschijnlijk naar Lissabon. Een land als Spanje, Turkije of Italië zie ik echter ook best zitten. Een mediterraan land heeft in ieder geval absoluut mijn voorkeur. En misschien emigreer ik wel vaker dan één keer: een paar (tien o.i.d.) in Spanje plus nog wat andere landen en vervolgens van mijn pensioen genieten in Portugal, wie zal het zeggen.

Uiteraard hebben we het hier allemaal best fijn in Nederland en is het hier, zoals we vaak genoeg horen tegenwoordig, "best goed geregeld vergeleken met andere landen". De welvaart is hoog, dat geef ik zeker toe. Maar in welvaart leven blijft toch iets anders dan écht genieten van het leven. Genieten van het leven kun je enkel als je de plek waar jij leeft bij jou past, niet als jij je noodgedwongen aanpast aan die plek. Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die genieten van Nederland: Lekker schaatsen, naar Hollandse muziek luisteren, oliebollen eten, Sinterklaas vieren... Allemaal leuk en aardig, maar mij trekt dit land simpelweg niet aangezien het niet bij mij past. Als ik denk aan Nederland denk ik aan kou, kilheid, intolerantie, ongezelligheid, vreselijk eten en eeuwig gehaast... Dat is niet hoe ik kan genieten. Ik geniet van het leven als ik de zon zie en voel, goed eten voorgeschoteld krijg, dagelijks door prachtige en kleurvolle steden en dorpjes loop, mensen spreek waarbij de gezelligheid uit het hart en niet de portemonnee komt.. Op een plek die zó is kan ik pas intens gelukkig zijn, en Zuid-Europa biedt daarbij precies wat ik wil. Waar ik dus precies heen ga weet ik nog niet zeker, maar wat ik wel zeker weet is: In Nederland blijf ik niet langer dan nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Absoluut. Niet permanent, maar ik denk wel dat ik bijvoorbeeld (na mijn studie) een paar jaartjes naar Amerika of Canada ga, om daar een klein en tijdelijk bestaan op te bouwen of iets dergelijks.

Ik ben echt nu nog lang niet zover qua tijd, dus het zal nog best kunnen dat het door omstandigheden heel anders loopt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou best naar Amerika willen, ja. Niet permanent, maar wel voor langere tijd. Voor een soort stage zou het bijvoorbeeld heel leuk zijn, omdat je in de Verenigde Staten veel grote bedrijven hebt die aansluiten bij wat ik wil gaan doen; iets met computers. Apple is een mooi voorbeeld van zo'n bedrijf. :puh:

Maar zoiets kost echter wel veel tijd en geld, helaas.

Link to comment
Delen op andere websites

Amerika, dat wilt iedereen toch? Of niet? Het ideale land? :7

En nee, daar ben ik het niet mee eens. Ondanks dat ik van Amerika hou als vakantieland, zou ik me er niet willen vestigen. Zo goed is het helemaal niet in vergelijking tot Nederland, zeker niet gezien de zorg en andere verzekeringen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hou het maximaal een halfjaar uit in het buitenland en dan weer gillend terug naar de zekerheden, gewoontes en het zorgstelsel van Nederland. Het buitenland lijkt me leuk, maar als Nederlands burger ben je denk ik verzekerd van een goed leven. Als er iets gebeurd op vlakten van ziekte of ongemakken wordt je opgevangen in het ziekenhuis ongeacht of je de zorgpremie nu wel of niet betaald hebt. Als je je baan uit gekickt wordt heb je gewoon recht op een WW en daarna de bijstand. In Nederland laat de overheid je niet zakken. We kibbelen altijd over dat alles te duur is, en dat is deels ook waar. De zorgpremie is duur, de belasting die we moeten afdragen is ook veel te hoog, maar in Nederland hoeft niemand van de straat te leven. Iedereen heeft een dak boven zijn hoofd, voor alles wat je kan overkomen is in Nederland een instantie opgericht die je helpt. Die zekerheid heb je niet overal op de wereld (en zeker niet in Amerika!).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook van plan om te gaan emigreren, en geen verassing, ook de VS! Loop al enkele jaren met dit plan in mijn hoofd en weet ook dat het moeilijk is om een permanente verblijfsvergunning te krijgen en dit eigenlijk alleen mogelijk is door te trouwen met een Amerikaanse of dmv de groene kaart loterij. Ik start binnenkort met mijn MBO-opleiding wat eigenlijk voor 80% in het Engels is en de rest gewoon in het Nederlands. Ik moet ook 3 maanden naar het buitenland voor stage, en ik weet uiteraard al welk land. Via daar probeer ik eigenlijk toch een baan te krijgen wat wel moeilijker zal zijn dan als ik het nu zo zeg maar dat is pas over ongeveer 3 jaar.

Ik weet dat het daar helemaal niet zo rooskleurig is en alles, maar Nederland past totaal niet bij mij en ik kan prima zonder mijn familie. Zal ze uiteraard wel missen en ook best wel een keer heimwee hebben maar ik ben al een eenling eigenlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

En nee, daar ben ik het niet mee eens. Ondanks dat ik van Amerika hou als vakantieland, zou ik me er niet willen vestigen.

+1

Ik wil er zeker wel eens op vakantie gaan, puur om alles eens te bekijken, maar het land zelf spreekt me absoluut niet aan. Te veel dingen die er gewoon al intern fout gaan, om dan te zwijgen over alle interacties die fout gaan. Ik zou niet graag in een land wonen dat probeert een monopolie te vestigen en behouden over meerdere werelddelen en er dan gigantisch in faalt, maar toch nog steeds overal probeert te dicteren wat ze er zouden moeten doen. Mocht dat nu een echt welvarend land zijn geweest, maar de VS is allesbehalve.

Link to comment
Delen op andere websites

En nee, daar ben ik het niet mee eens. Ondanks dat ik van Amerika hou als vakantieland, zou ik me er niet willen vestigen.

+1

Ik wil er zeker wel eens op vakantie gaan, puur om alles eens te bekijken, maar het land zelf spreekt me absoluut niet aan. Te veel dingen die er gewoon al intern fout gaan, om dan te zwijgen over alle interacties die fout gaan.

Als je in principe maar genoeg geld hebt is er geen probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je in principe maar genoeg geld hebt is er geen probleem.

Maar dat geldt toch voor elk land in de wereld...? :7

Ik ben in ieder geval niet van plan om het land uit te emigreren. Of het moet naar Londen zijn... Waar je uiteraard ook geld nodig hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je in principe maar genoeg geld hebt is er geen probleem.

Maar dat geldt toch voor elk land in de wereld...? emo.gif

Jazeker, maar je hebt niet veel geld nodig om te emigreren naar Nederland (dan zien we zelf ook), naar de VS verhuizen zonder genoeg geld is toch een stuk lastiger.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...