Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Wacht even, dus stel, ik koop een CD van, weet ik het, Enter Shikari in de winkel.

CD's hebben een hogere kwaliteit dan digitale file's (FEIT), dus als ik hem dan met iTunes Match link, krijg ik van iTunes een slechtere kwaliteit van mijn muziek in de form van hun AAC-bestanden...?

Mag iemand mij ook het voordeel van deze dienst vertellen? In normale, rationele woorden. Geen Apple bullcrap marketing nonsense a.u.b.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Wacht even, dus stel, ik koop een CD van, weet ik het, Enter Shikari in de winkel.

CD's hebben een hogere kwaliteit dan digitale file's (FEIT), dus als ik hem dan met iTunes Match link, krijg ik van iTunes een slechtere kwaliteit van mijn muziek in de form van hun AAC-bestanden...?

Mag iemand mij ook het voordeel van deze dienst vertellen? In normale, rationele woorden. Geen Apple bullcrap marketing nonsense a.u.b.

De kwaliteit van liedjes wordt omgezet in 256 kbps iTunes Plus kwaliteit (DRM-vrij). En dat is wél degelijk betere kwaliteit dan van CD's (even gecontroleerd op basis van een aantal CD's die ik in iTunes heb staan, op een aantal CD's na, welke over dezelfde kwaliteit beschikken als dat van iTunes Plus). Maar om sowieso te zeggen dat de kwaliteit er slechter door wordt, is regelrechte bullshit. :7

Trouwens, een aantal andere mogelijkheden met iTunes Match zijn als volgt:

- Overal kunnen streamen (je streamt in dit geval vanaf de server van iTunes Match)

- Niks van je opslagruimte van je systeem wordt verbruikt: alle muziek (op muziek na die NIET gematcht kan worden) wordt opgeslagen in iCloud.

- Audiocontent wordt altijd bijgewerkt: wanneer je een nieuw album ript, wordt deze automatisch omgezet in iTunes Plus-kwaliteit

- Audiocontent wordt altijd automatisch gepusht: alles wordt gelijk op al je iOS-apparaten- en Mac('s)/pc('s) gezet

Nog meer informatie nodig? Of vind je dit niet eens genoeg? :7

Trouwens, je bent geen Apple-gebruiker, wel? Zo niet, dan vraag ik me toch af hoe je zelf aan al jóuw feiten komt... :')

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom aan al mijn feiten en kennis door het jarenlange volgen van tweakers.net, een site die zijn feiten meestal wel op orde heeft en door redelijk neutrale mensen wordt geschreven.

Die van jou komt van, let me guess, een Apple fansite?

Je maakt je eerste fout al. CD-kwaliteit is studio kwaliteit. Dat is wat de muziek maker uit wou brengen. LP's zijn geloof ik van nog iets hogere kwaliteit, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik kan je wel met volledige zekerheid vertellen dat Apple er niet in de buurt bij komt.

Laat ik je even vertellen hoe de muziek wereld werkt. Jij huppelt naar de winkel en koopt daar een CD. Dat is ongecomprimeerd. Dat is de muziek, dan zijn de bestanden. Dat is gewoon dé muziek. Als jij je muziek van het internet afhaalt, OP WELKE MANIER DAN OOK, dan is deze gecomprimeerd. En als je muziek gaat comprimeren (i.a.w. het bestand kleiner maken) dan moet er ergens wel IETS aan kwaliteit verloren gaan.

Maar als ik het goed begrijp is dit dus iets wat al je audio bestanden in de "cloud" zet? Dat is grappig, dat kan ik al heel lang met Spotify.

Link to comment
Delen op andere websites

De kwaliteit van liedjes wordt omgezet in 256 kbps iTunes Plus kwaliteit (DRM-vrij). En dat is wél degelijk betere kwaliteit dan van CD's (even gecontroleerd op basis van een aantal CD's die ik in iTunes heb staan, op een aantal CD's na, welke over dezelfde kwaliteit beschikken als dat van iTunes Plus). Maar om sowieso te zeggen dat de kwaliteit er slechter door wordt, is regelrechte bullshit. :7

256kbps komt niet eens in de buurt van CD kwaliteit(pakweg 1500kbps(Mijn Eminem CD van meer dan 12 jaar oud heeft 1411kbps)), niet eens in de buurt van Flac(+/-1000kbps) bestanden.

Maar ach, met de gemiddelde oordopjes en oren hoor je het verschil niet tot amper, ja, ok, tussen poep MP3 bestanden en Flac/CD bestanden wel maar tussen CD en Flac zul je het niet gauw horen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet je niet blindstaren op het aantal kbps, hoewel de iTunes bestanden inderdaad niet bij een CD in de buurt komen. De kwaliteit hangt ook af van de codec. Dat muziek bestanden op je PC per definitie minder zijn dan CD's is echter weer niet waar. Een goede rip zorgt voor net zo goede kwaliteit. En waar denk je dat de muziek die op een CD staat vandaan komt? Juist, van een PC.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet je niet blindstaren op het aantal kbps, hoewel de iTunes bestanden inderdaad niet bij een CD in de buurt komen. De kwaliteit hangt ook af van de codec. Dat muziek bestanden op je PC per definitie minder zijn dan CD's is echter weer niet waar. Een goede rip zorgt voor net zo goede kwaliteit. En waar denk je dat de muziek die op een CD staat vandaan komt? Juist, van een PC.

Ik denk anders wel dat je liever jezelf blind staart op het aantal kbps dan een stom iets genaamd 'iTunes Plus' kwaliteit, wat dat ook mag zijn, en welke ook uitgelegd wordt in kbps.

Enne, dat PC/compressie verhaal moet je bij Hayte zijn, al moet ik jullie beiden gelijk geven.

Sommige MP3 rips geven kbps van pakweg 300(hoe wil je kwaliteit dan uitleggen?), alleen als het goed geript wordt en niet door bv. Media player, wat de meeste dan weer wel doen.

Als je muziek download, en dat komt van Studio->CD->Random person->MP3 rippen->Internet->Jij, dan zitten er uiteraard meer tussenstappen(en dus meer kansen op kwaliteitsverlies) dan Studio->CD->Jij of Studio->Spotify/iTunes (Match)->Jij, net wat je bron is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom aan al mijn feiten en kennis door het jarenlange volgen van tweakers.net, een site die zijn feiten meestal wel op orde heeft en door redelijk neutrale mensen wordt geschreven.

Die van jou komt van, let me guess, een Apple fansite?

Je maakt je eerste fout al. CD-kwaliteit is studio kwaliteit. Dat is wat de muziek maker uit wou brengen. LP's zijn geloof ik van nog iets hogere kwaliteit, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik kan je wel met volledige zekerheid vertellen dat Apple er niet in de buurt bij komt.

Laat ik je even vertellen hoe de muziek wereld werkt. Jij huppelt naar de winkel en koopt daar een CD. Dat is ongecomprimeerd. Dat is de muziek, dan zijn de bestanden. Dat is gewoon dé muziek. Als jij je muziek van het internet afhaalt, OP WELKE MANIER DAN OOK, dan is deze gecomprimeerd. En als je muziek gaat comprimeren (i.a.w. het bestand kleiner maken) dan moet er ergens wel IETS aan kwaliteit verloren gaan.

Maar als ik het goed begrijp is dit dus iets wat al je audio bestanden in de "cloud" zet? Dat is grappig, dat kan ik al heel lang met Spotify.

Ten informatie: wat ik genoemd heb, komt van de Apple-pagina van iTunes Match... Niks Apple fansite. :7

Wat betreft je andere opmerkingen (+ die van GolfG60): hier ga ik geen antwoord meer op geven, want dat heb ik al gedaan, betreffende m'n vorige post. :puh:

En voor meer info kun je simpelweg naar de deze en deze Apple-pagina's gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Okej, je praat dus marketing bullcrap. Juist datgene waar ik niet om had gevraagd, maar goed...

Ik neem hierbij dus aan dat je mij gelijk geeft? Of beweer je nog steeds dat Apple magisch is en het presteert om CD-kwaliteit te overtreffen?

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, ik snap soms de haat aan Apple wel, maar dit gaat helemaal nergens over.

Natuurlijk doet Apple net alsof ze het wiel opnieuw uitvinden, maar het streamen van je muziek is wel handig (zoals spotify etc).

Maar het resultaat tussen het verschil van een CD en MP3 is voor de meeste oren onhoorbaar. Als je een MP3 tenminste goed creëert filter je alleen de tonen weg die de mens met zijn oren toch niet kan horen.

De producten die Apple creëert vind ik wel goed, alleen vind de manier van marketing en het manipulatief wegdrukken van andere bedrijven zeer onbeschoft.

Link to comment
Delen op andere websites

Okej, je praat dus marketing bullcrap. Juist datgene waar ik niet om had gevraagd, maar goed...

Ik neem hierbij dus aan dat je mij gelijk geeft? Of beweer je nog steeds dat Apple magisch is en het presteert om CD-kwaliteit te overtreffen?

En als ik gewoon zeg dat we quitte staan? Want niemand heeft gelijk hier. Wat wij allebei zeggen, is meer fanboy-praat, lijkt me. :7

Althans, jij zeurt dat iTunes Match geen nut heeft, en ik weer wel. Dat ligt gewoon aan ieder z'n eigen mening erover. Daarom zie ik hier geen feiten in het hele verhaal... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, ik snap soms de haat aan Apple wel, maar dit gaat helemaal nergens over.

Natuurlijk doet Apple net alsof ze het wiel opnieuw uitvinden, maar het streamen van je muziek is wel handig (zoals spotify etc).

Maar het resultaat tussen het verschil van een CD en MP3 is voor de meeste oren onhoorbaar. Als je een MP3 tenminste goed creëert filter je alleen de tonen weg die de mens met zijn oren toch niet kan horen.

De producten die Apple creëert vind ik wel goed, alleen vind de manier van marketing en het manipulatief wegdrukken van andere bedrijven zeer onbeschoft.

Het is precies zoals je het zegt, ze doen alsof ze iets nieuw maken terwijl het al bestaat.

Vaak hebben ze een marketing van 'wij maken het beste en als het faalt is het de gebruikers schuld' of 'It's not a bug, it's a feature' meuk.

En als ik gewoon zeg dat we quitte staan? Want niemand heeft gelijk hier. Wat wij allebei zeggen, is meer fanboy-praat, lijkt me. :7

Althans, jij zeurt dat iTunes Match geen nut heeft, en ik weer wel. Dat ligt gewoon aan ieder z'n eigen mening erover. Daarom zie ik hier geen feiten in het hele verhaal... :puh:

Zover ik weet heeft ie niet gezegd dat het geen nut heeft, nee, voor iemand met Spotify niet nee of iemand met veel geheugen.

Maar quitte? Ik beslis er niet over maar imo heb je echt geen gelijk hoor :7

256kbps(van iTunes) vs CD kwaliteit(1411kbps), ja, dan kun je vaak niet zeggen dat iTunes crap beter is.

Wss heb je geluisterd met je simpele Sennheisers of misschien zelfs iPhone dopjes, ja, voor de gemiddelde klinkt dat goed, voor iemand die meer gewend is, is het niks.

Ga voor de grap eens naar een audiofiel site en zeg ze eens dat wat je hier zegt, ze lachen je kei en kei hard uit.

Het is puur omdat je niet beter weet/gewend bent ;)

En wat is er bijzonder aan iTunes Match?

Tis in principe een variant van Spotify maar dan van Apple uit, dus echt speciaal is het ook weer niet :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

De kwaliteit waar ik het de hele tijd over heb, is de kwaliteit die letterlijk in iTunes naast elk liedje wordt aangegeven, hé. :puh:

Wat betreft het nu/specialiteit van iTunes Match; vergelijk het in ieder geval nooit met Spotify. Dat streamen is namelijk slechts een onderdeel ervan. Het gaat echt om het 'matchen' van muziek. Nummers die je niet in iTunes gekocht hebt, worden, indien deze wel in de iTunes Store te vinden zijn, vervangen door dát nummer. Theoretisch gezien wordt je 'niet-iTunes nummer' dan verwijderd, en wordt er een iTunes-versie voor in de plaats gezet. Niet alleen het nummer wordt dan vervangen, maar ook bijvoorbeeld het albumhoesje. En natuurlijk nog meer.

Dat is uiteindelijk het doel van iTunes Match. De kwaliteit omzetten naar 256 kbps en het streamen enzovoorts, is slechts een deel van iTunes Match. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dus je betaald een jaarlijks bedrag om een liedje om te laten zetten naar hetzelfde liedje?

Nee, om het om te zetten naar een iTunes-bestand, zegmaar. Hij herkent het liedje dan eventueel van uit de iTunes Store en zet deze in de plaats van je andere liedje. Dit wil zeggen dat alle informatie wordt overgenomen; vaak staan er namelijk fouten bij het rippen van een liedje, en zou je deze moeten aanpassen, handmatig. Geen probleem, hoor. Maar het idee van Apple is dat je je liedjes om kunt zetten naar iTunes formaat + dezelfde gegevens als van uit de iTunes Store.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een CD koopt in de winkel staan er toch geen fouten in. :7 Heb ik in ieder geval nog nooit gehad.

Vind het allemaal wel een beetje vaag moet ik zeggen. Krijg het idee dat het gewoon een simpele manier van Apple is om geld te verdienen krijgen. Ben overigens echt geen Apple-hater hoor, heb een IPod Touch en ben er blij mee. Vind alleen dat ze soms het één en ander beter kunnen regelen (zoals dit). Wel ben ik een echte ITunes-hater. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...