Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Het was vrij duidelijk... de audio poort was de enige aansluiting die nog een open standaard gebruikte, dus wou Apple deze vervangen met hun eigen implementatie zodat je hun oortjes moet kopen (het adapertje is gewoon om de niet zo die-hard fans nog tevreden te houden).

Apple gedraagt zich dan ook net als een echte dictator, langzaam een open democratisch ecosysteem omwerken tot het idee van 1 bedrijf/dictator: namelijk dat je alles van Apple moet kopen. Wie weet wordt zo dadelijk er ook nog DRM op je audio connectie geimplementeerd, wantja cuz rules and money. Er is overigens ook geen reden om nog de Lightning connector te gebruiken; USB Type C laat meer watt door en heeft snellere doorvoer. En geef alsjeblieft geen slap excuus dat ze nu "al een connector hebben" en dat omwisselen moeilijk is; dat heeft Apple al eerder uit het niets gedaan. Tevens worden nieuwe iPhone launches ook steeds laffer; ja hij is iets sneller en heeft iets minder poorten. Wat je er van merkt: geen ene fuck.

Maarja, er zijn mensen in deze wereld die heilig geloven in Apple en zelfs zover gaan om een portret van Steve Jobs op je werkplek te hebben. Ik heb niets tegen een geloof in iets, maar als je zon die-hard fan bent van Apple, ben je toch echt blind in de wereld van kapitalisme. Apple heeft een paar miljard op de bank; mensen die blind hun product kopen en brengen de laatste 4 jaar echt 0 innovatieve (in de zin van het samenbrengen van innovatieve ideeën); allemaal shady belastingconstructies en totaal 0 reden om nog te innoveren als mensen het toch wel kopen. Laat ze eerst maar eens een flinke financiële klap ervaren en dan zien we wel of er weer iets echt innovatiefs uitkomt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Het was vrij duidelijk... de audio poort was de enige aansluiting die nog een open standaard gebruikte, dus wou Apple deze vervangen met hun eigen implementatie zodat je hun oortjes moet kopen (het adapertje is gewoon om de niet zo die-hard fans nog tevreden te houden).

Apple gedraagt zich dan ook net als een echte dictator, langzaam een open democratisch ecosysteem omwerken tot het idee van 1 bedrijf/dictator: namelijk dat je alles van Apple moet kopen. Wie weet wordt zo dadelijk er ook nog DRM op je audio connectie geimplementeerd, wantja cuz rules and money. Er is overigens ook geen reden om nog de Lightning connector te gebruiken; USB Type C laat meer watt door en heeft snellere doorvoer. En geef alsjeblieft geen slap excuus dat ze nu "al een connector hebben" en dat omwisselen moeilijk is; dat heeft Apple al eerder uit het niets gedaan. Tevens worden nieuwe iPhone launches ook steeds laffer; ja hij is iets sneller en heeft iets minder poorten. Wat je er van merkt: geen ene fuck.

Maarja, er zijn mensen in deze wereld die heilig geloven in Apple en zelfs zover gaan om een portret van Steve Jobs op je werkplek te hebben. Ik heb niets tegen een geloof in iets, maar als je zon die-hard fan bent van Apple, ben je toch echt blind in de wereld van kapitalisme. Apple heeft een paar miljard op de bank; mensen die blind hun product kopen en brengen de laatste 4 jaar echt 0 innovatieve (in de zin van het samenbrengen van innovatieve ideeën); allemaal shady belastingconstructies en totaal 0 reden om nog te innoveren als mensen het toch wel kopen. Laat ze eerst maar eens een flinke financiële klap ervaren en dan zien we wel of er weer iets echt innovatiefs uitkomt.

Hoezo, je merkt er geen ene fuck van? Je moet wel verder kijken dan die anti-Apple sites hé. De iPhone 7 is meer dan alleen een beetje sneller en 'audioconnectorloos'. Zal de vernieuwingen even opsommen, want blijkbaar is anti-Apple te lui om zelf even te gaan kijken wat er werkelijk nieuw is:

- Aangepast design met twee types zwart

- Nieuwe thuisknop die slijtvast en drukgevoelig is

- Brede P3-kleurweergave scherm (i.p.v. volledige sRGB-standaard)

- 650 cd/m2 helderheid (+25% t.o.v. iPhone 6s)

- IP67-rating (en dus spat-, water- en stofbestendig)

- 40% sneller in CPU-taken, 50% sneller in GPU-taken (quad-core A10 Fusion-chip)

- 2 uur extra batterijduur bij iPhone 7, 1 uur extra bij iPhone 7 Plus

- Stereospeakers die tot 2x luider zijn (werkt in staande én liggende modus door gebruik van telefoonspeaker)

- Verbeterde 12 megapixelcamera met groter f1.8 diafragma en optische beeldstabilisatie voor beide iPhones

- True Tone-flitser met 4 leds

- 7 megapixel FaceTime HD-camera met 1080p video

- Dual-camerasysteem iPhone 7 Plus met telelens voor optisch zoomen (en middels software-update binnenkort 'bokeh-effect')

- Verkrijgbaar met 32 GB, 128 GB en 256 GB (dus géén 16 GB meer)

- LTE Advanced tot 450 Mbps (tegenover 300 Mbps)

En daarmee heb ik nog niet eens álle details genoemd. Dus hoezo 'geen ene fuck nieuw'? Typisch de reactie van iemand die alleen maar kritiek wil uiten op Apple... Toegeven, het is geen innovatie. Maar over dat woord wil ik het zometeen nog even hebben.

Ik vind de reacties hier echt teleurstellend. Kritiek naar Apple is prima, ontken ook nergens dat dat niet zo is. Maar jullie schetsen hen af als een slecht, corrupt en 'innovatieloos' bedrijf. Dat laatste slaat sowieso nergens op, want als ik kijk naar hoe andere fabrikanten het doen: zij doen precies hetgeen waarvan men beweert dat Apple dat juist doet. En dat is het uitmelken van dingen die al veel langer bestaan.

Sowieso kijk je niet naar het grotere plaatje, Sublime. Je zegt dat Apple niet innoveert. Toch zijn ze op dit moment koning op het gebied van mobiele processoren (de A9-chip van de iPhone 6s verslaat na een jaar nog altijd de nieuwste smartphones van Samsung). En die nieuwe draadloze AirPods? Daar zit een door Apple ontworpen chip in die betrouwbaarder is dan Bluetooth. En die displays? Dat is dan misschien niet echt innovatie, maar ze laten wel degelijk zien dat je ook zonder een OLED, AMOLED of Super AMOLED scherm prachtige kleuren kunt krijgen. Ook nu weer bij de iPhone 7, zoals ik in het overzichtje van net liet zien. Apple innoveert op haar eigen manier. Mensen verwarren de term innovatie vaak ook met 'iedere paar jaar een compleet nieuwe productcategorie uitbrengen', want dat kan geen enkele smartphonefabrikant op dit moment. Dus innovatie is nu vervangen door vernieuwing. Dat geldt voor elke fabrikant, ook Apple.

Je noemt kopers van een iPhone blind. Mag ik dat dan ook zeggen dat kopers van een Samsung Galaxy-toestel blind zijn, omdat IK het flutdingen vind? Nee dus, want het is een mening. Mensen blind noemen op basis van hun voorkeur, dat noem ik laag. En ik wens dan ook niet verder in te gaan op de rest. Ik heb mijn antwoord gegeven, het moet ondertussen wel duidelijk zijn wat ik vind, wat Apple's keuze is en het feit dat dit Apple's keuze blijft.

Ik zag wel, mocht dat nog enigszins helpen, op iCulture dat Steve Jobs het een keer heeft gehad over dat hele Flash-gebeuren, en het verwijderen van de optische drive enzo. En heel toevallig gebruikte hij ook al het woordje 'moed' (courage).

"We proberen geweldige producten voor de mensen te maken. Als er een onderdeel is dat een product niet geweldig maakt, hebben we de moed om het weg te laten.”

En:

"Omdat we het beste product willen aanbieden aan klanten. Wij focussen ons op de technologie die belangrijk wordt voor de gebruiker. Weet je wat het is? Klanten betalen ons om zulke keuzes te maken. Klanten betalen ons om de beste producten te maken die we kunnen. En als we daarin slagen, zullen ze gekocht worden. Als we falen doen ze dat niet. Zo lost het probleem zichzelf op."

Voor wie dus denkt dat dit alleen het nieuwe Apple is, ook in het Jobs-tijdperk zagen we dergelijke praktijken voorkomen. Het verschil is dat menig persoon de huidige CEO incompetent vind vergeleken met Jobs en daardoor ieder foutje meteen aanmerken als een voorbeeld van zijn falen.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

- Aangepast design met twee types zwart

- Nieuwe thuisknop die slijtvast en drukgevoelig is

- Brede P3-kleurweergave scherm (i.p.v. volledige sRGB-standaard)

- 650 cd/m2 helderheid (+25% t.o.v. iPhone 6s)

- IP67-rating (en dus spat-, water- en stofbestendig)

- 40% sneller in CPU-taken, 50% sneller in GPU-taken (quad-core A10 Fusion-chip)

- 2 uur extra batterijduur bij iPhone 7, 1 uur extra bij iPhone 7 Plus

- Stereospeakers die tot 2x luider zijn (werkt in staande én liggende modus door gebruik van telefoonspeaker)

- Verbeterde 12 megapixelcamera met groter f1.8 diafragma en optische beeldstabilisatie voor beide iPhones

- True Tone-flitser met 4 leds

- 7 megapixel FaceTime HD-camera met 1080p video

- Dual-camerasysteem iPhone 7 Plus met telelens voor optisch zoomen (en middels software-update binnenkort 'bokeh-effect')

- Verkrijgbaar met 32 GB, 128 GB en 256 GB (dus géén 16 GB meer)

- LTE Advanced tot 450 Mbps (tegenover 300 Mbps)

Is dit serieus het enige dat anders is? Een kwart van de puntjes zijn gewoon verschillende aspecten van een aangepaste camera en een ander kwart zijn zaken die je toch simpelweg vereist van een ietwat werkende telefoon, nee? Dit is geen innovatie Tom, dit is een kleine upgrade, dat is alles. Op zich is dat niet zo fout, maar voor een bedrijf dat zich als grote innovator voordoet en diens producten onder die mom dan ook aanprijst is het erg... overdreven.

Nu is het ook maar de normale cyclus, een innovatief bedrijf zal op een begeven moment te groot/succesvol worden en wederom worden ingehaald door nieuwe kleine bedrijfjes die nieuwigheden presenteren, het is een beweging waar ook deze gigant aan ten onder gaat. Ze doen hun best om hun imago te behouden, maar ik heb het gevoel dat ze steeds meer de grip verliezen en nu gewoon gericht zijn op het uitbrengen van willekeurige upgrades op een gegeven tempo. Er is niets mis met degelijke producten uitbrengen, maar de marketing er rond voelt met de jaren steeds meer en meer een leugen (meer dan marketing sowieso al is dan) en dat gevoel sijpelt steeds dieper door bij de consumenten.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch zijn ze op dit moment koning op het gebied van mobiele processoren (de A9-chip van de iPhone 6s verslaat na een jaar nog altijd de nieuwste smartphones van Samsung

Nee.

35191s9.jpg

24m9q4l.jpg

http://www.anandtech.com/show/10559/the-samsung-galaxy-note7-s820-review/4

Greep uit de resultaten:

83395.png

83396.png

83378.png

Btw, leuk detail dat me nu pas opvalt: zelfs de iPhone 6 en 6 Plus van twee jaar oud lopen voor op de rest bij 'JetStream 1.1'.

Wat Anandtech zegt over het flasgeheugen: "The performance here is acceptable but obviously if you look at burst performance the iPhone 6s has a faster solution due to the hybrid SLC/TLC storage solution."

En dan nog wat betreft jouw screens: de A9-chip is een dual-core processor, geen 8-core processor. Dus wat dat betreft doet Apple's processor het nog steeds verdomd goed vergeleken met de concurrentie.

- Aangepast design met twee types zwart

- Nieuwe thuisknop die slijtvast en drukgevoelig is

- Brede P3-kleurweergave scherm (i.p.v. volledige sRGB-standaard)

- 650 cd/m2 helderheid (+25% t.o.v. iPhone 6s)

- IP67-rating (en dus spat-, water- en stofbestendig)

- 40% sneller in CPU-taken, 50% sneller in GPU-taken (quad-core A10 Fusion-chip)

- 2 uur extra batterijduur bij iPhone 7, 1 uur extra bij iPhone 7 Plus

- Stereospeakers die tot 2x luider zijn (werkt in staande én liggende modus door gebruik van telefoonspeaker)

- Verbeterde 12 megapixelcamera met groter f1.8 diafragma en optische beeldstabilisatie voor beide iPhones

- True Tone-flitser met 4 leds

- 7 megapixel FaceTime HD-camera met 1080p video

- Dual-camerasysteem iPhone 7 Plus met telelens voor optisch zoomen (en middels software-update binnenkort 'bokeh-effect')

- Verkrijgbaar met 32 GB, 128 GB en 256 GB (dus géén 16 GB meer)

- LTE Advanced tot 450 Mbps (tegenover 300 Mbps)

Is dit serieus het enige dat anders is? Een kwart van de puntjes zijn gewoon verschillende aspecten van een aangepaste camera en een ander kwart zijn zaken die je toch simpelweg vereist van een ietwat werkende telefoon, nee? Dit is geen innovatie Tom, dit is een kleine upgrade, dat is alles. Op zich is dat niet zo fout, maar voor een bedrijf dat zich als grote innovator voordoet en diens producten onder die mom dan ook aanprijst is het erg... overdreven.

Nu is het ook maar de normale cyclus, een innovatief bedrijf zal op een begeven moment te groot/succesvol worden en wederom worden ingehaald door nieuwe kleine bedrijfjes die nieuwigheden presenteren, het is een beweging waar ook deze gigant aan ten onder gaat. Ze doen hun best om hun imago te behouden, maar ik heb het gevoel dat ze steeds meer de grip verliezen en nu gewoon gericht zijn op het uitbrengen van willekeurige upgrades op een gegeven tempo. Er is niets mis met degelijke producten uitbrengen, maar de marketing er rond voelt met de jaren steeds meer en meer een leugen (meer dan marketing sowieso al is dan) en dat gevoel sijpelt steeds dieper door bij de consumenten.

Ik heb niet gezegd dat de nieuwe iPhones innovatief zijn, maar wilde erop wijzen dat er meer nieuw is dan alleen een iets snellere processor en het missen van de koptelefoonaansluiting. Véél meer zelfs. Want nogmaals, dit is niet alles.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Dus de benchmarks waar de iPhone beter uitkomt zijn voor jou de "ware" testen en die waar de Snapdragon 820 beter uitkomt negeer je gewoon?

Even serieus: het is duidelijk dat de A9 sneller is voor Javascriptverwerking, period. Het geeft echter wel een volledig vertekend beeld door verschillende Javascript benchmarks te tonen, als de A9 beter presteert in de ene Javascript benchmark, dan zal het ook beter presteren in de andere Javascript benchmark. Het tonen van verschillende Javascript benchmarks heeft weinig zin, dit is een mooi voorbeeld van een fout in het steekproefonderzoek.

Even wat andere benchmarks:

http://hothardware.com/news/samsung-galaxy-s7-versus-iphone-6s-plus

Tsja.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus de benchmarks waar de iPhone beter uitkomt zijn voor jou de "ware" testen en die waar de Snapdragon 820 beter uitkomt negeer je gewoon?

Even serieus: het is duidelijk dat de A9 sneller is voor Javascriptverwerking, period. Het geeft echter wel een volledig vertekend beeld door verschillende Javascript benchmarks te tonen, als de A9 beter presteert in de ene Javascript benchmark, dan zal het ook beter presteren in de andere Javascript benchmark. Het tonen van verschillende Javascript benchmarks heeft weinig zin, dit is een mooi voorbeeld van een fout in het steekproefonderzoek.

Even wat andere benchmarks:

http://hothardware.com/news/samsung-galaxy-s7-versus-iphone-6s-plus

Tsja.

Ik negeer helemaal niets, maar bevestig alleen mijn standpunt dat de iPhone 6s nog steeds de snellere smartphone is hier. En Anandtech zijn op dat gebied toch wel betrouwbaar vind ik. Kan de Galaxy S7 wel eventjes voorlopen in die graphics benchmarks, maar niet onbelangrijk om te melden: de iPhone 6s is nu een jaar oud, terwijl de Galaxy S7 een half jaartje oud is. Dat de iPhone dan nog op de tweede plaats staat vind ik wel een teken dat Apple zeer goede chips ontwerpt. Samsung doet het zeker niet slecht, maar als het gaat om het totaalplaatje is Apple duidelijk de koploper.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik negeer helemaal niets, maar bevestig alleen mijn standpunt dat de iPhone 6s nog steeds de snellere smartphone is hier.
Dat kan je helemaal niet, want enkel in Javascript benchmarks is ie sneller.

En Anandtech zijn op dat gebied toch wel betrouwbaar vind ik. Kan de Galaxy S7 wel eventjes voorlopen in die graphics benchmarks, maar niet onbelangrijk om te melden: de iPhone 6s is nu een jaar oud. Dat die dan nog op de tweede plaats staat vind ik wel een teken dat Apple zeer goede chips ontwerpt.

Ontken ik dat dan? Ik zeg alleen dat de A9 niet sneller is. En dat staat zwart op wit. :7

Samsung doet het zeker niet slecht, maar als het gaat om het totaalplaatje is Apple duidelijk de koploper.

Javascript
Link to comment
Delen op andere websites

Ik negeer helemaal niets, maar bevestig alleen mijn standpunt dat de iPhone 6s nog steeds de snellere smartphone is hier.
Dat kan je helemaal niet, want enkel in Javascript benchmarks is ie sneller.

En Anandtech zijn op dat gebied toch wel betrouwbaar vind ik. Kan de Galaxy S7 wel eventjes voorlopen in die graphics benchmarks, maar niet onbelangrijk om te melden: de iPhone 6s is nu een jaar oud. Dat die dan nog op de tweede plaats staat vind ik wel een teken dat Apple zeer goede chips ontwerpt.

Ontken ik dat dan? Ik zeg alleen dat de A9 niet sneller is. En dat staat zwart op wit. :7

Samsung doet het zeker niet slecht, maar als het gaat om het totaalplaatje is Apple duidelijk de koploper.

Javascript

83371.png

83372.png

83373.png

Ook graphics dus (althans bij Basemark)

Link to comment
Delen op andere websites

Die tests zijn waardeloos, zeker de onderste 2. FPS zegt niets, want de iPhone 6S heeft een ppi van 326 terwijl de S7 met een 2K scherm aan 577 zit. Ja lekker, je iPhone heeft meer FPS, nogal logisch als je tegenstander z'n pixeldichtheid bijna 2 x zo groot is. Bij de eerste test speelt het 2K scherm geloof ik ook wel een grote rol.

Dit is net hetzelfde dat ik loop te pochen met 60 FPS terwijl ik de game op HD run tegen een kerel die de game runt op 30 FPS in Full HD.

Aka: de chip van Apple presteert beter in deze tests puur en alleen omdat de pixeldichtheid veel lager is. Niet omdat de chip krachtiger is, want dat is ie in verhouding zeker niet.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

@Hierboven: lol

---

iOS 10 is nu officieel beschikbaar voor de volgende apparaten:

  • iPhone 7 en 7 Plus (voorgeïnstalleerd)
  • iPhone 5 en nieuwer
  • iPad (4e generatie) en nieuwer
  • iPad mini 2 en nieuwer
  • iPod touch (6e generatie)

Installeren kan door naar Instellingen > Algemeen > Software-update te gaan. Het kan even duren voordat de update verschijnt vanwege de enorme drukte nu. In dat geval is het een kwestie van even geduld hebben. :)

---

Ook nog even tussendoor: benchmark-scores iPhone 7 en 7 Plus zijn binnen!

fullsizeoutput_4ad_zpsghbmpghv.jpeg

iPhone-7-charts.004_zpssl8pfrhq.png

iPhone-7-charts.015_zpsrq11wmpu.png

Link to comment
Delen op andere websites

Tom, is het het waard om de 6S voor een stuk meer te kopen ipv de 6?

Ligt eraan voor hoeveel meer. Nieuw kost een iPhone 6s minimaal €659. Voordeel is natuurlijk wel dat dit toestel wat nieuwer is. Qua prestaties is het verschil met de iPhone 6 erg groot, dat merk je al bij de real-world tests. En natuurlijk is de iPhone 6s op nog meer vlakken een geweldig toestel. De iPhone 6... niet meer zo eigenlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...