Jump to content

Emigreren


Bassieboy35

Emigreren  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Wil je (later) emigreren

    • Ja
      35
    • Nee
      8
    • Weet ik nog niet
      14


Recommended Posts

Ik hou het maximaal een halfjaar uit in het buitenland en dan weer gillend terug naar de zekerheden, gewoontes en het zorgstelsel van Nederland. Het buitenland lijkt me leuk, maar als Nederlands burger ben je denk ik verzekerd van een goed leven. Als er iets gebeurd op vlakten van ziekte of ongemakken wordt je opgevangen in het ziekenhuis ongeacht of je de zorgpremie nu wel of niet betaald hebt. Als je je baan uit gekickt wordt heb je gewoon recht op een WW en daarna de bijstand. In Nederland laat de overheid je niet zakken. We kibbelen altijd over dat alles te duur is, en dat is deels ook waar. De zorgpremie is duur, de belasting die we moeten afdragen is ook veel te hoog, maar in Nederland hoeft niemand van de straat te leven. Iedereen heeft een dak boven zijn hoofd, voor alles wat je kan overkomen is in Nederland een instantie opgericht die je helpt. Die zekerheid heb je niet overal op de wereld (en zeker niet in Amerika!).

Vervang alle NL door België, dan verkrijg je mijn mening! :tu:

Trouwens, de zorgverzekeringen die er zijn in Amerika zijn dan wel duur, ze doen er ook nog eens alles aan om niet te betalen. Een voetschimmel gehad? Dan kunnen ze zomaar je kankerbehandeling weigeren..;) Heb er eens een documentaire van gezien, echt een schande.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    7

  • Guardian1980

    7

  • Bassieboy35

    6

  • flippie13

    5

Ik hou het maximaal een halfjaar uit in het buitenland en dan weer gillend terug naar de zekerheden, gewoontes en het zorgstelsel van Nederland. Het buitenland lijkt me leuk, maar als Nederlands burger ben je denk ik verzekerd van een goed leven. Als er iets gebeurd op vlakten van ziekte of ongemakken wordt je opgevangen in het ziekenhuis ongeacht of je de zorgpremie nu wel of niet betaald hebt. Als je je baan uit gekickt wordt heb je gewoon recht op een WW en daarna de bijstand. In Nederland laat de overheid je niet zakken. We kibbelen altijd over dat alles te duur is, en dat is deels ook waar. De zorgpremie is duur, de belasting die we moeten afdragen is ook veel te hoog, maar in Nederland hoeft niemand van de straat te leven. Iedereen heeft een dak boven zijn hoofd, voor alles wat je kan overkomen is in Nederland een instantie opgericht die je helpt. Die zekerheid heb je niet overal op de wereld (en zeker niet in Amerika!).

Vervang alle NL door België, dan verkrijg je mijn mening! :tu:

Trouwens, de zorgverzekeringen die er zijn in Amerika zijn dan wel duur, ze doen er ook nog eens alles aan om niet te betalen. Een voetschimmel gehad? Dan kunnen ze zomaar je kankerbehandeling weigeren.. ;) Heb er eens een documentaire van gezien, echt een schande.

Dat zijn de 'pre-existing conditions' waar jij het over hebt, oftewel klachten (meestal zwaardere afwijkingen) waardoor zorgverzekeraars al aan zien komen dat jij een dure klant wordt en ze je dus al snel weigeren. Dat is nu, onder de recentelijk aangenomen 'Obamacare', oftewel de hervorming van het gezondheidsstelsel door Obama, niet meer toegestaan. Verzekeraars moeten je nu dus wel accepteren. Betekent natuurlijk niet dat er voor de rest niet genoeg mis is.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik zou emigreren... Dan zou ik naar Japan gaan :Y

Wat Anime kijken toch allemaal doet met een man hè?

Ik vind het vreemd dat er nog steeds geen echte migratie-golf is ontstaan vanuit de VS naar buiten. Kan natuurlijk ook komen door hun misleidende nationalistische reclames waardoor ze genoeg mensen naar het land lokken maar er gaat toch eens een moment komen wanneer het gaat omdraaien, nee?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zelf niet zo ver weg gaan emigreren, ik hou niet van lange einden vliegen en dan kan ik regelmatig nog op bezoek in Nederland bij familie en dergelijke. Het liefst zou ik een tweede huis hebben in Turkije ( denk eerder aan Istanboel en Izmir dan aan toeristengebieden ) of Israel/Egypte. Ik hou erg van oosterse cultuur op vakantie, en ik zoek de toeristen gebieden expres niet op die mijd ik liever met reizen altijd. Ik was voor het laatst op vakantie in Istanboel, indrukwekkend. De mooiste stad die ik gezien heb in mijn leven tot nu toe. Die stad is één groot museum op straat met vrijheid waar je door heen loopt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Emigreren is echt niet zo leuk als je denkt. Ik woon nu sinds begin 2011 in Frankrijk en ik begin het wel zat te worden. Dus denk er goed over na als je wilt Emigreren.

Wil je weer terug naar Nederland? Of ergens anders heen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Emigreren is echt niet zo leuk als je denkt. Ik woon nu sinds begin 2011 in Frankrijk en ik begin het wel zat te worden. Dus denk er goed over na als je wilt Emigreren.

Wil je weer terug naar Nederland? Of ergens anders heen?

Ja eingelijk wel..

Link to comment
Delen op andere websites

Emigreren is echt niet zo leuk als je denkt. Ik woon nu sinds begin 2011 in Frankrijk en ik begin het wel zat te worden. Dus denk er goed over na als je wilt Emigreren.

Tja, velen zien emigreren als het beloofde land binnengaan. Denk dat velen hier moeten stoppen met films kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, velen zien emigreren als het beloofde land binnengaan. Denk dat velen hier moeten stoppen met films kijken.

Nederland is ook niet echt het beloofde land. Denk dat dit vooral is weggelegd voor mensen met veel poen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...