Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

10 jaar geleden heb ik mijn eerste auto gekocht voor 1000 euro. En tegenwoordig kan je er een telefoon mee kopen. Gekkenwerk als je het mij vraagt :7

En dat is niet alleen meer bij de iPhone zo, ook voor veel van die high-end toestellen van Samsung betaal je nu een exorbitant bedrag. Dát is pas gekkenwerk als je het mij vraagt, want je krijgt er zooi voor terug. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga morgen de 'Gitzwart' of 'Diamantschwarz' of 'Jet Black' (overal heeft die een andere naam emo.gif, vind Diamant Zwart wel een leuke) bestellen. Helaas enkel verkrijgbaar in 128/256GB. En ik was al zo blij toen er eindelijk een 32gb model uit kwam emo.gif Meteen een dagje Amsterdam er van maken icon_mrgreen.gif

Edit:

Wel opvallend: de iPhone 7 is dikker dan de iPhone 6, ondanks het verwijderen van de audio ingang.

331ew6a.png

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Btw, voor de mensen die nog steeds tegen het weghalen van de koptelefoonaansluiting zijn, er werd gisteren bij de keynote een interessante uitspraak gedaan:

"The reason to move on: courage. The courage to move on and do something new that betters all of us,"

Ik vind het goed dat ze dit gedaan hebben. Het lijkt erg drastisch, maar als je maar bij dezelfde standaard blijft hangen rem je innovatie af. Door meteen deze stap te nemen wordt Apple gedwongen met een oplossing te komen. En dat is niet Bluetooth. De nieuwe AirPods hebben een door Apple ontworpen chip, de W1. Die gebruikt een eigen protocol om te zorgen dat de kwaliteit van het geluid hoog blijft zonder interrupties.

Inderdaad, want zonder een hoofdtelefoonaansluiting weg te halen, zou Apple niet in staat geweest zijn die oplossing te creëren. /s

En kom aub niet af met plaatsgebrek, er is genoeg plaats om een verwisselbare batterij, microSD en 2 sim slots in een smartphone te stoppen, de enige reden dat dat niet gedaan wordt is marketing. Tevens is het belachelijk dat je een aansluiting weg doet onder het mom van innovatie om dan kutoortjes zoals de EarPods erbij te leveren. Letterlijk elke in-ear zit beter dan die plastieken dingen en met een paar tientjes heb je al betere oortjes vast die werken via -jawel- een 3.5 mm aansluiting.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga morgen de 'Gitzwart' of 'Diamantschwarz' of 'Jet Black' (overal heeft die een andere naam emo.gif, vind Diamant Zwart wel een leuke) bestellen. Helaas enkel verkrijgbaar in 128/256GB. En ik was al zo blij toen er eindelijk een 32gb model uit kwam emo.gif Meteen een dagje Amsterdam er van maken icon_mrgreen.gif

Edit:

Wel opvallend: de iPhone 7 is dikker dan de iPhone 6, ondanks het verwijderen van de audio ingang.

331ew6a.png

Je hebt vergeleken met de iPhone 6. De iPhone 6s is exact even dik als de iPhone 7 (dus ook 7,1 mm). :puh:

Btw, voor de mensen die nog steeds tegen het weghalen van de koptelefoonaansluiting zijn, er werd gisteren bij de keynote een interessante uitspraak gedaan:

"The reason to move on: courage. The courage to move on and do something new that betters all of us,"

Ik vind het goed dat ze dit gedaan hebben. Het lijkt erg drastisch, maar als je maar bij dezelfde standaard blijft hangen rem je innovatie af. Door meteen deze stap te nemen wordt Apple gedwongen met een oplossing te komen. En dat is niet Bluetooth. De nieuwe AirPods hebben een door Apple ontworpen chip, de W1. Die gebruikt een eigen protocol om te zorgen dat de kwaliteit van het geluid hoog blijft zonder interrupties.

Inderdaad, want zonder een hoofdtelefoonaansluiting weg te halen, zou Apple niet in staat geweest zijn die oplossing te creëren. /s

En kom aub niet af met plaatsgebrek, er is genoeg plaats om een verwisselbare batterij, microSD en 2 sim slots in een smartphone te stoppen, de enige reden dat dat niet gedaan wordt is marketing. Tevens is het belachelijk dat je een aansluiting weg doet onder het mom van innovatie om dan kutoortjes zoals de EarPods erbij te leveren. Letterlijk elke in-ear zit beter dan dit plastieken dingen en met een paar tientjes heb je al betere oortjes vast die werken via -jawel- een 3.5 mm aansluiting.

Jij zoekt gewoon een complottheorie om het te laten lijken alsof Apple slecht is ofzo, is het niet? :7

Maarre, mocht je het gemist hebben: het had wel onder andere met plaatsgebrek te maken. Voor de nieuwe thuisknop moest de Taptic Engine (waarmee je die 'haptische feedback' krijgt) verplaatst worden naar beneden, toevallig net waar de headjack poort normaal zit. Maar goed, uiteindelijk is de hoofdreden nog altijd dat Apple gewoon een keer van die standaard af wil. Daar kun je van maken wat je wilt, maar het is zoals het is. Doordat Apple nu zo 'koppig' is geweest om dit te doen hebben ze in elk geval de eerste stap gezet richting betere oplossingen. Vergeet niet: het is niet de eerste keer dat Apple een standaard in één keer weghaalt. De floppy bijvoorbeeld, of de cd-speler. Dat leverde in eerste instantie de nodige klachten op, maar men is er overheen gegroeid. Mede dankzij Apple, die allerlei eigen oplossingen heeft geboden. Zowel hardwarematige als softwarematige oplossingen.

Over dat laatste gesproken, met macOS Sierra introduceerden ze ook al een eigen bestandssysteem: APFS (Apple File System). Hiermee willen ze iets soortgelijks doen als met het verwijderen van de headjack poort. Weg met de oude, versleten standaarden om plaats te maken voor een moderne vervanger. Nu zal met APFS niet meteen NTFS, HFS+ etc in de ban worden gedaan, omdat dit toch wat groters is dat meer werk vereist enzo. Het wordt ook pas in 2017 uitgerold. Maar het idee is hetzelfde.

Andere fabrikanten durven dit niet zo snel, vanwege de angst voor het soort reacties als die van jou. En die zijn uiteraard volkomen begrijpelijk, daar niet van. Maar Apple wil gewoon dat risico nemen, om zo met iets beters te kunnen komen. Ondertussen blijven ze wel - weliswaar via omwegen - een workaround aanbieden.

Ik kan hier uren over blijven doordrammen, maar ik denk dat ik je niet kan overtuigen met m'n 'marketing onzin'. :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Maarre, mocht je het gemist hebben: het had wel onder andere met plaatsgebrek te maken. Voor de nieuwe thuisknop moest de Taptic Engine (waarmee je die 'haptische feedback' krijgt) verplaatst worden naar beneden, toevallig net waar de headjack poort normaal zit.

Heb jij al eens een 5,5 inch telefoon in je handen gehad? Al eens opengelegd? In een frame van 5,5 inch stoppen ze in China met gemak 4000 mah, 2 sim slots en een micro sd slot. De batterij van de Plus is niet eens 4k mah, de Plus heeft geen 2 sim slots en geen micro sd slot. Dus als je nu nog altijd wilt beweren dat het om plaatsgebrek gaat, dan ben je gewoon heel naïef, sorry.

Maar goed, uiteindelijk is de hoofdreden nog altijd dat Apple gewoon een keer van die standaard af wil. Daar kun je van maken wat je wilt, maar het is zoals het is. Doordat Apple nu zo 'koppig' is geweest om dit te doen hebben ze in elk geval de eerste stap gezet richting betere oplossingen. Vergeet niet: het is niet de eerste keer dat Apple een standaard in één keer weghaalt. De floppy bijvoorbeeld, of de cd-speler. Dat leverde in eerste instantie de nodige klachten op, maar men is er overheen gegroeid. Mede dankzij Apple, die allerlei eigen oplossingen heeft geboden. Zowel hardwarematige als softwarematige oplossingen.

Met als klein verschil dat een DVD-speler wel degelijk veel ruimte inneemt in een laptop, een headphone jack neemt in verhouding quasi niks van plaats in in een smartphone. Geen DVD-speler is overigens geen standaard geworden, er worden nog zat laptops geleverd met een DVD-speler.

Ik kan hier uren over blijven doordrammen, maar ik denk dat ik je niet kan overtuigen met m'n 'marketing onzin'. emo.gif

Ik kan ook blijven doordrammen dat ze in China 2 sim slots, een micro sd slot, een grotere batterij en dan ook nog eens een deca-core processor in een even groot frame als dat van de Plus stoppen, maar jij gaat ook gewoon tegen beter weten in doordrammen dat het om plaatsgebrek gaat. :7
Link to comment
Delen op andere websites

Ik naïef? Of jij eerder bang voor verandering? :7

Zonder gekheid, ik had het niet alleen over plaatsgebrek, maar ook over het steunen van innovatie. Door meteen zo'n drastische move te maken forceer je jezelf tot het ontwikkelen van betere alternatieven. Als Apple de headjack zou laten, dan zou men het gewoon blijven gebruiken en zal een nieuw iets nooit mainstream worden.

Geloof me, over pakweg vijf jaar zul je ook niet meer rondlopen met die onhandige kabeltjes. Ik heb meer van dit soort gekkigheden gezien waarbij mensen eerst enorm sceptisch waren en maar niet de voordelen wilden inzien. Na een aantal jaren wilden ze niet anders. Heb geduld, geef Apple de kans te laten zien dat het weghalen van de headjack poort alleen maar goed is.

Trouwens, ik denk er net ineens aan... Steve Jobs was eigenlijk net zo en zelfs erger. Die nam ook graag risico's. Dit deed hij niet om klanten te pesten, maar om ze uiteindelijk een betere ervaring te kunnen geven. Die denkwijze houdt niet in dat je naïef bent, maar juist dat je vooruitstreeft. En dat is precies wat Jobs was, vooruitstrevend. Tim Cook, of in elk geval de mensen die voor hem werken, lijken nu ook een beetje die kant op te willen, wat betreft het durven nemen van risico's.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik naïef? Of jij eerder bang voor verandering? emo.gif

Argumenteren dat plaatsgebrek onzin is staat niet gelijk aan "bang voor verandering".

Zonder gekheid, ik had het niet alleen over plaatsgebrek, maar ook over het steunen van innovatie.

Plaatsgebrek is bullshit. Geef dat nu eindelijk eens toe, of probeer eens te argumenteren waarom ze in China veel meer in een 5,5 inch case kunnen stoppen. Juist, dat kan je niet, want tenzij Apple andere wetten van de fysica moet volgen, is plaatsgebrek gewoon bullshit. Fabrikant A stopt een 4000 mah batterij, 2 micro(!) sim sloten, een micro SD slot, een eight core processor en een headphone jack in z'n 5,5 inch case. Fabrikant B(Apple) is volgens jou niet in staat(want als je het argument plaatsgebrek gelooft, dan geloof je dat Apple daar niet in staat toe is) om in een 5,5 inch case met kleinere batterij, 1 nano(!) sim slot, quad core processor en geen micro SD slot om daar een headphone jack in te bouwen.

Yeah, right. emo.gif

Door meteen zo'n drastische move te maken forceer je jezelf tot het ontwikkelen van betere alternatieven. Als Apple de headjack zou laten, dan zou men het gewoon blijven gebruiken en zal een nieuw iets nooit mainstream worden.

Tweakers.net staat inderdaad vol van artikels waarin mensen beweren dat ze voelen dat hun audiokwaliteit geknepen wordt door aux. /s

Geloof me, over pakweg vijf jaar zul je ook niet meer rondlopen met die onhandige kabeltjes. Ik heb meer van dit soort gekkigheden gezien waarbij mensen eerst enorm sceptisch waren en maar niet de voordelen wilden inzien. Na een aantal jaren wilden ze niet anders. Heb geduld, geef Apple de kans te laten zien dat het weghalen van de headjack poort alleen maar goed is.

Ik heb geen moeite met kabeltjes.

Het gaat er niet om dat ik geen "voordelen wil inzien". Het gaat erom dat Apple wat lult, zonder wat te bewijzen. Daarmee doel ik op hard cijfermateriaal, cijfers die uitwijzen dat aux gewoon uitermate kut is, een onderzoek waar mensen ervaren dat dezelfde audio hardware op andere poorten beter werkt. Als je 20 mensen een set oortjes laat testen op 2 verschillende poorten en minstens 15 kunnen correct raden welke aangesloten is op de "nieuwe" poort, dan ben ik overtuigd. Met wat slap gezwets zonder ook maar 1 ding te bewijzen overtuig je mij niet.

Trouwens, ik denk er net ineens aan... Steve Jobs was eigenlijk net zo en zelfs erger. Die nam ook graag risico's. Dit deed hij niet om klanten te pesten, maar om ze uiteindelijk een betere ervaring te kunnen geven. Die denkwijze houdt niet in dat je naïef bent, maar juist dat je vooruitstreeft. En dat is precies wat Jobs was, vooruitstrevend. Tim Cook, of in elk geval de mensen die voor hem werken, lijken nu ook een beetje die kant op te willen, wat betreft het durven nemen van risico's.

Mensen met adaptertjes de straat opsturen of ze verplichten wat anders te kopen lijkt me toch eerder op pesten. Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat er niet om dat de huidige standaard 'kut' is, maar dat het achterhaald is en geen vernieuwingen toelaat. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Bluetooth kun je AUX niet zomaar even een update geven, het is altijd hetzelfde geweest.

Ik heb m'n argumenten verder al genoemd. Als je niet wilt accepteren hoe het zit moet je dat gewoon zeggen, dan heb ik daar ook wel begrip voor. Maar beweren dat mijn punten nergens op slaan is gewoon gelijk willen krijgen inzake punten die ik allang beantwoord heb. Of beter gezegd, die Apple beantwoord heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat er niet om dat de huidige standaard 'kut' is, maar dat het achterhaald is en geen vernieuwingen toelaat. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Bluetooth kun je AUX niet zomaar even een update geven, het is altijd hetzelfde geweest.

Ik heb m'n argumenten verder al genoemd. Als je niet wilt accepteren hoe het zit moet je dat gewoon zeggen, dan heb ik daar ook wel begrip voor. Maar beweren dat mijn punten nergens op slaan is gewoon gelijk willen krijgen inzake punten die ik allang beantwoord heb. Of beter gezegd, die Apple beantwoord heeft.

Je negeert gewoon letterlijk alles wat ik zeg om toch maar het laatste woord te hebben. Ga aub in op m'n laatste post, toon mij aan waar er plaatsgebrek is en toon mij aan waar innovatie is. Harde bewijzen, geen gelul à la "Apple heeft het beantwoord". Plaatsgebrek is een leugen en dat weet je, want je vertikt het om op mijn argumenten daaromtrent in te gaan. Daarnaast kom je met geen enkel bewijs wat betreft verbetering en/of innovatie omdat het er gewoon niet is.

Kom met bewijzen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat er niet om dat de huidige standaard 'kut' is, maar dat het achterhaald is en geen vernieuwingen toelaat. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Bluetooth kun je AUX niet zomaar even een update geven, het is altijd hetzelfde geweest.

Ik heb m'n argumenten verder al genoemd. Als je niet wilt accepteren hoe het zit moet je dat gewoon zeggen, dan heb ik daar ook wel begrip voor. Maar beweren dat mijn punten nergens op slaan is gewoon gelijk willen krijgen inzake punten die ik allang beantwoord heb. Of beter gezegd, die Apple beantwoord heeft.

Je negeert gewoon letterlijk alles wat ik zeg om toch maar het laatste woord te hebben. Ga aub in op m'n laatste post, toon mij aan waar er plaatsgebrek is en toon mij aan waar innovatie is. Harde bewijzen, geen gelul à la "Apple heeft het beantwoord". Plaatsgebrek is een leugen en dat weet je, want je vertikt het om op mijn argumenten daaromtrent in te gaan. Daarnaast kom je met geen enkel bewijs wat betreft verbetering en/of innovatie omdat het er gewoon niet is.

Kom met bewijzen.

Nee, jij negeert wat ik zeg om je gelijk te krijgen, dat is zoals het is.

Zo negeer je het feit dat het argument omtrent 'plaatsgebrek' niet het enige argument is dat ik had. Ook technologische vooruitgang speelt hierbij een flinke rol, en waarschijnlijk zelfs de grootste. En nogmaals, daar heb ik al voldoende over gezegd. Als je keiharde bewijzen wilt dan zul je je tot Google moeten wenden. Talloze artikelen gelezen de afgelopen tijd, over potentiële redenen om de koptelefoonaansluiting te verwijderen. Ik zal je een beetje helpen met quotes uit dit artikel, en deze.

While the removal of a headphone jack may feel like an unlikely way to strengthen that ecosystem, analyst Julie Ask of Forrester Research points out, "Apple has a very long history of removing features we all thought were necessary, and then convincing us that we didn't need them.”

She points to the way Apple led the industry in moving away from floppy discs and optical drives in computers. "Three months later, it will be, 'Why did we ever have that?' "

---

Apple's Mr. Schiller disagrees, deriding the single-use port as an “ancient” technology. The new phones will come with an external headphone jack which can be plugged into the iPhone’s multi-use Lightning port, but Shiller says Apple sees the future of mobile sound being dominated by innovative wireless technology – such as their new W1 chip, embedded in their new Airpods and the new line of Beats by Dre headphones.

"We've got this 50-year-old connector — just a hole filled with air — and it's just sitting there taking up space, really valuable space," Apple hardware engineering chief Dan Riccio told BuzzFeed News. "It was holding us back from a number of things we wanted to put into the iPhone. It was fighting for space with camera technologies and processors and battery life. And frankly, when there's a better, modern solution available, it's crazy to keep it around.”

Axing the jack, they say, paves the way for discreet, bean-sized earbuds that can simultaneously translate, filter out unwanted noise or let us control other devices by voice – and drive up the value of the so-called ‘hearables’ market to $16 billion within five years.

---

Apple justified the removal of the jack as a courageous move to ditch a 100-year-old technology and make more space inside the iPhone. It offered as alternatives a lightning cable earphone and an adapter for the old type, but touted new wireless earphones.

“It makes no sense to tether ourselves with cables to our mobile devices,” said Phil Schiller, senior VP of worldwide marketing, announcing the launch of AirPods, Apple‘s own wireless earbuds using the firm’s new wireless W1 chip, and costing $159.

Ik weet niet of dit voldoet aan jouw eisen voor wat 'argumenten' zijn, maar het lijkt me duidelijk wat de bedoeling is achter deze beslissing. Ik blijf er zelf bij dat het een goede zet is. Andere fabrikanten gaan dit langzaam maar zeker overnemen. Misschien duurt dat wel langer dan sommigen voorspellen (ik zag iemand op Macrumors reageren met het statement dat voor het einde van 2018 geen smartphones nog voorzien zijn van een hoofdtelefoonaansluiting), maar het gaat sowieso gebeuren.

En blijf nou alsjeblieft niet doorzeuren dat ik niet met argumenten kom; als dit in jouw ogen geen 'argumenten' zijn, dan stel ik voor dat je je wat meer gaat verdiepen in Apple's filosofie, en waarom zij staan voor échte innovatie. Dan bedoel ik niet het soort innovatie waar Fandroids altijd over beginnen (méér cores, méér RAM, méér pixels, méér megapixels enzovoort), maar openstaan voor nieuwe technieken die op hun beurt weer nieuwe belevenissen mogelijk maken. Apple staat nog altijd voor het bieden van een oplossing voor mensen die genoeg hebben van al dat onhandige gedoe met in dit geval kabels, koppelen van Bluetooth-devices, en het feit dat de integratie vaak bagger is. AirPods lossen dat op. Je hebt geen kabels meer, je hoeft maar één keer te koppelen door simpelweg op een grote knop te tikken op je iPhone en ze zijn gekoppeld met al je Apple-devices én je kunt makkelijk vanaf je iPhone zien hoe vol de accu nog is van die AirPods én het charging dock dat erbij zit.

Again, user experience. Dat is wat Apple uiteindelijk wil verbeteren met dit soort stappen die door velen bekritiseerd worden.

EDIT: kijk ook hier eens: Apple's Phil Schiller says the biggest criticism of removing the headphone jack is 'pure conspiracy theory'

The headphone jack is great for delivering audio, widely used, and unencumbered by patents and digital rights management, critics argued. Why remove it, leaving only an Apple-proprietary digital port that might in some dystopian future be locked down with the very DRM schemes that Steve Jobs bemoaned in his 2007 essay "Thoughts on Music"? Why provide a diminutive headphone jack adapter that will cost me $9 to replace when I inevitably lose it? Why allow even for the possibility of a scenario in which I cannot play a song that I own, whether it be because of copy protection lockdown or a "This accessory has not been certified by Apple" error? How does Apple respond to critics who’ve described removing the headphone jack from the iPhone as "user-hostile"?

Schiller thinks it’s a silly argument. "The idea that there’s some ulterior motive behind this move, or that it will usher in some new form of content management, it simply isn’t true," he says. "We are removing the audio jack because we have developed a better way to deliver audio. It has nothing to do with content management or DRM — that’s pure, paranoid conspiracy theory."

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...